باربد برای همیشه رفت؛ والدین کودک آزار هنوز هستند

باربد برای همیشه رفت؛ والدین کودک آزار هنوز هستند | 0 دیدگاه | جمعه ۱۳,خرداد,۱۳۹۰ | 1150 نفر



باربد پسربچه سه ساله‌اي كه قرباني آتش اعتياد پدرش به شيشه شد بعد از 18 روز مبارزه براي زنده ماندن در ساعت10 صبح جمعه فوت كرد.

مادر باربد در 27 ارديبهشت‌ماه پس از پنج‌ماه نديدن پسرش با بدن سوخته او در بيمارستان مفيد كرج مواجه شد و حالا براي ديدن او راهي جز قبرستان و سنگ قبري سخت و سرد ندارد.

و اما پدرش! پدري كه آغوشش جز در موقع به آتش كشيدن بدن كوچك باربد و براي ساكت كردن فريادهايش گشوده نشد، حالا با سوختگي 50 درصدي بر تخت بيمارستان مفيد خبر مرگ كودكي را مي‌شنود كه خودش او را به آتش كشيد و به كام مرگ برد.

پدر شيشه‌اي كه وقتي ديد تلاش‌هايش براي بازگرداندن همسرش به زندگي مشترك بي نتيجه است به خانه پدر همسرش رفت و درمقابل چشمان مادربزرگ باربد، نخستين بار يك شيشه بنزين بر روي باربد ريخت و او را از هستي و زندگي ساقط كرد.

باربد توسط مادربزرگش و با كمك همسايه‌ها به بيمارستان شهيد مدني كرج منتقل و پس از گذشت يك هفته با كمك انجمن‌هاي حمايت از كودكان در حالي به بيمارستان مطهري تهران منتقل شد كه تمام پوست‌اش سوخته بود و داروها و موادغذايي از طريق بيني‌اش به او منتقل مي‌شد. پسرك آرام بود و در برابر درد، دم برنمي‌آورد اما كم كم عفونت گسترش پيدا كرد و بدن نحيفش ورم كرد.

باربد كوچولو در برابر حجم بالاي سوختگي 70 درصد كم آورد و تمام تلاش‌ها براي بازگرداندنش به زندگي با قطع اميد پزشكان ناكام ماند.

فاطمه دانشور مديرعامل مهرآفرين كه بعد از بستري شدن باربد در بيمارستان شهيد مطهري هزينه‌هاي درمان او را بر عهده گرفته بود در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اينكه وقتي به بيمارستان مطهري مراجعه كرديم نسخه‌هاي باربد بيش از دو روز بود كه پرداخت نشده بود، اظهاركرد: باربد در برابر درد صبور و مقاوم بود و با وجود اينكه در بخش، درجه سوختگي‌اش از ديگران بيشتر بود اما كمتر از ديگر كودكان ناله و فرياد مي‌كرد.

وي با اشاره به اينكه باربد قرباني اعتياد پدر و ورشكستگي او شد، گفت: پدر باربد چندسال پيش ورشكست و تمام لوازم شخصي، پول پيش خانه و ساير دارايي‌هاي آنان توسط طلبكاران ضبط و اين شكست مالي باعث اعتياد پدر باربد به شيشه شد.

دانشور ادامه داد: وقتي پدر باربد با مادرش در ترك اعتياد همكاري نكرد، مادرش پدر را ترك و پدر باربد مجهول‌المكان شد.

مينا مادر باربد بيش از پنج ماه از كودكش خبر نداشت و بعد تهديدهاي پدر باربد براي بازگرداندن مينا شروع شد كه يا برمي‌گردي يا دست باربد را برايت مي‌فرستم، يا برمي‌گردي يا گوش باربد را برايت مي‌فرستم و مادر به اين تهديدها توجه نمي‌كند تا اينكه با بدن سوخته باربد در بيمارستان مواجه مي‌شود.

مديرعامل مهرآفرين در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي مادر باربد پيش از اين اتفاق براي اخذ حق نگهداري باربد گفت: يكي از گلايه‌هاي مادر باربد اين است كه او مي دانسته كودكش در شرايط بدي قرار دارد و بارها براي گرفتن حضانت او شكايت كرده اما قانون حضانت باربد را به او نداده است.


دانشور ادامه مي‌دهد: ما پيش از اين براي انتقال باربد به بيمارستان چمران كه خصوصي است اقدام كرديم اما مسئولان اين بيمارستان براي هر درصد سوختگي يك ميليون و در كل 70 ميليون مطالبه كردند كه پرداختنش براي ما مقدور نبود.

به گفته وي باربد درس تلخي بود تا جامعه و مردم در برابر كودك‌آزاري حساس شوند.

به گزارش ايسنا، باربد اين كودك سه ساله در حالي جان باخت كه اين پرسش در اظهان باقيست كه چه كسي مسئول مرگ باربد و كودكاني همچون باربد است؛ خانواده، جامعه و خلا قانوني و...

 

 

  • کودک آزاری
  • اعتیاد
  • باربد

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟