عيادت کتایون ریاحی سفیر مهرآفرین از كودكان شیرخوارگاه آمنه

عيادت کتایون ریاحی سفیر مهرآفرین از كودكان شیرخوارگاه آمنه | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۱۹,مهر,۱۳۹۱ | 3826 نفر
عيادت کتایون ریاحی سفیر مهرآفرین از كودكان شیرخوارگاه آمنه
عيادت کتایون ریاحی سفیر مهرآفرین از كودكان شیرخوارگاه آمنه

 

در آستانه آغاز فصل پائيز 

عيادت کتایون ریاحی سفیر مهرآفرین از كودكان شیرخوارگاه آمنه 

کتایون ریاحی سفیر و فاطمه دانشور مدير عامل مهرآفرین در آستانه آغاز فصل پائيز در شیرخوارگاه آمنه حضور يافته و ضمن عيادت از کودکان ؛ با مسئولان بهزيستي و شيرخوارگاه آمنه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش امور رسانه اي موسسه نيكوكاري مهرآفرين ؛ در این دیدار ، مدیر دفتر مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی و مدیر دفتر مشارکت های مردمی شیرخوارگاه آمنه نيز حضور داشتند و ضمن تقدیر از فعالیت های خیرخواهانه ، مشكلات و كاستي هاي كودكان تحت پوشش بهزيستي را با سفير و مديرعامل مهرآفرين در جريان گذاشتند. در اين ديدار ، مدیر دفتر مشارکت های  مردمی سازمان بهزیستی نصيري گفت : امروز شیرخوارگاه آمنه به صورت مشاركت هاي مردمي و به شكلي كاملا مطلوب اداره مي شود  و ما بسيار از اين روند رضايت داريم ، با اين حال و به رغم آن كه تلاش شده تا مشکلات كودكان كاملا برطرف شود ، اما در سطحي كلان تر ، بعضی از بيماريها ، هزینه های كلان دارد و ادامه درمان مستلزم پشتيباني هاي بزرگتري ست . 

وی در ادامه افزود : مثلا یکی از این بيماري ها ؛ فقدان حس شنوایی در کودکان تازه به دنیا آمده است ! بعضی از کودکان ما ، به دلیل نداشتن بخش حلزون شنوایی ؛ متاسفانه به صورت ناشنوا به دنیا می آیند و اگر این نارسايي ، بین سنین 2 تا 4 سالگی رفع نشود امکان دارد فرد تا آخر عمرش کر و لال بماند!

وي ادامه داد : با توجه به امکانات تخصيص يافته ، ما فقط مي توانيم بخشي از هزينه هاي درماني اين بيماران را پوشش بدهيم در حالي كه در سال ، نزديك به 800 نوزاد داريم كه نياز به کاشت حلزون شنوایی دارند ؛ و حتي تعداد اين بيماران رو به افزايش است !  وي افزود : هزینه هاي درمان بسیار بالا است ! در اصل ، ما برای درمان هر کودک بيمار به حداقل  30 میلیون تومان پول نياز داريم ؛ در حالي كه فقط هزینه دستگاهی که بر روی گوش اين کودکان نصب می شود ؛  چهارده میلیون تومان است ! علاوه بر آن ، بعد از عمل جراجی نیز باید گفتار سنجی ، شنوایی سنجی و موارد ديگر انجام شود كه هزينه ها را بسيار بالا مي برد و ادامه كار را براي ما مشكل    مي كند . البته دولت تعهد کرده است كه هزينه درماني 500 کودک را تا سقف 20 میلیون تومان حمایت خواهد كرد ، و ما در تلاشيم تا باقي هزينه ها را از خيرين و نيكوكاران جذب كنيم و اين مشكل هم انشالله رفع و رجوع شود .

مدير دفتر مشارکت های مردمی شيرخوارگاه آمنه نيز در ادامه اين ديدار ، با تاکید بر اینکه هنرمندان و ورزشکاران صاحب نام می توانند در کمک به رفع این مشکل قدم های بزرگی بردارند ، گفت : ما از هنرمندان به عنوان یکی از گروه های مرجع كشور می خواهیم که از آبرویشان هزینه کنند و کمک کنند تا اين معضل ، رفع شود ؛ ما معتقدیم همان قدر که ساخت مسجد و کمک نقدی و تحصیلی به ایتام ، اجر اخروی و دنیوی در پي دارد ، کمک به درمان شنوایی اين کودکان معصوم نیز حتما پاداش اخروی در پي خواهد داشت و از همين جا دست همياري به سوي ايشان دراز     مي كنيم .

فاطمه دانشور مدیرعامل مهرآفرین نیز گفت : کسانی که قدرت مالی خوبی دارند حتما بايد به اين افراد کمک کنند ؛ ما هم تمام تلاش خود را می کنيم تا با استفاده از ظرفیت های مختلف ، در رفع اين بيماري قدمي برداريم و قطعا کمک هایي را برای این امر ، جمع آوری خواهيم كرد و در حد بضاعت خود ، پيشقدم اين مسير خواهيم بود .

کتایون ریاحی سفیر مهر آفرین هم با تقدیر از تلاش های صورت گرفته مسئولان شيرخوارگاه ، بر حضور گروه های مردمي در فعالیت های نیکوکارانه تاکید کرد و افزود : بسیاری از بازیگران و هنرمندان ، فرصت زیادی برای حضور فیزیکی در کارهای خیرخواهانه پيدا نمي كنند ، اما من مي دانم كه قلب آنان براي اين مردم و نيازمندان مي تپد و مطمئنم كه به وقت مقتضي ، از هيچ امري در كمك به همنوع فرو گذار نخواهند بود . دليل حضور اندكي بیشتر من هم ، خداحافظی از اين عرصه است .

وی با اشاره به لزوم مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های نیکوکارانه و همچنین فعالیت های مصلحانه اجتماعی گفت : باید به سمتی حرکت کنیم که ngo ها و گروه های مردم نهاد به وجود بیایند و رشد کنند و مردم با استفاده از این گروه ها در فعالیت های نیکوکارانه شرکت کنند زیرا گروه هاي اينچنيني می توانند از تضییع حقوق جامعه جلوگیری کنند .

در پایان این دیدار ، سفير و مديرعامل مهرآفرين از محل نگهداری کودکان و نوزادان در شیرخوارگاه آمنه بازدید کردند و براي مدتي ، لحظاتي كاملا احساسي بر محيط حاكم شد .

 

 

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟