مراسم افتتاحیه گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران)

مراسم افتتاحیه گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران) | 0 Comments | دوشنبه ۲۲,دی,۱۳۹۳ | 939 times
مراسم افتتاحیه گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران)
مراسم افتتاحیه گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران)

 مراسم افتتاحیه کانون نخبگان طلایی ایران (گلدکیدز) عصر روز یکشنبه 14 دی 1393 با حضور نمایندگان و شخصیت های مهم اجتماعی و سیاسی و مدیران شرکت های ال جی (کریس جانگ)، گلدیران (حسین تنهایی) و موسسه نیکوکاری مهرآفرین (فاطمه دانشور) در پردیس گالری ملت برگزار شد.

پخش سرود ملی کشورمان آغاز برنامه ها بود ، سپس علیرضا خوش نژاد یکی از بچه های عضو گلدکیدز به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

پس از آن، سه بانی اصلی گلدکیدز  ضمن خوشامدگویی به حاضران درباره مسئولیت های اجتماعی و به شکل اخص درباره استعدادیابی و فعالیت های گلدکیدز (که حوزه فعالیت مشترک این سه مجموعه است) به ایراد سخن پرداختند.

کریس جانگ که خود را شهروند افتخاری ایرانی خواند گفت: به نظر من هر شهروندی در قبال جامعه خود مسئول است، و ال جی و گلدیران، امروزه خود را در این حوزه ها بسیار مسئول می دانند و از پیشتازان" سی اس آر" در ایران شده اند. جانگ افزود: زندگی بهتر، در گرو آموزش های لازم است و ما فکر کردیم که دقت بیشتر و حرکت های ما در زمینه آموزش ، استعدادیابی و موارد مشابه، می تواند روند این رویا را تسریع بخشد؛ ما امیدواریم رویای دنیای موفق را برای نسل های جدید ایرانی رقم بزنیم.   

فاطمه دانشور سخنران بعدی بود. او گفت: مسئولیت اجتماعی امروزه یک مفهوم نوین مدیریتی است ، و مردم این روزها از یک برند تجاری فقط انتظارات اقتصادی ندارند بلکه انتظارات اجتماعی نیز دارند. برای همین، بنگاه های اقتصادی موفق امروز به خلق ارزش های مشترک فکر می کنند ، که البته مفهوم آن صرفا به فعالیت هایی در حوزه موسسات خیریه معطوف نمی شود، بلکه مسئولیت پذیری اجتماعی را به عنوان ماموریت سازمانی در هویت اصلی تعریف و تعبیر می کند. امروزه معاهداتی در سازمان ملل تعریف شده و به اجرا در آمده است (نظیر معاهده ملبورن) که افزایش سطح کیفی و استاندارد زندگی و توسعه را در گرو مشارکت و همکاری های بین جامعه مدنی ، بنگاه های اقتصادی ، نهادهای مردمی ، شرکت ها و برندها تعریف می کند.

دانشور از فعالیت های اتاق بازرگانی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی سخن گفت و از کانون گلدکیدز  به عنوان نمونه ای موفق در این حوزه نوپا در ایران نام برد  که توسط دو شرکت و برند تجاری خوش نام و با همکاری مهرآفرین رخ داده است. وی در ادامه از تصویب طرحی الزام آور در شورای شهر تهران خبر داد که در این طرح و در قدم اول شهرداری تهران و شرکت های طرف قرارداد (ده هزار شرکت طرف قرارداد) را ملزم به رعایت این بند اساسنامه ای و جدی می کند و اظهار امیدواری کرد که بزودی همه شرکت ها از این طرح حمایت کرده و بدان خواهند پیوست. او در ادامه گفت؛ همه باید کمک کنیم که کودکان این سرزمین به آینده ای روشن و پرامید که لیاقت اش را دارند ، برسند.

 حسین تنهایی سخنران بعدی این مراسم بود؛ او ابتدا درباره فضائل امر نیک و نیکوکاری سخن گفت، سپس با اشاره به فعالیت های گلدیران، قدم برداشتن در حوزه های فرهنگسازی و اعتقادات معنوی را اصل مهم افراد درون این شرکت برشمرد. او گفت: کسانی که با ما کار می کنند از خدا می خواهند که در این مسیرها قدم بردارند. ما امیدوارم این قدم ها اثربخش و الگوساز برای دیگر شرکت ها هم بشود ، آن زمان طبعا جامعه بهتری خواهیم داشت.

تنهایی در ادامه روند شکل گیری گلدکیدز را به اختصار توضیح داد و  از نزدیک دو هزار کودکی که تست های مختلف را از سر گذرانده و  حدود یکصدو سی  کودک نخبه فعلی که از میان آنان برگزیده شده اندو علاوه بر این پانصد و بیست کودک تحت کارگاههای اصلاحی بوده ، اشاره کردو کار مسئولان گلدکیدز را بسیار مهم و ارزشمند تلقی کرد. تنهایی گفت : این کودکان نخبه اگر درست سرپرستی و هدایت شوند ، فرداساز این کشور خواهند شد، من هیچ شکی ندارم.

همچنین نماینده سفیر کره جنوبی (آقای کو) از طرف ایشان شکل گیری گلدکیدز را به مدیران مجموعه یاد شده تبریک گفت. قائم مقام سفیر کره جنوبی در ایران که حامل پیام سفیر بود ، در ادامه افزود : شرکت ال جی در کره از مهمترین شرکت های تجاری کشور ماست، و از این روندی که در زمینه استعدادیابی و کار بر روی کودکان نخبه در پیش گرفته ، می توان دریافت که راهش را درست طی می کند. همانطور که می دانید کره جنوبی نیز جزو 12 قدرت اقتصادی جهان بشمار می رود و اهمیت اش را مدیون نیروی انسانی است نه منابع! ما در کره، آموزش را جدی گرفته ایم و از سرمایه گذاری روی کودکان استقبال می کنیم زیرا اینان آینده بهتر جهان را رقم خواهند زد. طرح گلدکیدز برای آینده روشن کودکان ایرانی خواهد بود. اطمینان دارم که دو سال و نیم بعد که تعدادی از این بچه ها فارغ التحصیل می شوند خودشان نمونه های بسیار موفقی خواهند بود از این پروژه و حتما یک آینده درخشان را رقم خواهند زد.

دیگر سخنران برنامه ابراهیم نکو (نماینده مجلس از حوزه رباط کریم و بهارستان) بود که در ابتدا با اشاره به سختی ها و کمبود امکانات در محیطی که خودش رشد کرده بود، از این اتفاق و از شکل گیری جایی که عهده دار استعدایابی کودکان است، تمجید کرد و سپس به سرمایه های مهم انسانی در هر کشوری از جمله ایران اشاره کرد که چه بسا کودکانی در این کشور هستند که اگر آن ها را در نیابیم، خسارات بزرگی به جامعه ایران و اصلا جوامع مختلف زده خواهد شد. 

نکو از فعلیت یافتن امر مسئولیت اجتماعی، در شرکت های مسئول و پدید آورنده گلدکیدز هم یاد کرده و آمادگی خود و فراکسیون فرهنگیان مجلس را برای ارائه طرحی جامع تر در حوزه گسترش مسئولیت اجتماعی در ایران اعلام داشت .

آخرین سخنران مراسم افتتاحیه گلدکیدز، آقای صفارزاده، مدیر روابط عمومی گلدیران بود. ایشان ضمن ارائه توضیحاتی به معرفی بخش های مختلف سایت گلدکیدز به عنوان پل ارتباطی میان بنیانگذاران و علاقه‌مندان پروژه گلدکیدز پرداخت.

پس از پایان سخن بزرگان، نوبت به تقدیر از همراهان معنوی گلدکیدز رسید. ابتدا از پنج نفر بعنوان حامیان معنوی فعالیت های گلدکیدز تقدیر شد. 

میلاد ربیعی (مدیر عامل شرکت زیبالون)، محمدحسین منوچهریان (بانی هسته هنرهای تجسمی گلدکیدز)، نسرین کمالی (بانی هسته استعداد سنجی) ، محمدهادی عسگری (معاونت فرهنگی وزارت علوم) و هادی منبتی (مدیر پردیس گالری ملت و از مدیران شهرداری تهران) جزو نخستین تقدیر شوندگان بودند.

اهدای لوح یابود به کودکان و نوجوانان برگزیده اولین همایش گلدکیدز، بخش بعدی تقدیرها را شکل می داد:

کامران غفاری ، مظفر مددی، نسترن رضایی، امیر حسین کنگرانی، سجاد قاهری، فاطمه رمضانی و لیلا محمدی نخستین بچه های برگزیده کانون نخبگان طلایی ایران بودند.

پیش از بازدید از کارگاه و گالری بزرگی که همجوار با مراسم، در حال برگزاری بود و به نمایش فعالیت های کودکان گلدکیدز اختصاص داشت، از سرپرستان همراه کودکان گلدکیدزی هم با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل بعمل آمد.

سرپرستان همراه کودکان گلدکیدز که تجلیل شدند عبارت بودند از : زاهد غفاری، زینب قوسی، شاهپسند افضلی، معصومه صحراپور و مریم گل دوست. 

 

حواشی این مراسم:

*دریافت کنندگان جوایز و لوح ها دوست داشتند که از دست مدیران شرکت های ال جی ، گلدیران و موسسه مهرآفرین، کریس جانگ، حسین تنهایی و فاطمه دانشور، لوح های خود را دریافت کنند، که چنین شد و بویژه حضور بچه های گلدکیدزی ، صحنه های شیرینی را رقم زد.

* اجرای برنامه شاد توسط عمو مهربون و خاله رویا (از برنامه یه لقمه خنده، شبکه 2) برای بچه ها از بخش های بسیار شاد مراسم بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

* دکتر محمدامین فیضی و فرزانه دولت آبادی از اعضای شورای راهبردی کانون نخبگان طلایی ایران در هماهنگی بیشتر کودکان و اجرای گالری نقش بسزایی داشتند.

*از دیگر چهره های فعال اجتماعی و فرهنگی حاضر در این مراسم می توان از این افراد نام برد: امینی (ریاست فدراسیون قایقرانی)، جواد اردکانی (فیلمساز)، ابراهیمی (عضو هیات رئیسه اتاق اصناف)، دکتر فیضی (عضو هیات رئیسه بانک توسعه صادرات)، بدخشان (مشاور ریاست قوه قضائیه) ، دکتر انصاری (عضو شورای شهر تهران) و ... 

*اجرای این مراسم، بعهده رضا رشیدپور بود که الحق با تسلط و شیرینی آن را اجرا کرد. 

* در نمایشگاه اطلاعاتی درباره کارگاه های آموزشی ویژه کودکان پذیرفته شده در پروژه گلدکیدز به همراه آثار کودکان عرضه شده بود. یکی از بخش های جالب نمایشگاه دستگاه پیکرسنجی بود که به همت فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در اختیار پروژه قرار گرفته است. 

 http://www.afkarnews.ir/vdcjhoetxuqeoyz.fsfu.html

خبرگزاری آنا

خبرگزاری سیتنا

خبرگزاری زومیت

اتی نیوز

 

  • گلدکیدز
  • کانون نخبگان طلایی ایران
  • کریس جانگ
  • فاطمه دانشور

    Comments

    Read More

    What Do You Think?