هنردرمانی برای هویت بخشیدن به مادران مددجو

هنردرمانی برای هویت بخشیدن به مادران مددجو | 0 دیدگاه | جمعه ۲۲,شهریور,۱۳۹۸ | 828 نفر
هنردرمانی برای هویت بخشیدن به مادران مددجو
 مادران تحت پوشش واحد کار و خیابان مهرآفرین در کلاس هنر درمانی شرکت می‌کنند.
 هدف از هنر درمانی تخلیه انرژی‌های منفی و رسیدن به شناخت خود و تعادل قوای روانی است. ۱۵ نفر از مددجویان واحد کار و خیابان در این کلاس که قرار است به طور مستمر برگزار شود، ثبت نام کرده‌اند.
علی توکلی، روانشناس و مدرس این کلاس پس از اولین جلسه در خصوص وضعیت شرکت کنندگان در این کلاس گفت:"وضعیت این خانم‌ها همانطور که انتظار داشتم بسیار سخت و پیچیده بود و از آنجا که این افراد از نظر انرژی در سطح بسیار بغرنجی هستند، از طریق نقاشی آزاد سعی کردیم شرایطی را به وجود بیاوریم که آنها بتوانند خودشان را ببینند. در طول کلاس ۳ مرحله تمرین متفاوت داشتیم که هدف از هر سه مرحله کار روی هویت این افراد بود."
این روانشناس بعد از پایان کلاس با بعضی از مادران صحبت کرد و در این خصوص گفت:" آنها عادت ندارند برای خودشان وقت بگذارند به همین خاطر اولین دقایق کلاس برایشان سخت بود ولی بعد کم کم احساس راحتی کردند و موضوع کلاس برایشان جالب شد. در پایان هم کاردستی بوم زندگی‌ را ساختند که بسیار زیبا و هنرمندانه بود و من روح زنانگی را در کارهای این مادران به وضوح دیدم."

به گفته این مدرس، مادران شرکت کننده در کلاس هنردرمانی نیاز به برنامه‌های متعددی دارند تا حالشان بهتر شود چرا که اگر این‌ مادرها حس و حال بهتری داشته باشند، فرزندانشان هم آسیب کمتری می‌بینند.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟