١٠ سال حبس برای قاتل همسر و فرزند

١٠ سال حبس برای قاتل همسر و فرزند | 0 دیدگاه | شنبه ۳۰,مرداد,۱۳۹۵ | 1642 نفر
١٠ سال حبس برای قاتل همسر و فرزند
مردی که در پی سوءظن به همسرش خانه را آتش زده و علاوه بر همسر، دختر کوچکش را هم به قتل رسانده‌ بود، با رأی دادگاه به ١٠ سال حبس محکوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، مطابق کیفرخواست صادرشده، مأموران پلیس، ٢٣ تیر سال ٨٨ در جریان انفجار خانه‌ای قرار گرفتند. بعد از اینکه مأموران آتش‌نشانی به خانه رفتند و منطقه را امن کردند، متوجه شدند جسد یک زن جوان و یک دختربچه چهارساله در آن خانه است. در تحقیقات بعدی شوهر زن جوان به پلیس گفت همسر و فرزندش بر اثر یک حادثه جان‌شان را از دست داده‌اند و احتمالا مشکلی که در شیلنگ گاز وجود داشته، باعث این انفجار شده‌ است؛ اما گزارش آتش‌نشانی نشان می‌داد مرگ مادر و دختر قتل عمد است. در این گزارش آمده بود بنزین عامل اصلی آتش‌گرفتن مادر و دختر ‌است. با اعلام این نظریه، یک‌بار دیگر مرد جوان بازجویی شد. او گفت: به زنم شک داشتم به‌همین‌دلیل با هم درگیر شدیم و من با شیلنگ او را زدم و بعد بنزین روی او ریختم. احتمالا چون آبگرمکن روشن بوده خانه منفجر شده است و همسر و دخترم جان باختند. با شکایت اولیای‌ دم و صدور کیفرخواست علیه متهم، از آنجا که یکی از مقتولان فرزند متهم بود و نمی‌شد برای متهم به دلیل این قتل درخواست قصاص کرد، اولیای ‌دم زن جوان درخواست قصاص را علیه این مرد مطرح کردند؛ اما در نهایت اعلام گذشت کردند و این‌بار پرونده برای محاکمه متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم در اختیار دادگاه قرار گرفت. متهم بعد از اینکه کیفرخواست علیه او خوانده ‌شد، در جایگاه حاضر شد و گفت: من زن و بچه‌ام را به‌عمد نکشتم. آنها را خیلی هم دوست داشتم. مدتی بود که به رابطه زنم با مردی غریبه شک کرده‌ بودم و نشانی‌هایی که این رابطه را تأیید می‌کرد، پیدا کرده ‌بودم. روز حادثه با زنم درگیر شدم. به او گفتم کاری می‌کنم پشیمان شود. بعد از اینکه او را کتک زدم، بنزین رویش ریختم و گفتم می‌کشمت؛ اما واقعا نمی‌خواستم این کار را بکنم. بعد از خانه بیرون آمدم احتمالا ازآنجا‌که آبگرمکن روشن بود و من هم بنزین پاشیده ‌بودم، خانه آتش‌ گرفته است و بعد هم منفجر شده است. متهم گفت: من اصلا نمی‌خواستم به آنها آسیبی وارد کنم و فقط برای اینکه زنم را بترسانم این کار را کردم. بچه‌ام را خیلی دوستش داشتم و حالا هم برای کاری که کرده‌ام درخواست بخشش دارم. اولیای ‌دم همسرم من را بخشیده‌اند من واقعا قصد کشتن زن و بچه‌ام را نداشته‌ام. بااین‌حال، قضات او را به تحمل هفت سال حبس دیگر محکوم کردند.
چندی قبل متهم درخواست تجمیع مجازات کرد و هیأت قضات شعبه ١٠ دادگاه کیفری روز گذشته بعد از بررسی پرونده، او را به لحاظ جنبه عمومی جرم به ١٠ سال حبس محکوم و اعلام کرد با توجه به اینکه در هر دو پرونده به یک میزان حبس محکوم شده‌ است، بنابراین یکی از آنها اعمال شود. به‌این‌ترتیب متهم به جای ١٧ سال حبس به ١٠ سال محکوم شد.
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟