حبس، مجازات مرد کودک‌‌آزار

حبس، مجازات مرد کودک‌‌آزار | 0 دیدگاه | شنبه ۱۵,آبان,۱۳۹۵ | 1568 نفر
حبس، مجازات مرد کودک‌‌آزار
قضات دادگاه کیفری استان تهران مردی که دو دانش‌آموز را مورد آزار قرار داده ‌بود، از اتهام تجاوز تبرئه، اما به اتهام کودک‌آزاری به حبس محکوم کرد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم که در بخش خدمات یکی از مراکز آموزشی تهران مشغول به کار بوده‌ است، از سوی هیأت قضات به یک سال حبس محکوم شد.
این پرونده اوایل سال جاری به جریان افتاد؛ زمانی که والدین دانش‌آموزی به مأموران خبر دادند که فرزندشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ است. پدر و مادر این کودک گفتند: یک روز وقتی فرزندمان به خانه آمد، حال بسیار آشفته‌ای داشت و خیلی گریه می‌کرد. مدت‌ها طول کشید تا آرامش کردیم و زمانی که حالش بهتر شد اصرار کردیم تا بگوید چه اتفاقی برایش افتاده‌ است. پسرمان گفت یکی از کسانی که در بخش خدمات مرکز آموزشی کار می‌کرده ‌است او را مورد آزار قرار داده‌ است. ما هم بلافاصله برای شکایت به پلیس مراجعه کردیم ضمن اینکه به مدیر هم شکایت کردیم و گفتیم باید دراین‌باره پاسخ‌گو باشد و از او هم شکایت داریم. زمانی که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند، به دستور بازپرس ابتدا متهم را بازداشت کردند ضمن اینکه هم‌زمان پسربچه نیز برای معاینه به پزشکی‌قانونی مراجعه کرد.
مرد متهم به مأموران گفت: کاری با بچه نکرده ‌است و او از روی کینه‌ای که دارد چنین حرفی زده ‌است و درخواست کرد که آزاد شود، اما پزشکی‌قانونی تأیید کرد که بچه مورد آزار قرار گرفته‌ است و نشانه‌هایی روی بدن او وجود دارد. البته در این نظریه آمده ‌بود که تجاوزی صورت نگرفته ‌است.
چند روز بعد از اینکه شکایت والدین این کودک مطرح شد، والدین یکی دیگر از بچه‌هایی که در همان مرکز آموزشی بودند هم به پلیس شکایت کرده و مدعی شدند فرزند آنها هم مورد آزار قرار گرفته‌ است. آنها گفتند: بچه ما قبل از این کودک مورد آزار قرار گرفت، اما بنابر مصالحی چند روزی سکوت کردیم. بچه‌ما به لحاظ روحی خیلی آسیب دیده ‌است و حتی مجبور شدیم او را تحت درمان قرار دهیم و یکی از دلایلی که تا حالا هم شکایت نکردیم همین موضوع بوده ‌است.
هرچند زمانی که این کودک به پزشکی‌قانونی معرفی شد، آثاری از آزار و اذیت روی بدن او نمانده ‌بود، اما بازپرس با توجه به گفته‌های او، پرونده را برای رسیدگی و بازجویی‌های بیشتر به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد.
در جلسات بازجویی و محاکمه، مرد جوان به هیأت قضات گفت: من این بچه‌ها را مورد آزار و اذیت قرار ندادم و آنچه آنها می‌گویند دروغ است. من نمی‌دانم چرا چنین پرونده‌ای برای من تشکیل داده‌اند، اما دروغ می‌گویند.
وقتی قاضی از متهم پرسید به چه دلیل دو پسربچه هفت‌ساله باید درباره تو دروغ بگویند، متهم گفت: نمی‌دانم چرا این‌ کار را کرده‌اند، شاید خانواده‌هایشان با من مشکلی داشته‌اند، من به این بچه‌ها حتی دست هم نزده‌ام.
این در حالی است که وقتی مدیر مرکز آموزشی هم در جایگاه قرار گرفت، او هم گفت: من از این موضوع هیچ اطلاعی نداشتم و از اتفاقی که افتاده‌ است متأسفم. ما در مرکز آموزشی سعی می‌کنیم بهترین‌ها را برای بچه‌ها در نظر بگیریم و اگر من می‌دانستم مرد خدماتی چنین کاری کرده‌ است یا حتی حدس می‌زدم که ممکن است به بچه‌ها آسیبی وارد کند اجازه ورود و کارکردن به او در مرکز را نمی‌دادم.
در پایان یک‌بار دیگر متهم در جایگاه حاضر شد و باز هم اتهام را انکار کرد و گفت: من تنها در تهران زندگی می‌کردم و در این سال‌ها هیچ سابقه‌ای هم ندارم. این حرف‌ها که درباره من گفته می‌شود تهمت است.
با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و متهم را به یک سال حبس به اتهام کودک‌آزاری با توجه به مدارک موجود در پرونده محکوم کردند. همچنین این مرد از اتهام تجاوز نیز تبرئه شد.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟