کتایون ریاحی برای اهدای کمک های مهرآفرین به آفریقا سفر کرد

کتایون ریاحی برای اهدای کمک های مهرآفرین به آفریقا سفر کرد | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۱۴,مهر,۱۳۹۰ | 1974 نفر
کتایون ریاحی برای اهدای کمک های مهرآفرین به آفریقا سفر کرد
کتایون ریاحی برای اهدای کمک های مهرآفرین به آفریقا سفر کرد


كتايون رياحي بازيگر مطرح سينماي ايران پس از كناره گيري از بازيگري در يك اقدام بشر دوستانه به سومالي سفر كرد..
به گزارش امور رسانه اي  موسسه مهر آفرين كتايون رياحي با هدف كمك به مردم سومالي  به شهر گارسيا در شصت كيلومتري مرز كنيا و سومالي سفر كرد .
رياحي در اين سفر ضمن اهدا كمك‌هاي خود و بخشي از كمك هاي موسسه مهر آفرين پناه عصر به مردم سومالي از يك كلاس درس، مكتبخانه آموزش قرآن، و كمپ نگهداري از قطحي زدگان بازديد كرد و به صورت نمادين يك دستگاه تانكر آب را نصب و آبگيري كرد.
رياحي در يادداشتي كوتاه درباره اين سفر نوشت:

روز اول مهر ماه 1390 است و من در 600 كيلومتري مرز كنيا و سومالي در شهر گارسيا خياباني ديدم با انبوه آلونك و حجره‌هايي كه از نايلون و پلاستيك ساخته شده است! شهري و جايي كه جاي زندگي نيست و فقط آنهايي كه توان بيشتري دارند و يا مي‌توانند از ورقه‌هاي حلبي و قوطي‌هاي خالي استفاده كنند به نفس هاي شمرده و آرام خود رنگ مي‌دهند و زندگي مي كنند.

تكان دهنده ترين نكته سفرم در اين است كه من كشوري ديدم فقير كه در اوج فقر و نداري به خنده و نگاهي گرم ، ميزباني مهرباني مي كند. مردمي در حال اضمحال و اما خوشرو و اميدوار. پس ما هم مي‌خنديم تا روشناي خنده‌ها، تن نحيف و سوي اين نگاه‌ها را كمرنگ و بي‌اثر نكند.

امروز من در كنيا هستم و براي كمك به قحطي زدگان سومالي كه بعد از طي روزها گاه هفته ها راهپيمايي ، گرسنه و تشنه خود را به كمپ داداب مي رسانند، هر چند كه تعدادي هرگز به مقصد نمي رسند. كمپ داداب بزرگترين كمپ پناهندگان است با حداقل امكانات براي بقا.

كنيا خود كشور فقيري است و شهرمرزي كوچك داداب كه در فاصله كمي با كمپ داداب قرار دارد جز فقيرترين شهرهاي كنياست ولي با اين وجود انها ميزبان پناهدگان و قحطي زدگان سوماليايي هستند ، نكته تكان دهنده همين بود.

اب ، بزرگترين مشگل صحراي عظيم افريقاست . چيزي كه براي ما قابل درك نيست . يك جرعه اب مي تواند زندگي اي را نجات دهد. من به شكرانه ابي كه در سرزمينمان ايران وجود دارد ، تعدادي تانك اب براي منطقه خريداري كردم ، كه به كمك سه إيراني فعال كه چرتي اكتز را در انجا فعال كرده اند و صليب سرخ توانستم ، كمك هاي خود و مهرافرين را به دست مردم برسانم.

در انجا مكاني بود به نام خانه ماما هاني ، بيشتر كودكاني كه به هر دليل خانواده خود را از دست داده اند به اينجا اورده مي شوند.

ماما هاني پيرزني است كه با كمك هاي مردمي بيش از سيصد كودك و نوجوان را كه برخي از انان معلولند را نگهداري مي كند .

بخشي از هديه مادران و كودكان مهرافرين در اين خانه اهدأ شد . كودكان اينجا سوماليايي و كنيايي ، مسلمان و مسيحي هستند.هر كس به اين خانه درامد، ابش دهيد ، نانش دهيد وز ايمانش نپرسيد خدايا،اميد اين مردم را نااميد مكن، خدايا اين مردم را درياب و عزيز بدار.

كتايون رياحي ، هم اينك به واسطه پخش مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر، در 90 شبكه ماهواره‌اي كابلي و تلويزيوني چهره‌اي شناخته شده است و در اين سفر در كنار كمك‌هاي شخصي خود به نمايندگي از سوي موسسه مهر آفرين، كمك‌هايي را از طرف اين موسسه به مردم سومالي اهدا كرده است.

 

بازتاب در خبرگزاری ها:

ایسنا

دنیای اقتصاد

خبر آنلاین

ایلنا

مهر

جام جم آنلاین

مردم سالاری

تابناک

دنیای صنعت

آفرینش

انتخاب

Tehran times

IRIB

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟