سفر سفیریار هنری مهرآفرین به کتیج سیستان و بلوچستان

سفر سفیریار هنری مهرآفرین به کتیج سیستان و بلوچستان | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۱۸,آذر,۱۳۸۹ | 1885 نفر
سفر سفیریار هنری مهرآفرین به کتیج سیستان و بلوچستان
سفر سفیریار هنری مهرآفرین به کتیج سیستان و بلوچستان


نخستين سفر فصلي سفيران مهرآفرين ، جهت كمك رساني  به مناطق محروم ، سه شنبه همزمان با روز اول محرم انجام شد
..

براي نخستين بار در ايران ، سفير فرهنگي مهرآفرين با عزيمت به يكي از مناطق محروم ، كمك هايي از ياوران اين موسسه را به مردم دهستان  کتیج سیستان و بلوچستان اهدا کرد.
نخستين سفر فصلي سفيران مهرآفرين ، جهت كمك رساني  به مناطق محروم ، سه شنبه شانزدهم آذر 1389 همزمان با روز اول  ماه محرم انجام شد ، در اين سفر  ، مریلا زارعی سفيريار مهرآفرين با عزيمت به استان سیستان و بلوچستان ، کمک های مردمی و حمایت های موسسه نيكوكاري مهر آفرین  پناه عصر را به مردم دهستان  کتیج سیستان و بلوچستان اهدا کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه نيكوكاري مهر آفرین ،مریلا زارعی سفیريار نیکوکاری مهرآفرين با همراهي فاطمه دانشور مدیر عامل اين موسسه ، به دهستان  کتیج  سفر کردند  و با حضور در جمع پرشور مردم این روستا ، به مشکلات آن ها گوش فرا دادند و  کمک های موسسه را به خانواده های نیازمند تقدیم کردند.
مریلا زارعی ، در جمع مردم این روستا که برای استقبال از وی در پارک لاله تجمع کرده بودند ، گفت :
من خوشحالم و خدا را شاکرم که اين توفیق را داشتم تا در میان شما مردم صبور و ارزشمند سرزمينم باشم و هموطنان خوبم را از نزدیک ببینم  ، هر چند سفر ما طولاني و با كمي تاخير همراه بود ، اما قلب ما برای دیدن شما می تپید و اميدوارم اين سفر ، فرصتي باشد تا اوضاع تحصيل و بهداشت و رفاه اوليه اين روستا بهتر از قبل شود و همه دست به دست هم بدهيم تا همگان به صورت عادلانه اي از امكانات زندگي و منابع خدادادي بهره ببرند ..

همه ما یکي ؛ و ایرانی هستیم


مریلا زارعی با اشاره به وظیفه هنرمندان در بیان مشکلات مردم گفت : هنرمندان ، نویسندگان و خالقان آثار هنری ، افرادی هستند که می توانند بیانگر  و انتقال دهنده دردها و آلام مردم باشند و مشکلات آن ها را به کسانی بگویند و برسانند که احتمالا از آن بی اطلاع و يا كم اطلاع اند !
وی با اشاره به استقبال صميمانه مردم این روستا ادامه داد :
باید قدم های خود را محکم تر و قاطع تر برداریم ، برای مادران ، خواهران و دختران و پسرانی که آینده  این کشور را مي سازند ؛ و جواناني كه بايد با کسب علم ، سرزمين شان را  آباد کنند  ؛  ما فریاد مي زنیم که : همه ما یک نفر هستیم و همه ما ایرانی هستیم و از كشور و سعادت مردمان اين سرزمين دفاع  مي كنيم ؛ و براي ريشه كني چهره پليد فقر ، بايد كه عزم   ملي مان را به كار بگيريم و همه تلاش كنيم .

فاطمه دانشور :
سفرهاي سفيران مهر آفرین ادامه خواهد يافت


فاطمه دانشور نيز با اشاره به وظایف موسسه نيكوكاري مهر آفرین ، گفت : این نهاد با کمک مردم ، تاسیس شده و کاملا مردمی است و وابستگی به دولت و منابع دولتي ندارد  و وظیفه اصلی آن ، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل  و مادران آن ها است ؛جايي كه با رفع تبعض و تامين نيازهاي  طبيعي شان ، مي توان به فردايي روشن و پر اميد ، خوش بين بود.
وی با اشاره به اهداف خود در این سفر ، گفت :
در پي درخواست آقای بارانی نماینده این موسسه در منطقه ؛ و بررسی وضعیت موجود ، سرانجام به حول و قوه الهي نخستين سفر سفيران مهرآفرين هم رقم خورد و اكنون با خانم مریلا زارعی به عنوان اولين كسي كه كمك هاي مهرآفرين را به افرادي خارج از مركز  مي رساند ، به این منطقه آمده ایم  ؛ در حال حاضر حدود 50 کودک در این منطقه تحت پوشش تحصیلی ما هستند و در حد مقدورات از ادامه تحصیل و ... آن ها حمایت می شود ؛ من معتقدم اين منطقه ، واقعا مظلوم واقع شده است و محرومیت در آن بسیار زیاد است ؛ آرزو مي كنم اين اتفاق ، فرصتي شود تا بيشتر و بيش از گذشته به چنين مناطقي توجه شود و همه مردم ما ، در هر كجاي ايران كه هستند ، در آرامش و رفاهي نسبي به زندگي خود ادامه دهند .
دانشور افزود : سفر سفيران مهرآفرين ادامه پيدا مي كند و قصد داریم تا این حمایت ها بيشتر شود ، و بودجه این منطقه هم افزایش پیدا خواهد كرد ؛ اما لازمه آن این است كه اهالی روستا اولويت ها را در نظر بگيرند .

امام جمعه دهستان کتیج :
خداوند ، نیکوکاران و پرهیزکاران را عزیز می دارد


بر اساس این گزارش ، در ابتدای این مراسم  ؛ امام جمعه دهستان کتیج ، ضمن خیر مقدم و اشاره به آیات قران کریم  ، درباره اهیمت کمک به دیگران سخن گفت و از حضور سفيريار و مدير عامل موسسه مهرآفرين قدرداني كرد :
"بسیار خوش آمدید ، و به درون قلب های  ما آمدید ؛ در دنیا و آخرت ، کسانی قدر خواهند ديد که به دیگران نیکی کنند و خداوند ، نیکوکاران و پرهیزکاران را عزیز می دارد ."

خالد رئیسی مسئول شورای روستای کتیج :
روستای ما از لحاظ امکانات اقتصادی و معیشتی ، در وضعیت خوبی نیست ...


همچنین خالد رئیسی مسئول شورای روستای کتیج ضمن خیر مقدم ، به برخی از مشکلات اين دهستان اشاره کرد و افزود : روستای کتیج در جنوب غربی شهرستان ایرانشهر  و در 610 کیلومتری زاهدان قرار ؛ و 12 هزار نفر جمعیت دارد و با آن که دارای معادن منگنز کرومیت و آهک است ، اما از لحاظ امکانات اقتصادی و معیشتی ، در وضعیت خوبی نیست ...
وی ادامه داد : هم اکنون دختران دانش آموز  این روستا و روستاهای اطراف ، در سه مقطع ابتدایي ، راهنمایی و متوسطه ، و فقط در یک مدرسه 5 کلاسه تحصیل می کنند ! و به دلیل نبود خوابگاه ، و طولانی بودن راه و مسير ، و همچنین کمبود امکانات ، بسیاری از آن ها ترک تحصیل كرده اند، و مدرسه  پسرانه ما نیز ، به دلیل  آن که 32 سال از ساخت آن می گذرد  ، فرسوده شده است .
این روستا ، بیش از 318 ورزشکار را که بعضا دارای رتبه های استانی و کشوري شده اند ، تقديم جامعه ورزش كشور كرده است و بچه هاي با استعدادي دارد ، اما ما ، حتي از لحاظ  فضاهای ورزشی نیز در شرایط نامناسب  و محرومیت به سر مي بريم ! همچنین این روستا فاقد یک مرکز بهداشتی مطلوب است و به دلیل دوری از شهر ، وجود یک شبکه بهداشت  و  اورژانس در آن ضروری مي نمايد ، اما ...
بر اساس این گزارش ، در این سفر ، به 200 خانواده محروم این منطقه ، علاوه بر کمک های مالی و مایحتاج عمومی شامل برنج ، روغن ، گوشت ، لوازم التحریر ،بخاری نفتی و ... هر يك معادل 200 هزار تومان اهدا شد  و 50 کودک محروم نیز مورد حمایت تحصیلی قرار گرفتند
نكته جالب آن كه در طول بازدید از مدارس و مركز بهداشتي ، جمع زیادی از اهالی دهستان ، همراه هیات تهرانی بودند و از حضور نمايندگان مهرآفرين در منطقه ابراز خرسندي مي كردند..

خبر گزاری مهر
خبر آنلاین
مردم سالاری
ابتکار
خبرگزاری سینمای ایران
جهان نیوز

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایلنا

Tehran Times

  • مریلا زارعی
  • سیستان و بلوچستان
  • سفیریار هنری
  • کتیج
  • مناطق محروم

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟