نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

نگذاریم یوسف زندانی دردهایش باشد /مشکلات این کودک در اثر سیل شدیدتر شد

نگذاریم یوسف زندانی دردهایش باشد /مشکلات این کودک در اثر سیل شدیدتر شد

وضعیت کمپین

100000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
109790000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=10000000 - $amount_help=10979000 - $percent=1.0979 -

109 %

172

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

نگذاریم یوسف زندانی دردهایش باشد /مشکلات این کودک در اثر سیل شدیدتر شد

یوسف کوچک قبل از سیل هم درگیر بیماری بود. او از بدو تولد به عارضه سی پی یا فلج مغزی دچار شده که نوعی عقب ماندگی را در این کودک خوزستانی ایجاد کرده است. در نتیجه یوسف نمی‌تواند درست حرف بزند، نمی‌تواند راه برود اما می‌نشیند و قادر به برقرار کردن ارتباط چشمی و همچنین رساندن منظورش از طریق اشاره است. یوسفِ هفت ساله، فرزند خانواده‌ای روستایی است که با وجود فقر مالی، تمام سعی‌شان را برای نگهداری از او کرده‌اند. با این وجود بعد از سیل و زمانی که این خانواده مجبور به ترک خانه‌ در اثر آب‌گرفتگی شد، پدر و مادرش به علت مشکلات فراوان و داشتن یک فرزند شیرخوار نتوانستند به اندازه کافی مراقب یوسف باشند. مددکاران مهرآفرین در بازدیدها و کمک‌رسانی‌ به سیل‌زدگان یوسف را در وضعیت وخیمی پیدا کردند که به دلیل عفونت شدید ریه‌هایش زمین‌گیر شده بود و دیگر حتی نمی‌توانست بنشیند یا مثل قبل گوشی دستش بگیرد و بازی کند.
این کودک ۲ هفته پیش توسط واحد مددکاری مهرآفرین به بیمارستان فوق تخصصی کودکان ابوذر در اهواز منتقل شد. عفونت ریه‌اش تحت درمان قرار گرفت و به بقیه مشکلاتش نیز رسیدگی شد. از جمله این که یوسف چون قادر به غذا خوردن نیست سالهاست که از طریق لوله‌ای در بینی تغذیه می‌شود. به تجویز دکتر طی یک عمل جراحی، دستگاهی که در ایران بسیار کمیاب است در معده‌اش قرار داده شد تا دیگر از گاواش بی‌نیاز شود. این دستگاه نیز توسط شبکه ارتباطی گسترده مهرآفرین در تهران خریداری و به اهواز ارسال شد.
یوسف در حال حاضر در بیمارستان و مشغول گذراندن دوره نقاهتش است. حال عمومی‌اش فعلا خوب است ولی برای این که خوب بماند باید حتما به درمانش ادامه دهد. پزشکان برای او فیزیوتراپی و گفتاردرمانی را تجویز کرده‌اند چون معتقدند معلولیت یوسف اگر تحت مراقبت اصولی قرار بگیرد، قابل کنترل است.
اما ادامه درمان یوسف هزینه بر است؛ علاوه بر هزینه‌ جلسات فیزیوتراپی و گفتاردرمانی، رفت و آمد خانواده یوسف از روستا به شهر نیز مبلغ قابل توجهی می‌شود که از عهده پدر خارج است. از سوی دیگر آنها تازه به خانه‌ای برگشته‌اند که حدود ۳ هفته تا نیمه در آب بوده و اکنون دچار رطوبت و مشکلات ایمنی و بهداشتی شده است و نگه‌داری از یوسف در این شرایط به شکلی که دوباره دچار عفونت و مشکلات جدی نشود نیاز به مداخله پرستار حرفه‌ای دارد. در نتیجه حضور یک کمک پرستار به صورت پاره وقت در کنار این کودک تا مدتی ضروری است.
هزینه تخمین زده شده برای مجموعه این اقدامات حدود 10میلیون تومان است که از یاوران مهرآفرین تقاضا داریم ما را در تٲمین این مبلغ و درمان یوسف یاری کنند.

آینده یوسف چه شد؟

حال یوسف خوب است/ گزارشی از درمان پسربچه خوزستانی

حال یوسف خوب است/ گزارشی از درمان پسربچه خوزستانی

سه شنبه ۰۸,مرداد,۱۳۹۸ | 1141 نفر

پسرک خوزستانی مبتلا به فلج مغزی با کمک یاوران مهرآفرین مورد درمان قرار گرفت . . .