دستورالعمل وزارت بهداشت برای مادران باردار معتاد

دستورالعمل وزارت بهداشت برای مادران باردار معتاد | 0 دیدگاه | شنبه ۰۲,بهمن,۱۳۹۵ | 1535 نفر
دستورالعمل وزارت بهداشت برای مادران باردار معتاد
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مسائلی که در ستاد پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی مطرح شده، بحث اعتیاد بوده است، گفت: در زمینه مادران معتاد و نوزادان‌شان در بیمارستان‌ها با مشکلاتی مواجه بودیم که در راستای حل آن دستورالعملی میان معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت امضا و به تمام بیمارستان‌های سراسر کشور ابلاغ شد تا در صورت مشاهده چنین مواردی در بیمارستان با سازمان بهزیستی و قوه قضاییه هماهنگی شود.

دکتر سیدمحمدهادی ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات وزارت بهداشت برای زنان و مادرانی که اعتیاد دارند، گفت: یکی از مسائلی که در ستاد پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی مطرح شده، بحث اعتیاد بوده است. باید توجه کرد که موضوع درمان افراد معتاد متوجه وزارت بهداشت بود که در جلساتی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد، بحث اعتیاد را دنبال کردیم و اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: همچنین در زمینه مادران معتاد و نوزادان‌شان در بیمارستان‌ها با مشکلاتی مواجه بودیم که در راستای حل آن دستورالعملی بین معاونت درمان و معاونت بهداشت وزارت بهداشت امضا و به تمام بیمارستان‌های سراسر کشور ابلاغ شد تا در صورت مشاهده چنین مواردی در بیمارستان با سازمان بهزیستی و قوه قضاییه هماهنگی شود که این کار هم انجام شد. البته برخی موسسات خیریه مانند مهرآفرین هم کمک‌های خوبی در حوزه کمک و درمان مادران معتاد انجام دادند و این کار در حال پیگیری است. بر این اساس جشن تولد اولین دختری که از مادر معتاد بعد از این هماهنگی‌ها متولد شد را برگزار کردیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش به موضوع طلاق اشاره کرد و افزود: مساله دیگری که در ستاد پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی مطرح شد، بحث طلاق بود.

ایازی ادامه داد: بر این اساس در موضوع طلاق تعداد زیادی مشاور در مراکز جامع سلامت به کار گرفتیم و پیش‌بینی شد که بتوانیم پیش از ازدواج زوج‌های جوان، کار مشاوره را برای آنها انجام دهیم که این هماهنگی ایجاد شده و وقتی که زوج‌های جوان برای انجام آزمایش‌هایشان به مراکز ما مراجعه می‌کنند، کار مشاوره آنها هم برای آنها انجام می‌شود و این اقدام را هم دنبال می‌کنیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟