نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

کودک ۷ ساله در اثر تصادف دچار آسیب مغزی شده است/ درمان محمدرضا نیازمند ۱۲ میلیون تومان

 کودک ۷ ساله در اثر تصادف دچار آسیب مغزی شده است/ درمان محمدرضا نیازمند ۱۲ میلیون تومان

وضعیت کمپین

120000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
120000000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=12000000 - $amount_help=12000000 - $percent=1 -

100 %

74

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

کودک ۷ ساله در اثر تصادف دچار آسیب مغزی شده است/ درمان محمدرضا نیازمند ۱۲ میلیون تومان

اردیبهشت ماه امسال، محمدرضا در کوچه با بچه‌ها مشغول بازی بود که حادثه اتفاق افتاد. یک موتور سوار با سرعت به کودک برخورد کرد و او را که نقش بر زمین شده بود همانجا رها کرد و از محل حادثه متواری شد.

مادر محمدرضا چون در یکی از روستاهای اراک ساکن است و کسی را برای همراهی نداشت، نتوانست کودک را برای معاینه توسط پزشک به شهر ببرد و با تصور این که یک خراش سطحی است، به مداوای او در خانه پرداخت. چند روز بعد علائم عجیبی در محمدرضا پدیدار شد؛ علائمی مانند اختلال در تکلم و کج شدن دهان و عضلات صورت. وقتی بالاخره او را برای معاینه به بیمارستان بردند، مشخص شد کودک در اثر ضربه به جمجمه دچار آسیب در بخش تکلم مغز شده است.

حالا که چند ماه از آن حادثه گذشته محمدرضا هر بار موقع حرف زدن دچار مشکل می‌شود. فک و صورت او کج شده و کلماتش نامفهوم می‌شود و این موضوع سبب گوشه‌گیری و امتناع از حرف زدن کودک شده است.

محمدرضا امسال وارد مدرسه شده و هرچند هوش طبیعی و یادگیری خوبی دارد اما اختلال در تکلم باعث مشکلاتی در تحصیل او نیز شده است.

پدر محمدرضا به جرم حمل مواد مخدر در زندان است و مادر و سه کودکش در حالی که هیچ جایی برای زندگی نداشتند به منزل عموی کودک در یکی از روستاهای اراک رفتند و در حال حاضر با حداقل امکانات در آنجا سکونت دارند. آنها هیچ درآمدی جز یارانه دولتی و مستمری کمیته امداد ندارند که به سختی کفاف خورد و خوراک فرزندان را می‌دهد. 

به گفته پزشک، محمدرضا نیاز به چندین جلسه فیزیوتراپی دارد تا بتواند قدرت تکلم خود را به دست بیاورد و مشکل کجی فک و صورتش برطرف شود. هزینه این جلسات به اضافه رفت و آمد به شهر حدود ۱۲ میلیون تومان می‌شود که از عهده مادر خارج است. برای تٱمین این مبلغ چشم انتظار کمک‌های شما عزیزان هستیم.