مریلا زارعی سفیر یار مهر آفرین در حوزه هنر و سینما

مریلا زارعی سفیر یار مهر آفرین در حوزه هنر و سینما | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۹,دی,۱۳۹۱ | 1887 نفر
مریلا زارعی سفیر یار مهر آفرین در حوزه هنر و سینما
مریلا زارعی سفیر یار مهر آفرین در حوزه هنر و سینما


سفیر یار هنری موسسه «مهر آفرین»

سفیریار هنری امروز مهرآفرین ، استقلال فردی و هویت زن ایرانی را با معناهای تاریخی‌اش با حضورهای گرم و به یادمانی ، در طول فعالیت هنری‌اش در قاب سینما ثبت کرده است ؛ از دوستی همراه و دلسوز برای استقلال بخشی به شخصیتی سردرگم در فيلم هايي نظير «دو زن» و «واکنش پنجم» تا مدیری که فردیت خویش را در مواجهه با سختی‌های زندگی تکامل می‌بخشد و قوام می‌آورد درآثاري چون «مجردها» و «زاگرس» ؛ تا زنی معلم که زندگی‌اش را در برابر بی‌اخلاقی‌های همسرش باخته است در «زن زیادی».
«مریلا زارعی» حتی با «دست‌های خالی» همیشه درکنار اقیانوس آبی شاعرانگی مهر و محبت حاضر بوده است ؛ او در سینما و بر پرده نقره‌ای تصویرگر بخش پنهان ، تاریخی و مغفول مانده زن ایرانی را به نمایش می‌گذارد ، در حرفه‌اش ، نقش صنفی را به عنوان عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سينماي ايران به دوش می‌گیرد و در زندگی ، مهر و محبت را در کوله‌بارش می‌گذارد و با لبخندی همیشگی ،آن را میان مردم و دوستدارانش تقسیم می‌کند.
او امروز روی دیگری از جاودانگی را با ما همراه شده و می‌داند که کودکان و زنان بی‌سرپرست سرزمین‌اش به مانند تلخی‌های برخی از قصه‌هایی که در آن حضور داشته ، در کنار او ، ما و همه حضور دارند و برخی از آنان با کرامت انسانی، لبخند را جایگزین اشک‌ها و مصائب‌شان می‌کنند و آنان اگر دستی ، لبخندی ، حرفی و سخنی به سو ي شان آید ، به آن احترام می‌گذارند و آن را دوست مي دارند.
او می‌داند «کیفر» شکستن دل را که برخی بدان عادت دارند ، باید همانند مهرآفریني مومن ، با بخشش و عشق پاک کرد و می‌داند که فقر را باید سوزاند و ریشه‌اش را خشکاند ؛ و اینجاست که هنر او در این خشکاندن و سوزاندن فقر می‌تواند نمایان شود.
حضور مستمر «مریلا زارعی» در عرصه‌های مختلف هنری و شخصیت والا و دستان مهربانش امروز همراه مهرآفرین است تا با هم و در کنار هم به سوی طلوع آفتاب بیداری و عزت ایرانی گام برداریم.
او در 28 فیلم سینمایی بازی کرده که از بهترین و مهمترین شان می‌توان به زن شرقی(1374) ، دو زن(1377) ، واکنش پنجم(1381) ، سربازهای جمعه(1382) ، مجردها(1383) ، زن زیادی(1383) ، زاگرس(1384) ، حکم(1384) ، دست‌های خالی(1385) ، خروس جنگی(1386) ، دعوت(1386) ، درباره الی(1387) ، نیش زنبور(1388) و کیفر(1388) اشاره کرد. ضمنا سال 1388 ، سال مريلا زارعي بود ، هم بهترين نقش هنري اش را در فيلم " درباره الي " ايفا كرد و هم ، ديگر آثارش در گيشه پرفروش و پر مخاطب بودند.
اما جوایزی که به دست آورده است ؛
-    سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره بیست و دوم فیلم فجر برای فیلم «سربازهای جمعه».
-    دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر برای فیلم «کیفر»
-    برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در ششمین دوره جشن خانه سینما برای فیلم «سربازهای جمعه»
-    کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر و دوره نهم جشن خانه سینما برای فیلم «زن زیادی»
-    تحسین شده منتقدان و نویسندگان سینمایی برای فیلم‌های «سربازهای جمعه» ، «دو زن» و «واکنش پنجم»


مریلا زارعی در تاریخ 6 خرداد 89 در مراسمی با شکوه رسما به عنوان سفیر یار مهر آفرین معرفی شد..

  • مریلا زارعی
  • سفیر یار
  • مهر آفرین
  • سینما

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟