نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

ستایش می‌خواهد راه برود

ستایش می‌خواهد راه برود

وضعیت کمپین

100000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
101502000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=10000000 - $amount_help=10150200 - $percent=1.01502 -

101 %

30

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

ستایش می‌خواهد راه برود

ستایش دو سال و نیمه است. فرزند سوم از دومین ازدواج زنی که حالا از همسر دومش نیز طلاق گرفته است. پدر ستایش اعتیاد داشت و به گفته مادر، جز سرباری برای خانواده نبود.
حالا مادر با دو فرزند کوچک، بی هیچ منبع درآمدی تنها مانده است.
اهورا شش ساله و سالم است اما ستایش معلولیت جسمی‌-حرکتی دارد. از آنجا که به علت فقر مالی و فرهنگی خانواده، هیچوقت به وضعیت کودک رسیدگی نشده، حتی دقیق مشخص نیست که معلولیت او منشٲ مادرزادی دارد یا در اثر ضربه یا حادثه‌ای در دوران نوزادی به وجود آمده است. برای فهمیدن علت و نوع معلولیت ستایش نیاز به بررسی‌های تشخیصی بیشتر از قبیل نوار مغزی و ام آر آی وجود دارد.
ستایش به گفته مددکارش کودک بی‌قراری است. او به علت درک نشدن نیازهایش و ناتوانی از برقراری ارتباط، مدام گریه می‌کند و جیغ می‌زند.
ستایش هنوز شیرخشک می‌خورد و پوشک می‌شود و نمی‌تواند حرف بزند. مددکار مهرآفرین نگران است در صورت ادامه این وضعیت، مادر از نگهداری این بچه معلول خسته شود و او را به بهزیستی بسپارد. با این وجود تجربه نشان داده که وضعیت ستایش با کاردرمانی و گفتاردرمانی رو به بهبود می‌رود.
مدتی پیش به توصیه پزشک و با کمک مهرآفرین، یک دوره گفتار درمانی و کاردرمانی بر روی ستایش انجام شد که تٲثیرات مثبتی داشته است. در اثر این دوره درمانی، ستایش حالا می‌تواند چند قدم روی پاهایش راه برود و آواهای کلامی‌اش نیز قابل فهم‌تر شده است.
اما برای تاثیرگذاری بیشتر، کاردرمانی و گفتاردرمانی ستایش باید به طور منظم ودراز مدت انجام شود و همچنین انجام سایر آزمایش‌ها و بررسی‌های پزشکی جهت درمان او لازم است. 
وضعیت خانه‌ای که این خانواده در آن زندگی می‌کند نیز از لحاظ بهداشتی و رفاهی مناسب نیست. آنها کولر و آبگرمکن ندارند و شستشوی ستایش بدون آب گرم برای مادر سخت و پرزحمت است.
جهت ادامه کاردرمانی و گفتاردرمانی ستایش، و تهیه وسایل رفاهی برای راحتی بیشتر او،  مبلغ ۱۰ میلیون تومان برآورده شده است که از همراهان همیشگی مهرآفرین، طلب یاری داریم.

آینده ستایش چه شد؟

با حمایت یاوران مهرآفرین/ ستایش اولین کلماتش را بر زبان آورد

با حمایت یاوران مهرآفرین/ ستایش اولین کلماتش را بر زبان آورد

شنبه ۱۱,دی,۱۴۰۰ | 576 نفر

درمان ستایش کودک ۳ ساله مبتلا به معلولیت جسمی-حرکتی، به کمک‌ یاوران مهرآفری . . .