«پریا» ،قربانی ٥ساله کودک‌آزاری جان باخت

«پریا» ،قربانی ٥ساله کودک‌آزاری جان باخت | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۱۱,مرداد,۱۳۹۶ | 1616 نفر
«پریا» ،قربانی ٥ساله کودک‌آزاری جان باخت
پریا، دختر پنج‌ساله‌ ساوه‌ای که هفتم مرداد ماه بعد از کودک‌آزاری به کما رفته بود، روز گذشته در بیمارستان فوت شد.
حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی ضمن اعلام فوت کودک پنج‌ساله‌ای که چند روز پیش بر اثر کودک‌آزاری به کما رفته بود، گفت: صبح هفتم مردادماه از بیمارستان مدرس شهرستان ساوه با اورژانس اجتماعی (١٢٣) تماس گرفته شد و گزارش دادند که دختر پنج‌ساله‌ای مشکوک به ضربه مغزی به بیمارستان آورده شده است. پس از اعزام نیروها به بیمارستان مشخص شد کودک به کما رفته و احتمال وجود کودک‌آزاری جنسی نیز مطرح شد.
وی ادامه داد: هنوز پزشکی قانونی نظر قطعی خود را درباره تأیید کودک‌آزاری جنسی این کودک اعلام نکرده است و متأسفانه هیچ‌گونه اطلاعات دیگری درخصوص پرونده این دختر در دست نیست.
رئیس اورژانس اجتماعی در ادامه گفت: در سال ٩٥ اورژانس اجتماعی دوهزارو ٧٦٥ مورد مداخله حضوری در مراکز مداخله در بحران داشته و این در حالی است که ١٣‌هزارو ٧٦٩ مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی (١٢٣) در سال گذشته برقرار شده و ١٠‌هزارو ٣٨٥ مورد خدمات سیار نیز به افراد ارائه شده است.
اسدبیگی در ادامه با تأکید بر آنکه نمی‌خواهیم با اعلام خبرهای منفی جو جامعه را ملتهب کنیم، اظهار کرد: متأسفانه اخیرا موارد متعددی از آزار جنسی کودکان، کودک‌ربایی یا قتل کودکان در فضای مجازی منتشر می‌شود که غمگینی و ناامنی را در جامعه ایجاد می‌کند.  وی تصریح کرد: هرچند این‌گونه موارد در گذشته و دهه‌های اخیر نیز وجود داشته اما درحال‌حاضر به علت گسترش فضای مجازی و ارتباطات رسانه‌ای رسمی و غیررسمی این‌گونه خبرها به سرعت دست به دست می‌شوند و مردم از جزئیات آنها باخبر و در این میان گاهی اطلاعات غلط نیز به مردم داده می‌شود.
رئیس اورژانس اجتماعی تأکید کرد: توسعه خبرهای منفی باعث پایین‌آمدن بهداشت روانی و اجتماعی مردم می‌شود و این در حالی است که افزایش انتشار و دست‌به‌دست‌شدن چنین اخباری در جامعه باعث دامن‌زدن به دیگر آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی می‌شود. زیرا یکی از علل افزایش خودکشی در جامعه احساس ناامیدی و ناامنی در جامعه است.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم همان‌طور که حوادث منفی، دردناک و غم‌انگیز به سرعت در جامعه پخش می‌شود، فضاهای مثبت و امیدبخش و همچنین نشاط‌آور نیز در جامعه توسعه یابد زیرا موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری و... به‌موقع از سوي  دستگاه‌های مسئول رسیدگی می‌شود اما درحال‌حاضر ایجاد روحیه امیدبخش و نشاط‌آور در جامعه ما متولی خاصی ندارد و کمتر به آن توجه می‌شود.
رئیس اورژانس اجتماعی ادامه داد: متأسفانه دیواری کوتاه‌تر از دیوار معتادان در جامعه پیدا نمی‌کنیم و بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را به مصرف‌کنندگان مواد نسبت می‌دهیم درحالی‌که این جرائم معمولا به وسيله افرادی که دچار اختلال شخصیتی ضداجتماعی هستند یا در نوجواناني كه اختلال سلوک دارند، رخ می‌دهد و ممکن است این افراد در کنار رفتارهای ضداجتماعی هستند خود اقدام به مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی نیز بکنند.
اسدبیگی ادامه داد: نمی‌توانیم جرائم و آسیب‌های اجتماعی را به طور صرف به معتادان نسبت دهیم اگرچه این احتمال وجود دارد که درصدی از مصرف‌کنندگان شیشه و متامفتامین‌ها دچار هذیان و پرخاشگری شوند و در نتیجه به جرم و جنایت نیز اقدام کنند اما بااین‌حال نمی‌توان معتادان را سرچشمه جرائم و آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفت.
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟