جزئیات قتل ملیکای ٨ساله توسط یک نوجوان

جزئیات قتل ملیکای ٨ساله توسط یک نوجوان | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۰,مهر,۱۳۹۶ | 1149 نفر
جزئیات قتل ملیکای ٨ساله توسط یک نوجوان
متهم قتل دختربچه‌ هشت‌ساله‌ای که هفته گذشته در خوزستان گم شده‌ بود، از سوی مأموران شناسایی و بازداشت شد و اعتراف کرد تحت‌ تأثیر شبکه‌های اجتماعی دست به قتل زده است. 
به گزارش خبرنگار ما، سوم شهریور خانواده دختری به نام ملیکا به مأموران پلیس خبر دادند این دختربچه اهل هفتکل خوزستان گم شده است. خانواده این دختر گفتند ملیکا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کرده و روز حادثه برای بازی بیرون رفته‌ بود که دیگر خبری از او نشد. خانواده ملیکا گفتند او برای بازی به زمین بازی که نزدیکی خانه‌ است رفته ‌بود و یک‌دفعه به‌طوری‌که خانواده‌اش متوجه نشدند، گم شده است. وقتی پلیس محل گم‌شدن ملیکا را مورد بازرسی قرار داد، دمپایی این دختربچه پشت وسایل بازی پیدا شد اما همچنان اثری از او نبود.
پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و متوجه شد ملیکای هشت‌ساله به‌خاطر جدایی پدر و مادرش از مدتی قبل در کنار پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش زندگی می‌کرده است و البته پدر و مادر خودش هم به او سر می‌زدند اما مسئولیت نگهداری این بچه با پدربزرگش بوده؛ او دختر شادی بوده و بعدازظهرها برای بازی به مقابل خانه می‌رفته است. هرچند ابتدا تصور می‌شد این دختر ربوده شده است اما جسد او سه روز بعد از گم‌شدنش درحالی‌که یک دستش از زیر خاک بیرون افتاده بود، در یک خرابه کشف شد. این خرابه در نزدیکی محل کشف دمپایی و محوطه بازی بود. 
چهار مهر بود که با پیداشدن جسد ملیکا تحقیقات ویژه‌ای از سوی مأموران آغاز شد. قتل ملیکا افکار عمومی منطقه را به شدت تحت‌ تأثیر قرار داده ‌بود و همین مسئله باعث شد پلیس با حساسیت بیشتری موضوع را پیگیری کند. در این میان مأموران به چند نفر مظنون شدند و آنها را مورد بازجویی قرار دادند اما سرنخی به دست نیامد؛ این در حالی بود که پلیس متوجه شد این دختربچه خفه شده و چند قطعه طلایی که همراه داشته هم گم شده است؛ بنابراین قتل دختربچه برای سرقت فرضیه‌ای بود که از سوی مأموران دنبال شد. 
٧٢ ساعت بعد از پیداشدن جسد ملیکا مأموران سرنخ‌های مهمی به دست آوردند و متوجه شدند عامل این جنایت نوجوان ١٤ساله‌ای است که روز حادثه کنار ملیکا دیده شده است و شاهدانی وجود دارند که این موضوع را تأیید کرده و مشخصات ظاهری پسر نوجوان را نیز به مأموران داده‌اند. 
با توجه به آنچه به دست آمده ‌بود، مأموران پسر نوجوان را شناسایی و بازداشت کردند. متهم که نوجوانی ۱۴ساله است، به قتل اعتراف کرد و گفت با ‌انگیزه سرقت طلاجات دختربچه، او را به ساختمان نیمه‌کاره‌ای برده و پس از سرقت گوشواره‌ها وی را خفه می‌کند. 
متهم در بازجویی‌ها به مأموران گفت: من فقط می‌خواستم طلاهای دختربچه را سرقت کنم اما وقتی با او مواجه شدم، از ترس او را کشتم. او در مورد اینکه چطور به فکرش رسید دست به چنین کاری بزند، گفت: من عضو چند کانال در شبکه‌های اجتماعی هستم و قبل از ارتکاب جرم چیز‌هایی در این شبکه‌ها خوانده بودم و تحت ‌تأثیر آن قرار گرفتم. 
سردار عباس‌زاده ضمن تأیید این خبر با اشاره به اینکه قاتل برای ازبین‌بردن رد جرمش جسد دختربچه را دفن کرده است، افزود: گوشواره دختربچه نزد متهم کشف شد. فرمانده انتظامی استان خوزستان عنوان کرد: متهم در تحقیقات پلیس انگیزه خود را سرقت گوشواره عنوان کرد. 
بازجویی از نوجوان متهم به قتل در حالی ادامه دارد که صدها نفر از اهالی هفتکل پس از دستگیری قاتل ملیکا در خیابان‌ها جمع و خواستار محاکمه سریع متهم شدند. 
اسحاق مرادی فرماندار هفتکل پیش از دستگیری قاتل درخصوص تجاوز به ملیکا گفته بود هنوز مشخص نیست که آیا به این دختربچه تجاوز شده است یا نه، جسد ملیکا برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و پلیس آگاهی تحقيقات گسترده‌اي را در اين خصوص آغاز كرده است.
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟