نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

با کمک‌هایمان رنج‌های نجمه را کم کنیم؛ ادامه زندگی دختر ۷ ساله شیرازی نیازمند تامین دارو

با کمک‌هایمان رنج‌های نجمه را کم کنیم؛  ادامه زندگی دختر ۷ ساله شیرازی نیازمند تامین دارو

وضعیت کمپین

100000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
113818000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=10000000 - $amount_help=11381800 - $percent=1.13818 -

113 %

114

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

با کمک‌هایمان رنج‌های نجمه را کم کنیم؛ ادامه زندگی دختر ۷ ساله شیرازی نیازمند تامین دارو

خانه‌ای کوچک در روستای خاتونک شیراز، هفت سال پیش آغوش به روی نوزادی گشود که مادرش نام او را نجمه گذاشت، به این امید که با آمدن این نوزاد ستاره بختش سرانجام طلوع کند.
اما رنج‌های فاطمه را انگار پایانی بود. علاوه بر زندگی با همسری معتاد و پرخاشگر، فاطمه چند سال پیش در حادثه‌ای دچار سوختگی شده و به علت نداشتن هزینه جراحی پلاستیک، از آثار این جراحت روی صورت و بدنش در عذاب بود.
او بعد از سالها زندگی مشترک، حالا به فاصله یک سال صاحب دو دختر شده بود که هر چه بزرگتر می‌شدند بیشتر متوجه تفاوت چهره ظاهری مادر خود با بقیه افراد می‌شدند. هضم این حقیقت برای نرجس و نجمه سخت و دردناک بود و از جایی به بعد دو دختر کوچک از بیرون رفتن با مادر خود امتناع می‌کردند یا از این که او به مدرسه‌شان مراجعه کند معذب می‌شدند.
اکنون نرجس که فرزند بزرگتر است ۸ سال دارد و نجمه دختر کوچکتر امسال به کلاس اول رفته است.
نجمه از همان کودکی علائمی از خود بروز داد که باعث نگرانی مادرش شد.
یک ساله بود که شکمش بزرگتر از حد معمول و رنگ پوست او زرد شد. بی‌تابی، گریه‌های شبانه و درد ناحیه شکم از علائمی بود که باعث نگرانی مادر شد.
پس از آزمایش‌های پی در پی بر روی کودک، تشخیص پزشکان مشکل کبدی بود. نجمه طبق نتایج آزمایشات مبتلا به اختلال در آنزیم‌های کبدی است که باعث بزرگ شدن کبد، بالا رفتن چربی خون و قند خون این دختر کوچک می‌شود.
حالا نجمه به طور مرتب نیاز به مصرف دارو و چکاپ توسط دکتر دارد و به علت بیماری خود باید در طول روز ۶ وعده غذایی مصرف کند. در صورتی که فاطمه نتواند داروهای نجمه را به طور مرتب تهیه کند، وضعیت سلامت کودک دچار خطرات جدی و جبران‌ناپذیری خواهد شد.
پدر نجمه کارگر ساختمانی است که عمده درآمد خود را صرف خرید و مصرف مواد مخدر می‌کند. او به نیازهای همسر و دو فرزندش بی‌توجه است، هزینه درمان نجمه را تقبل نمی‌کند و با رفتارهای خشونت‌آمیز مانع از کار کردن فاطمه می‌شود.
امکانات زندگی این خانواده بسیار ابتدایی و ناقص است. یخچال خانه به تازگی خراب شده و بقیه لوازم نیز مستعمل و فرسوده‌اند. مادر و دو فرزندش با کمک‌های پنهانی آشنایان و حمایت‌های مهرآفرین روزگار را به سختی می‌گذرانند.
اما از همه مهم‌تر هزینه درمان نجمه است که تبدیل به کابوس دائمی فاطمه شده. او هر بار برای تهیه پول داروها نگرانی و اضطراب زیادی را تحمل می‌کند و در این راه دردسرهای زیادی کشیده است.
هزینه تهیه داروها و آزمایش‌های یک سال نجمه حدود ۱۰ میلیون تومان است که برای تٲمین این مبلغ به یاری شما عزیزان نیاز داریم.

آینده نجمه چه شد؟