نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

این دو خواهر کوچک مبتلا به دیابت هستند/ هزینه درمان مهشید و مهیا ۳۶ میلیون تومان

این دو خواهر کوچک مبتلا به دیابت هستند/ هزینه درمان مهشید و مهیا ۳۶ میلیون تومان

وضعیت کمپین

360000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
360000000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=36000000 - $amount_help=36000000 - $percent=1 -

100 %

282

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

این دو خواهر کوچک مبتلا به دیابت هستند/ هزینه درمان مهشید و مهیا ۳۶ میلیون تومان


مهشید و مهیا از کودکی با دیابت نوع اول درگیر بوده‌اند. این دو خواهر کوچک اهوازی به طور مرتب از دارو، انسولین و نوار تست قند برای کنترل بیماری خود استفاده می‌کنند.
مهشید ۱۰ سال دارد و دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی است. او به علت بیماری یک سال تکرار پایه شده و امسال نیز به اصرار مهشید و با وجود مشکلات جسمانی و عصبی او در مدرسه ثبت نامش کرده‌اند. این کودک ۱۰ ساله علاوه بر دیابت، مبتلا به پوکی استخوان، بیماری اعصاب و تیروئید پرکار است و از بدو تولد انواع و اقسام داروها را مصرف می‌کند.
به علت پوکی استخوان هر از گاهی دست و پایش می‌شکند و در بیمارستان بستری می‌شود. مهشید داروی اعصاب نیز مصرف می‌کند و با پدرش که او نیز بیمار اعصاب و روان است، سازگاری ندارد.
دیابت مهشید شدیدتر از دیابت خواهرش است و برای کنترل آن به طور مرتب انسولین تزریق می‌کند. او همچنین ماهانه باید نزد دو پزشک متخصص برود و ویزیت شود.
مهیا خواهر ۵ ساله مهشید نیز به دیابت نوع یک مبتلاست که باید رژیم غذایی داشته باشد و مرتب از نوار تست قند، دارو و مکمل غذایی استفاده کند. مهیا امسال باید در پیش دبستانی ثبت نام می‌شد که مسئولان مدرسه به دلیل شرایط سخت کودک و افت مکرر قند در طی روز، از پذیرش او امتناع کردند.
درمان‌ مهشید و مهیا هزینه‌بر است و مخارج درمان این دو خواهر از عهده خانواده برنمی‌آید. 
مادر خانواده خانه‌دار است و به علت بیماری اعصاب و روان دارو مصرف می‌کند. پدر نیز بیمار اعصاب و روان است و به جمع‌آوری ضایعات اشتغال دارد.
تنها منبع درآمد این خانواده یارانه و کارگری پسر ۱۵ ساله آنهاست که به ناچار در پایه ششم ترک تحصیل کرده و کار بنایی انجام می‌دهد. 
خانواده به علت ناتوانی از اجاره منزل مستقل، در یکی از اتاق‌های منزل پدربزرگ زندگی می‌کنند و شرایط معیشتی بسیار سختی دارند.
وضعیت هر دو خواهر سال گذشته در بخش نمی‌گذاریم خاموش شوند سایت مهرآفرین اطلاع‌رسانی شد و هزینه‌ درمان آنها توسط یاوران تأمین شد. در این مدت همه هزینه‌های درمان شامل انسولین، ویزیت، بستری و ترخیص توسط موسسه پرداخت شد و مواد غذایی شامل مکمل‌ها، ویتامین و گوشت قرمز برای کودکان تهیه شد.
اکنون برای ادامه درمان نیاز به یاری مجدد شما داریم. هزینه درمان مهشید و مهیا برای یک سال آینده ۳۶ میلیون تومان تخمین زده شده است.