نشست نمایندگان شعب شهرستان

نشست نمایندگان شعب شهرستان | 0 Comments | دوشنبه ۱۹,اردیبهشت,۱۳۹۰ | 917 times

چهارشنبه 14 اردیبهشت 90 نشست سالیانه نمایندگان شعب شهرستان های مهرآفرین برگزار شد. در این نشست نمایندگان شعب هندودر، سیرجان، کرمان ، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، تبریز و همچنین سرپرست شعب شهرستان ها حضور داشتند. در ابتدای نشست، سرپرست شعب شهرستان ها ضمن خوشامدگویی، مختصری در خصوص اهمیت شعب شهرستان و همچنین اهداف و برنامه های این نشست سخن گفت. در ادامه سرپرست واحد طرح و برنامه در خصوص کلیات موسسه مهرآفرین در قالب نظامنامه صحبت کرد. وی چشم انداز، ماموریت، استراتژی ها و اهداف موسسه را برای نمایندگان تشریح کرد و در خصوص گروه هدف و الویت بندی نحوه ی ارائه خدمت، توضیحاتی ارائه داد تا کلیه واحدها و شعب مهرآفرین در یک راستا و مسیر و به سمت هدف متعالی خود حرکت کنند. سپس مدیریت واحد یاوران در خصوص نحوه ی جذب یاور و چگونگی تعامل بهتر واحد یاوران جهت جلب کمک برای شهرستان ها توضیحاتی را مطرح کرد. مسئول واحد صندوق های مهرآفرین هم در خصوص فرآیند توزیع صندوق ها در میان یاوران و جمع آوری کمک ها توضیحاتی ارائه داد. در پایان این بخش نیز نمایندگان در خصوص مسائل و مشکلات شعب خود و مددجویان تحت پوشش صحبت کردند و مسئولان نیز قول دادند تا حد توان جهت رفع این مشکلات تلاش کنند. همچنین هماهنگی های لازم در خصوص برنامه سفرآتی سفیریاران مهرآفرین به یکی از مناطق تحت پوشش و همچنین سفر گروهی از یاوران به مناطق دیگر به عمل آمد. پس از صرف ناهار نیز مدیریت واحد اجرایی به همراه مسئولین بخش های  آموزش و مددکاری این واحد در جلسه حضور پیدا کردند و در خصوص نحوه خدمت رسانی به مددجویان صحبت کردند و درباره ی نحوه ی تعامل بهتر با  نمایندگان شهرستان ها به بحث و گفتگو پرداختند.
در پایان این نشست با آقای تقی چیان، سرپرست شعب شهرستان ها گفت و گویی انجام دادیم که حاصل آن را در زیر می خوانید:

در ابتدا بفرمایید نظرتان درباره ی این نشست چه بود؟
فکر می کنم در کل نشست خوبی بود و آن را مثبت ارزیابی می کنم. اداره جلسه به خوبی انجام شد و ما توانستیم به اهدافی  که از برگزاری این نشست داشتیم برسیم. برنامه های سال جدید ابلاغ شد و مسائل و مشکلات مطرح گردید. قصد داریم زمان برگزاری این نشست ها را کوتاه تر کنیم و شاید از این به بعد به جای جلسات سالیانه، در هر فصل یک بار این جلسات را برگزار کنیم.


معیار موسسه مهرآفرین برای انتخاب نمایندگان شهرستان ها چه بوده است؟
معمولا کسی که معتمد اهالی محل باشد، هیچ گونه فساد اخلاقی، اقتصادی و مالی نداشته باشد، سابقه ی تخلف نداشته باشد، خوش نام باشد و همچنین شرایط تحصیلی و سنی مناسب مهارت های مورد نیاز و مطابق با آنچه موسسه تعریف نموده داشته باشد.

ارزیابی شما از عملکرد شهرستان ها تا به امروز چیست؟

زحمات زیادی کشیده شده و کارهای خوبی انجام شده است. اما به دنبال این هستیم که وضعیت فعلی را بهبود ببخشیم و نزدیک تر به استانداردهای موسسه با توجه به امکانات حرکت کنیم. هر شعبه باید مدلی شبیه دفتر اجرایی تهران باشد و همان قدر جامع ارائه خدمت نماید.


برنامه مهرآفرین برای گسترش فعالیت در مناطق محروم چیست؟
طبق برنامه ریزی های انجام شده فکر می کنم تا پایان سال، 3 یا 4 شعبه ی دیگر به شعب شهرستان ها اضافه شود. اما برای ما مسئله ی مهم تر توانمندسازی افراد تحت پوشش در این مناطق است. ما به دنبال طرح های توجیهی اقتصادی هستیم تا در این مناطق اشتغال زایی انجام دهیم. در حال حاضر طرح هایی برای احداث کارخانه بسته بندی خرما در سیستان و بلوچستان یا پرورش ماهی در قفس در چابهار در دست بررسی است.


کار مجتمع آموزشی فرهنگی تبریز به کجا رسید؟
نقشه ساخت تهیه شده است و مجوزهای شهرداری گرفته شده و می توان گفت کارهای پایانی در حال انجام است. بخشی از مبلغ مورد نیاز جهت ساخت از طریق خیرین جمع آوری شده و امیدواریم مابقی آن نیز با کمک های مردم خیرخواه فراهم شود.
در حال حاضر مشغول تجهیز دفتر تبریز هستیم و تا ماه آینده این دفتر نیز راه اندازی خواهد شد.


ایا در مناطق دیگر هم مشابه این مجتمع ساخته می شود؟
ببینید ما برای هر شهرستان نیاز سنجی انجام می دهیم. در حال حاضر به دنبال ساخت یک خوابگاه شبانه روزی دخترانه در کتیج با ظرفیت حدود 60 نفر هستیم. برای بخش های دیگری در سیستان و بلوچستان نیز نیاز سنجی انجام دادیم و با مسئولان آنها مذاکره نموده ایم و نیازها را اولویت بندی کردیم.  بعضی شهرها و روستاها نیاز مبرم به مدرسه، حمام و خانه بهداشت دارند. بخشی از این ها را مهرآفرین با کمک مردم و بعضی دیگر را نهادهای دیگر مثل انجمن خیرین مدرسه ساز و ..... در آینده تامین خواهند کرد.


آیا برای جذب یاور در همان مناطق تحت پوشش برنامه ریزی انجام شده است؟ اصولا چنین پتانسیلی در آن مناطق وجود دارد؟
بله. حتما وجود دارد. برای مثال شهر تبریز کاملا پتانسیل جذب یاور را دارد و برای ساخت همین مجتمع فرهنگی آموزشی مردم نیکوکار تبریز خیلی کمک کردند و به دنبال افزایش یاوران در این شهر هستیم. یا در استان سیستان و بلوچستان، در چابهار این پتانسیل وجود دارد. با ما بخشی از بلوچ های نیکوکار این منطقه مذاکره کردیم تا پروژه هایی در این مناطق تعریف کنیم و با کمک آن هامنابع مالی را تامین کنیم و پروژه ها را به مرحله ی اجرا برسانیم.

  • اشتغال زایی
  • شعب شهرستان
  • توانمند سازی

    Comments

    Read More

    What Do You Think?