جلسه آموزشی رفتار صحیح با فرزندان برگزار شد

جلسه آموزشی رفتار صحیح با فرزندان برگزار شد | 0 دیدگاه | یکشنبه ۱۴,خرداد,۱۳۹۶ | 1405 نفر
جلسه آموزشی رفتار صحیح با فرزندان برگزار شد
جلسه آموزشی مادران مهرآفرین با حضور جمعی از مددجویان موسسه برگزار شد.
  ۴۵ نفر از مادران مهرآفرین در جلسه ای با عنوان آموزش رفتار صحیح والدین با فرزندان و توانایی تصمیم گیری و حل مسئله، شرکت کردند.
سخنران جلسه دکتر مهدی اسماعیلی متخصص سلامت روان، در  ابتدا بحث را با  موضوع سهم خانواده در روابط و روند زندگی فرزندان آغاز کرد. او سپس به پرسش های مادران در خصوص مهارت فرزند پروری پاسخ داد و از آنها در مورد عوامل موثر در رشد فرزندانشان سوالاتی پرسید.
 دکتر اسماعیلی در مورد انواع روش های فرزندپروری و آثار سو هریک از این روش ها نکاتی را مطرح کرد. او ساختار رفتاری خانواده ها در مقابل فرزندان را به۴ دسته تقسیم کرد و گفت:" در خانواده هایی با کنترل زیاد و محبت کم سختگیری زیاد است و روح آزادی در فرزندان از بین می رود. آنها اعتماد به نفس کافی ندارند و در تصمیم گیری های مهم ناتوان عمل می کنند. برعکس در خانواده هایی با کنترل کم و محبت زیاد، فررندان لوس بار می آیند و رفتارهای ضداجتماعی یا مجرمانه از آنها سر می زند."
او در ادامه به خانواده هایی اشاره کرد که کنترل کم و محبت کمی در قبال فرزندان خود دارند و توضیح داد:" فرزندان این خانواده ها دچار خلإ عاطفی و هیجانی می شوند و در آینده نمی توانند زندگی زناشویی موفقی داشته باشند."
به اعتقاد این روانشناس بهترین شیوه فرزندپروری متعلق به خانواده هایی است که کنترل کافی و محبت کافی دارند. فرزندان این خانواده ها به موقع تشویق یا تنبیه می شوند و از محبت و توجه کافی برخوردارند.
بخش عمده ای از جلسه نیز به پرسش و پاسخ در خصوص مسائل و ناهنجاری های رفتاری فرزندان و والدین سپری شد و دکتر اسماعیلی باصبر و حوصله مادران را راهنمایی کرد.
به دلیل استقبال مددجویان از مباحث مطرح شده، قرار بر این شد که این جلسات در آینده نیز تداوم پیدا کند.
 در انتهای جلسه به شرکت کنندگان مایع ضد عفونی کننده دست اهدا شد.
 از جناب آقای دکتر مهدی اسماعیلی به دلیل حضور صبورانه و مهربانانه در این جلسه، صمیمانه قدر دانیم و از فرهنگسرای اخلاق جهت در اختیار گذاشتن سالن اجتماعات، ممنون و سپاسگزاریم.

گزارش تصویری

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟