برنامه های واحد آموزش مهرآفرین - تیر 89

برنامه های واحد آموزش مهرآفرین - تیر 89 | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۲,مرداد,۱۳۸۹ | 1783 نفر

راه اندازی کانون نجوم"مهرآفرین"
واحد آموزش با هدف آشنا کردن نوجوانان و جوانان علاقمند به مباحث نجوم در تاریخ 4/5/89 "کانون نجوم مهرآفرین" را به سرپرستی سرکار خانم نیوشا شکوری دانشجوی ریاضی کاربردی و دانش آموخته رصدخانه زعفرانیه راه اندازی شد.
از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این کانون که در روزهای دوشنبه ساعت 10:30-9 برگزار می گردد عبارتند از:
-آشنایی با نجوم مقدماتی(منظومه شمسی، صورت فلکی ومتافیزیک)
- برگزاری بازدیدهای رصدی

برگزاری کلاس های رنگ روغن و طراحی

واحد آموزش در حدود یک س

ال است که کلاس های نقاشی و طراحی را در مهرآفرین برگزار می نماید.
این کلاس ها در تابستان 89 با استقبال خوبی از طرف دختران نوجوان و جوان مواجه شده و در حال حاضر 2 کلاس در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 12-10 در محل موسسه برگزار می گردد و علاقمندان در این کلاسها به فراگیری اصول طراحی و نقاشی رنگ روغن می پردازند. تدریس در این کلاس ها را سرکار خانم زهرا دانشور بر عهده دارند

 

برگزاری کلاس سفالگری کودک:
این کلاس که با هدف پرورش خلاقیت کودکان و نیز ایجاد زمینه ای برای تخلیه هیجانات ایشان در تابستان 89 توسط واحد آموزش مهرآفرین راه اندازای گردیده با استقبال خوبی از طرف کودکان مواجه شده و هم اکنون حدود 10 کودک به سرپرستی خانم ها پریسا غباثی و رویا اسعدیان به آموزش اصول اولیه سفالگری با دست مشغولند.
روزهای تشکیل این کلاس چهارشنبه ها از ساعت 10 لغایت 11:30 صبح می باشد.



برگزاری کلاس قصه خوانی:
واحد آموزش با شروع تابستان 89 با راه اندازی کلاس قصه خوانی زمینه لازم جهت علاقمند شدن کودکان به کتاب و کتابخوانی را ایجاد نمود تا بار دیگر نشان دهد که فعالیت در زمینه های فرهنگی از مهمترین اهداف مهرآفرین به شمار می رود.
در این کلاس که در روزهای چهارشنبه از ساعت 11:30 لغایت 13 برگزار می گردد، سرکار خانم مریم غیاثی به کتابخوانی و توضیح داستان مورد مطالعه، برای کودکان می پردازند و اعضای کلاس نیز خلاصه ای از داستان خوانده شده را در جلسه بعد به کلاس می آورند تا از دیگر فعالیت های این کلاس ایجاد زمینه ای برای شناسایی و پرورش استعداد کودکان در "خوب نوشتن" باشد.


برگزاری کلاس هنری"پاپیو ماشه"
واحد آموزش با هدف آموزش هنرهای دستی و خانگی اقدام به راه اندازی این کلاس نمود تا 10 نفر از دختران نوجوان و جوان مهرآفرین بیاموزند که چگونه می توانند با استفاده از وسایل ساده اطراف خود و مواد بازیافتی، صنایع دستی زیبا بسازند.
سرپرستی این کلاس را که در روزهای پنجشنبه از ساعت 10 لغایت 12 صبح برگزار می شود، سرکار خانم سمیه قرائی وفا به عهده دارند.


برگزاری کلاس های ICDL :

واحد آموزش با هدف تقویت مهارت های فردی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش در تابستان 89 اقدام به راه اندازی کلاس های کامپیوتر نمود.
کلاس های دختران جوان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 13 لغایت 15:15 و کلاس های ویژه نوجوانان نیز در همین روزها از ساعت 15:15 لغایت 16:30 و با حضور سرکار خانم مریم علیزاده، مهندس کامپیوتر و نیز از اساتید مجتمع فنی تهران برگزار می شود.
دوره های آموزش ویژه پسرهای جوان نیز در روزهای سه شنبه از ساعت 14 لغایت 16:30 با حضور جناب آقای مهندس اکبری دایر شده است.



 

برگزاری کلاس نقاشی کودک
در این کلاس ها که با هدف تقویت خلاقیت و نیز آموزش اصول اولیه نقاشی به کودکان توسط واحد آموزش راه اندازی شده، سرکار خانم نهال ربیعی دانشجوی کارشناسی معماری و نیز مدرس نقاشی به تدریس مشغول اند.
در حال حاضر تعداد 11 نفر از کودکان مهرآفرین در این کلاس ثبت نام کرده و روزهای سه شنبه از ساعت 10 لغایت 12 صبح به فراگیری اصول نقاشی می پردازند.


برگزاری کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان تجدیدی:
در این کلاس ها که با هدف ارائه آموزش های مورد نیاز به دانش آموزان تجدیدی توسط واحد آموزش دایر شده است، اساتید افتخاری به تدریس تمامی دروس در تمامی سطوح می پردازند تا نتیجه تلاش سه ماهه شان قبولی دانش آموزانی باشد که به هر دلیلی نتوانسته اند در امتحانات خرداد ماه قبول شوند.


برگزاری اردوی تفریحی فشم:
در این برنامه که با همکاری یکی از یاوران مهرنهاد مهرآفرین -دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بهین پرواز به مدیریت سرکار خانم رویا زارعیان- برگزار گردید تعداد 39 نفر از مددجویان موسسه(مادران و دختران جوان آن ها) به سرپرستی 2 نفر از همکاران موسسه به فشم رفتند تا ساعاتی را در دامان طبیعت و در کنار رودخانه با شادی سپری کنند.
واحد آموزش با هدف ایجاد فضایی شاد برای خانواده ها و غنی کردن اوقات فراغت ایشان اقدام به برگزاری این تور تفریحی نمود.
لازم به ذکر است هزینه های این برنامه شامل ایاب و ذهاب و پذیرایی را دفتر خدمات مسافرتی بهین پرواز به عهده داشته است.


برگزاری اردوی سه روزه اردوگاه ابوذر:
این برنامه با همکاری موسسه تعالی و هماهنگی موسسه مهرآفرین و با عنوان جشنواره کودکان شاد از روز سه شنبه مورخ 5 مرداد ماه به مدت سه روز برگزار گردید و از اهداف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-    ایجاد فضایی شاد برای کودکان و سرپرستان ایشان
-    ایجا فضای یادگیری و شناخت فرصت ها و افق های تازه در زندگی
-    نهادینه کردن باورهایی چون مسئول بودن، خوداتکایی و خودباوری و مفید بودن در جامعه برای کودکان
با هماهنگی واحد آموزش تعداد 10 نفر از کودکان زیر 6 سال مهرآفرین به همراه مادرانشان جهت شرکت در این برنامه مشارکتی به اردوگاه ابوذر اعزام شدند تا در چهارمین جشنواره کودکان شاد شرکت کنند.
از جمله برنامه های این جشنواره برگزاری کارگاه های آموزشی برای کودکان، برگزاری کارگاه های تفریح و شادی و بازی ویژه ایشان، برگزاری کارگاه های روانشناسی و مشاوره برای مادران و نیز برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مهارت آموزی برای ایشان بود.
در روز پنجشنبه، هفتم مرداد ماه نیز پس از برپایی مراسم اختتامیه، شرکت کنندگان به منازل خود بازگردانده شدند.

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟