بچه های فوتسال مهرآفرین - یک دنیا انگیزه و امید

بچه های فوتسال مهرآفرین - یک دنیا انگیزه و امید | 0 Comments | یکشنبه ۳۱,مرداد,۱۳۸۹ | 820 times

ماه مبارک رمضان است.

در يکي از روزهاي پنجشنبه گرم و تابستاني اين ماه به زمين تمرين تيم فوتسال مهرآفرين مي رويم.
ساعت 4 بعد ازظهر است و اوج ضعف ناشي از گرسنگي و تشنگي روزه ماه رمضان. با اين حال وقتي بچه هاي تيم فوتسال مهرآفرين را مي بيني که  چگونه با زبان روزه تمرينات خود را انجام مي دهند ، از انگيزه بالاي آنها شگفت زده مي شوي. در بازي تمريني به قدري جدي و مصمم و زيبا بازي مي کنند که ناخوداگاه چند بار از هيجان نيم خيز مي شوي. انگار که يک داربي بين تيم محبوبت و رقيب ديرينه اش را در ورزشگاه تماشا مي کني. شور و اشتياق مربيان اين تيم که از ياوران مهرآفرين هستند نيز در نوع خود تماشايي است.
مهدي شريفي24 ساله فارغ التحصيل مهندسي کشاورزي و مهام تهراني 27 ساله فارغ التحصيل حقوق ، مربيان تيم فوتسال مهرآفرين هستند که نزديک به دو سال است به صورت مداوم و بي هيچ چشم داشتي با موسسه همکاري مي کنند.
اين دو جواناني هستند که مانند خيلي از جوانان امروز دغدغه هاي بسياري  در زندگي خود دارند و در طول هفته به حرفه ديگري مشغول هستند و به نوع ديگري به کشور خود خدمت مي کنند. با اين حال ، بعد از ظهر هاي پنجشنبه که اکثر اقشار جامعه به خصوص جوان ترها خسته از کار و تلاش يک هفته اي به استراحت و تفريح  مي پردازند، مهدي و مهام در جمع بچه هاي مهرآفرين ، در سالن پيروزي  آتش بازي راه مي اندازند. درست مثل مربيان حرفه اي بچه ها را تمرين مي دهند، بر عملکرد تک تک آنها نظارت دارند ، حتي هنگام بازي هاي تمريني پا به پاي بچه ها مي دوند و انگيزه را به بچه ها تزريق مي کنند.
مهدي و مهام شايد خيلي جوان باشند اما نشان داده اند که منش جوانمردي و پهلواني به سن و سال نيست. در روزگاري که شايد جوانان ورزشکار کمتر به فکر اخلاق و مردانگي و  فرهنگ هستند، مهدي و مهام  به منش مرحوم «دهداري» معلم اخلاق که  متاثر از مکتب شاهين قديم بود پايبند هستند. در شاهين دكتر اكرامي سه فاكتور اخلاق و تحصيل و بعد قابليت هاي فني مهم بودند و عجيب اينجا است كه همه کساني كه اخلاق و تحصيل داشتند از بهترين هاي فوتبال اين مرزو بوم شدند ، مرداني چون عزيز اصلي و برادران وطن خواه و جاسميان وشيرزادگان و بهزادي و كلاني و آشتياني و همين معلم اخلاق پرويز دهداري كه به واقع تختي فوتبال ما بود.
در تيم فوتسال مهرآفرين نيز اول نظم و انضباط ، احترام به مربي و همبازي ، سپس تحصيل و درآخر قابليت هاي فني ارزش محسوب مي شود و همين مسئله باعث شده که گرچه خاستگاه اجتماعي بچه هايي که در اين تيم بازي مي کنند از طبقات بالا دست نبوده  ، اما امروز از نمونه هاي  اخلاق در خانواده ، ارتباط در جامعه  و موفق در تحصيل به حساب آيند.  با وجود اينکه قابليت هاي فني در اولويت آخر قرار دارد اما هيچ گاه از اهميت آن کاسته نشده است و اين مسئله در نحوه تمرينات تيم  و بازي هاي گروهي آنها مشهود است.
خانم سليماني مسئول آموزش مهرآفرين مي گويد : در ابتدا بعضي از اين بچه ها بسيار پرخاشگر بودند به طوري که خانواده هاي آنها  به ستوه آمده بودند. اما بعد از عضويت در تيم فوتسال مهرآفرين از نظر اخلاقي و درسي ، رشد خيلي خوبي داشتند و خانواده ها نيز از اين مسئله خيلي راضي هستند.
در اين تيم بچه ها درس زندگي هم مي آموزند. ياد مي گيرند که در جامعه چگونه بايد حرکت کنند، ياد مي گيرند که بايد به قوانين موجود در هر جامعه اي احترام بگذارند و به آن پايبند باشند. .
مهدي و مهام ضمن سپاس از مهرآفرين به خاطر فراهم کردن امکانات تيم تا به امروز، خواستار حمايت بيشتر ياوران جهت تهيه امکانات بهتر براي استعداد هاي سرزمين مان شدند. همچنين از مسئولين مهرآفرين و نهادهايي مانند شهرداري خواستند تا زمينه را براي انجام مسابقاتي به صورت دوستانه ، تورنمنت هاي چند جانبه ،.... فراهم کنند.
مهرآفرين به خاطر داشتن چنين ياوراني بر خود مي بالد و از ديگر ياوران و عزيزاني که امکان حمايت از اين تيم را دارند دعوت مي کند تا به ياري اين تيم بشتابند. از ورزشکاران عزيز کشورمان نيز تقاضا داريم تا به شکل معنوي از اين تيم حمايت کنند تا فردا شاهد شکوفايي و رشد بيشتر استعدادهايشان باشيم.
خالق مهرآفرين پشت و پناهشان باشد و گام هايشان را هرروز استوارتر گرداند

  • فوتسال
  • اخلاق
  • تحصیل
  • تمرین
  • قابلیت فنی
  • دهداری

    Comments

    Read More

    What Do You Think?