کارگاه آموزشی تربیت جنسی و خود مراقبتی کودکان با حضور جمعی از مددجویان مهرآفرین برگزار گردید.

کارگاه آموزشی تربیت جنسی و خود مراقبتی کودکان با حضور جمعی از مددجویان مهرآفرین برگزار گردید. | 0 دیدگاه | یکشنبه ۱۵,مرداد,۱۳۹۶ | 1446 نفر
کارگاه آموزشی تربیت جنسی و خود مراقبتی کودکان با حضور جمعی از مددجویان مهرآفرین برگزار گردید.
در این جلسه که ۵۰ نفر از مادران سرپرست خانوار حضور داشتند، خانم افشاری یاور داوطلب مهرآفرین و کارشناس مسائل تربیتی جنسی با اشاره به اتفاقات تلخ روزهای اخیر و آتناها و ستایش هایی که از میان ما رفته اند، رده سنی آموزشی مسائل جنسی را از 0 سال تا 13 سال عنوان کرد. او در مورد آموزش مسائل جنسی مخصوص هر بازه سنی توضیحاتی ارائه داد و گفت:" آموزش مراقبت از بدن باید ابتدا توسط والدین انجام شود تا از سواستفادهای جنسی کودکان پیشگیری شود. اگر آموزش و تربیت درست انجام شود، مسئله تجاوز و سو استفاده جنسی از کودکان تا حدی قابل کنترل خواهد بود."
او تٲکید کرد" با علم و آگاهی می توانید جلوی این اتفاقات تلخ را بگیرید. مفهوم خصوصی بودن اعضای بدن باید از طریق مادر به کودک از سن 3 الی 5 سالگی آموزش داده شود. به تدریج و در سنین ۷ تا ۹سالگی آناتومی بدن و مسائل بلوغ را برای دختران توضیح دهید."
این کارشناس هشدار داد" مراقب باشید با این اطلاعات، ترس از بدن برای فرزندانتان ایجاد نکنید؛ اطلاعات باید به نحوی ارائه شود که احساس امنیت و آگاهی در کودک ایجاد کند نه احساس ترس."

در این کارگاه همچنین به پرسش های مادران در زمینه تربیت جنسی پاسخ داده شد. در انتهای جلسه در کنار پذیرایی، پک بهداشتی نیز بین مددجویان توزیع شد.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟