نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

این کودک کُرد شاهد خودکشی مادرش بوده است/ هزینه روان‌درمانی آرتین ۱۵ میلیون تومان

این کودک کُرد شاهد خودکشی مادرش بوده است/ هزینه روان‌درمانی آرتین ۱۵ میلیون تومان

وضعیت کمپین

150000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
150007380
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=15000000 - $amount_help=15000738 - $percent=1.0000492 -

100 %

80

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

این کودک کُرد شاهد خودکشی مادرش بوده است/ هزینه روان‌درمانی آرتین ۱۵ میلیون تومان


آرتین مدتی پیش شاهد خودکشی مادرش بود. مادر از پدر به علت اعتیاد و خشونت او، جدا شده و پدر به جرم سرقت در زندان بود. خواهر بزرگتر آرتین با مادر سر ناسازگاری داشت و خانه را ترک کرده و نزد اقوام پدری رفته بود.
در چنین شرایطی مادر که از شدت ناامیدی و افسردگی نمی‌توانست بیش از این بار زندگی را به دوش بکشد، جلوی چشم‌های پسرک ۸ ساله‌اش، روی چارپایه رفت تا خودش را دار بزند.
حتی شیون و التماس‌های آرتین هم نتوانست مادر را از تصمیم شوم خود منصرف کند و اگر همسایه خانه روبرویی از پنجره ماجرا را ندیده و به سرعت خودش را نرسانده بود، او خودش را حلق آویز کرده و آرتین یتیم شده بود.
از آن حادثه به بعد آرتین دچار اضطراب جدایی شده و وضعیت روانی مناسبی ندارد. او مرتب به پای مادرش چسبیده و حتی برای مدرسه رفتن نیز نمی‌تواند از او جدا شد. آرتین کلاس دوم ابتدایی و کودک فعال و باهوشی است اما دیدن صحنه خودکشی مادر او را دچار اختلال عصبی کرده است. او بسیار گوشه گیر شده و حتی از دیدن چهارپایه عصبی می‌شود. طبق تشخیص روانشناس آرتین نیاز به درمان دارد و باید چندین جلسه تحت روان‌درمانی قرار بگیرد وگرنه در عملکرد تحصیلی و سلامت روان او اختلال جدی ایجاد خواهد شد. این خانواده در شهر سنندج مستأجرند و منبع درآمدی بجز یارانه و مستمری کمیته امداد ندارند. هزینه روان‌درمانی آرتین 15 میلیون تومان برآورد شده است که جهت تأمین این مبلغ نیازمند یاری شما عزیزان هستیم.