پیش‌بینی مرگ ۶۹ میلیون کودک بر اثر عوامل قابل پیشگیری

پیش‌بینی مرگ ۶۹ میلیون کودک بر اثر عوامل قابل پیشگیری | 0 Comments | سه شنبه ۰۸,تیر,۱۳۹۵ | 1122 times
پیش‌بینی مرگ ۶۹ میلیون کودک بر اثر عوامل قابل پیشگیری
صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) پیش‌بینی کرده که در صورت عدم تلاش کشورها برای تحقق اهداف مبارزه با فقر، ۶۹ میلیون کودک به دلایل قابل پیشگیری جان خود را از دست خواهند داد.
آواره کودک بی خانمان فقیر فارن

به گزارش ایسنا، یونیسف اعلام کرد: با وجود آنکه کمتر از یک سال از تعهد کشورها برای پایان دادن به نابرابری و بی‌عدالتی می‌گذرد پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۶۹ میلیون کودک بر اثر عوامل قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهند. همچنین ۱۶۷ میلیون نفر مجبور به زندگی در فقر شدید می‌شوند.

در آخرین گزارش صندوق حمایت از کودکان ملل متحد آمده است: تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۷۵۰ میلیون دختر پیش از رسیدن به سن ازدواج و در دوران کودکی مجبور به ازدواج می‌شوند. این در حالیست که در این سال باید اهداف توسعه پایدار برای مقابله با فقر و حفظ امنیت آینده جهان محقق شود.

بنابراین گزارش، نزدیک به نیمی از ۶۹ میلیون کودکی که تا سال ۲۰۳۰ فوت می‌کنند از ساکنان مناطق آفریقای سیاه هستند؛ منطقه‌ای که دست‌کم ۲۴۷ میلیون کودک از ابتدایی‌ترین امکاناتی که برای رشد و حفظ بقا نیاز دارند محروم هستند.

"آنتونی لیک" مدیر اجرایی یونیسف گفت: فرصت زندگی کودکان فقیر و طرد شده اغلب تحت تاثیر نابرابری و بی عدالتی است. با توجه به تبعیض‌ها علیه این کودکان و خانواده‌هایشان می‌توان تعیین کرد آنان تا چه اندازه قادر به بهره‌مندی از فرصت زندگی، یادگیری و ادامه حیات هستند.

به گزارش روزنامه گاردین، اگرچه پیشرفت‌هایی جهت مقابله با کاهش مرگ و میر در کودکان، افزایش حضور آنان در مدارس و کاهش فقر انجام گرفته اما نکات کلیدی ذکر شده در اهداف توسعه هزاره که سال گذشته منقضی شد، همچنان نادیده گرفته می‌شود.
Source:

Comments

Read More

What Do You Think?