نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

ناشنوایی موجب لکنت زبان این دختر ۵ ساله شده است/ درمان نگار نیازمند ۱۰ میلیون تومان

ناشنوایی موجب لکنت زبان این دختر ۵ ساله شده است/ درمان نگار نیازمند ۱۰ میلیون تومان

وضعیت کمپین

100000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
100000000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=10000000 - $amount_help=10000000 - $percent=1 -

100 %

30

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

ناشنوایی موجب لکنت زبان این دختر ۵ ساله شده است/ درمان نگار نیازمند ۱۰ میلیون تومان



نگار با اختلال مادرزادی ناشنوایی و انحراف پا متولد شد. کمی که بزرگتر شد، معلوم شد به تنبلی چشم نیز مبتلاست و همین عارضه باعث ایجاد انحراف در چشم‌های کودک شده است. 
خوشبختانه مشکل ناشنوایی او با کمک بهزیستی و از طریق کاشت حلزون تا حد زیادی درمان شد اما همین ناشنوایی سبب لکنت زبان و اختلال در تکلم نگار شده است. نگار که اکنون پنج سال و نیمه است، هنوز نمی‌تواند به درستی حرف بزند و ارتباط برقرار کند. همچنین به علت انحراف پا، در راه رفتن نیز مشکل دارد. مجموعه این مشکلات باعث شده که نگار کودک بسیار آرام و گوشه‌گیری شود.
مادرش می‌گوید در جمع همسالان، کودکان دیگر او را مورد تمسخر قرار می‌دهند و همین باعث سرخوردگی و کناره گیری نگار از جمع شده است. او تنها با خواهر کوچک‌تر خود ارتباط می‌گیرد و بازی می‌کند، موضوعی که با نزدیک شدن نگار به سن مدرسه باعث نگرانی مادرش شده است.
پدر نگار اعتیاد دارد و بیکار است. او اکثر اوقات در خانه حضور ندارد و مادر به تنهایی از طریق گلیم بافی مخارج زندگی را تٱمین می‌کند. خانه آنها ساختمانی کلنگی و اجاره‌ای است که در حاشیه شهرستان بیجار واقع شده و سرویس بهداشتی آن با صاحبخانه مشترک است. مادر نگار باید ماهی یک بار او را بابت معاینه و چک کردن حلزون گوش به شهر همدان ببرد. همچنین برای درمان لکنت زبان و مشکلات راه رفتن کودک، پزشک جلسات منظم کاردرمانی و گفتاردرمانی را تجویز کرده است. با توجه به نزدیک شدن نگار به سن پیش دبستانی و مدرسه، باید درمان او هرچه سریع‌تر انجام شود. هزینه این جلسات حدود 10 میلیون تومان برآورد شده که برای تٲمین این مبلغ منتظر کمک‌های شما همراهان مهرآفرین هستیم.