گزارش سه ماهه دوم 90 واحد مددکاری

گزارش سه ماهه دوم 90 واحد مددکاری | 0 دیدگاه | سه شنبه ۲۷,دی,۱۳۹۰ | 1395 نفر

 


گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1390

واحد مددکاری- شعبه تهران

مراجعه به موسسه

تعداد مراجعین به واحد مددکاری تهران در 3 ماهه دوم سال 90، 108 نفر (سرپرست خانوار) بوده که 16 نفر از ایشان به خیریه های ذی ربط ارجاع داده شده، 53 خانوار جزء گروه هدف مهرآفرین نبوده و 39 خانواده باقیمانده پس از بررسی و انجام تحقیقات لازمه با شرط همکاری جهت ارتقاء سطح آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تحت حمایت قرار گرفته اند .

خانواده های پذیرش شده پس از تایید واحد مددکاری خواربار دریافت نموده و در لیست دریافت مستمری ماهیانه با توجه به نوع و مقدار نیازشان قرار گرفته اند .

از بین خانواده های پذیرش شده 10 خانواده با مشکل مسکن روبرو بودند که با پرداخت 145،000،000 ريال به 9 خانواده مشکل ایشان حل گردید و مشکل 1خانواده باقی مانده با کمک یاوران به زودی برطرف خواهد شد.

( لازم به توضیح است مبلغ لازم برای تهیه مسکن مددجویان جمعا 210،000،000ريال بوده که با رایزنی این واحد به مبلغ 145،000،000 ریال کاهش یافت .)

تامین جهیزیه

با توجه به این مطلب که تامین جهیزیه مددجویان به صورت نقدی انجام می شود اما به دلیل شرایط بسیار نامساعد ( از لحاظ فرهنگی _اقتصادی) یکی از مددجویان شهرستانی با کمک مهرآفرین  اقلام ضروری و غیر ضروری  تازه عروس که ساکن تهران بود تهیه شد و حتی  برخی از همکاران واحد اجرایی در چیدمان وسایل کمک های گسترده ای داشتند .

معرفی به کار  و اشتغال زایی

از بین مددجویان تحت حمایت 8 خانم معرفی به کار شده اند و اکنون در وضعیت بسیار مساعدتری ازلحاظ اقتصادی و روحی به سر می برند .

معرفی به خیریه ها به همراه نتیجه ی مطلوب

 

حمایت درمانی ومعرفی به بیمارستان ها از طریق واحد مددکاری

معرفی به بیمارستان بهمن و ارجاع به پزشکان مختلف: 3 نفر

معرفی به بیمارستان لقمان و ارجاع به پزشکان مختلف: 34 نفر

ازجمله اقدامات انجام شده در این دو بیمارستان جراحی و لاپاراسکوپی، فیزیو تراپی، اسکن، انجام آزمایش ها و سایر کارهای پزشکی بوده که برخی از این اقدامات به صورت رایگان انجام شده است .

با توجه به این مسئله که هزینه های عمده ی درمان مددجویان از طریق کارگروه پزشکان پرداخت می گردد، اما پرداختی های واحد مددکاری، 71،000،000 ريال بوده است .

معرفی به چشم پزشک

یکی دیگر از کارهای انجام شده معاینه ی چشم 48 نفر از مددجویان به خصوص کودکان جهت تشخیص تنبلی چشم بود، که با رایزنی های انجام شده به 15 تن از ایشان که نیازمند عینک بودند نیز به صورت رایگان عینک داده شد .

هزینه ی تخمین زده شده: 10،800،000ريال

معرفی به دندانپزشک

در سه ماهه دوم سال 51 مددجو به پزشک مربوطه معرفی شدند و کلیه ی کارهای ایشان با تخفیف 50% انجام شد .

هزینه ی پرداختی از طرف موسسه: 18،800،000ريال

ارجاع به روانشناس

پس از بررسی، تایید و انجام کار کارشناسی بر روی خانواده ها در هنگام مشاهده ی هر گونه اختلال و مشکلات روحی، فرد مورد نظر به دکتر روانشناس و در مواقع مورد نیاز، روانپزشک ارجاع داده شد. از بین مراجعین و تحت حمایت قرار گرفته ها 88 نفر به روانشناس و روانپزشک مراجعه داشتند که به این منظور مبلغ 13،200،000ريال هزینه شده است .

اقدامات فرهنگی – آموزشی

کارگاه های آموزشی ویژه ی مادران با هدف ارتقاء سطح کیفی زندگی مددجویان و با عناوین مدیریت عمر و مدیریت اقتصاد خانواده برگزار شد

گزارش مالی 3 ماهه دوم واحد مددکاری دفتر تهران


 

لازم به توضیح است که تعداد 90 بسته خواربارنیز توسط آقای  دمیرچی  به مهرآفرین اهدا گردید و میان مددجویان توزیع شد . تعدادی از یاوران حق سرپرستی نیز برای مددجویان خود سبد ارزاق ارسال کردند .

نمودار توزیع فراوانی درصد هزینه ها بر حسب قالب خدمات

نمودار توزیع فراوانی درصد مخاطبان بر حسب قالب خدمات


 

 

 

  • مددکاری

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟