پیامد سفر سفیر یار مهرآفرین ؛آغاز عملیات بازسازی مدارس و درمانگاه روستای کتیج

پیامد سفر سفیر یار مهرآفرین ؛آغاز عملیات بازسازی مدارس و درمانگاه روستای کتیج | 0 Comments | یکشنبه ۱۷,دی,۱۳۹۱ | 949 times
پیامد سفر سفیر یار مهرآفرین ؛آغاز عملیات بازسازی مدارس و درمانگاه روستای کتیج
پیامد سفر سفیر یار مهرآفرین ؛آغاز عملیات بازسازی مدارس و درمانگاه روستای کتیج

 

 

عملیات بازسازی مدارس و درمانگاه روستای کتیج پس از سفر سفیر یار مهرآفرین خانم مریلا زارعی به این منطقه آغاز شد. پیش از سفر سفیر یار مهرآفرین حدود 40 خانواده در این منطقه تحت پوشش مهرآفرین بودند، اما در حال حاضر 180 خانواده ، بالغ بر 700 نفر از ساکنین این منطقه از حمایت مالی و خدمات آموزشی، بهداشتی درمانی، مشاوره حقوقی و ...بهره مند هستند.

فعالیت های عمرانی موسسه مهرآفرین با تامین بخشی از هزینه ها از سوی نیکوکاران به شرح زیر است:

1) از مدرسه راهنمایی و دبیرستان خدیجه کبری بازدید شد. از آن جا که تعمیر سقف مدرسه در الویت بود، ایزوگام مورد نیاز تامین و به منطقه فرستاده شد. تعمیر و بازسازی سقف در حال انجام است.

همچنین تعمیرات داخلی مدرسه جهت اصلاح دیوارها و حیاط مدرسه با توجه به خاکی بودن مورد بررسی قرار گرفت و برآوردهای لازم جهت آسفالت نمودن حیاط مدرسه انجام شد. با توجه به کمک های اهدایی توسط نیکوکاران، این مدرسه تا قبل از مهرماه و شروع سال تحصیلی به بهره برداری خواهد رسید.

2) بازدید از مدرسه ابومسلم انجام شد. با توجه به قدمت این مدرسه و شرایط نامساعد مقرر شد بازسازی این مدرسه به صورت اساسی صورت گیرد و مذاکرات لازم با مسئولین آموزش و پرورش و مدیر مدرسه انجام شد و مقرر گردید، بازسازی این موسسه توسط نماینده ی موسسه مهرآفرین نیز آغاز گردد.

3) طی بازدید از مراکز بهداشت و درمان و مشاهده و بررسی مشکلات این مرکز مقرر شد سقف این مرکز ایزوگام شود. همچنین تعمیرات داخلی صورت گرفته و ساختمان نقاشی شود، کف پوش تهیه و نصب و سیستم روشنایی اصلاح و تعمیر گردد، تعدای کولر جهت درمانگاه خریداری و نصب شود، همچنین قفسه بندی داروخانه تکمیل شود و در حد مقدور، محوطه درمانگاه آسفالت گردد.

4) طی بازدید از قنات روستا مقررشد بررسی های لازم جهت نحوه ی استفاده ی مناسب تر از قنات به عمل آید و در صورت امکان اقدام به ایجاد استخر پرورش ماهی در محل گردد تا بتوان برای تعدادی از افراد اشتغال ایجاد کرده و منابع پروتئین مورد نیاز مردم منطقه را تامین نمود.

5) طی جلسه ای با حضور مسئولین روستا مذاکراتی انجام شد که در صورت امکان زمین مناسبی را در اختیار موسسه قرارداده و موسسه مهرآفرین دفتر خود را در این زمین بنا نماید و از این طریق بتواند خدمات خود را در منطقه گسترش داده و به مددجویان کمک نماید.

 

  • کتیج

    Comments

    Read More

    What Do You Think?