رویش گل های بهاری درمهمانی فصل زمستان مهرآفرین

رویش گل های بهاری درمهمانی فصل زمستان مهرآفرین | 0 دیدگاه | دوشنبه ۰۹,اسفند,۱۳۸۹ | 1058 نفر

سومین مهمانی فصلی مهرآفرین در تاریخ 6 اسفند 89 در رستوران قصر آریا برگزار شد. در این برنامه که اجرای آن بر عهده محمود شهریاری بود، جمعی از  مدیران برجسته و صاحبان کسب و کارهای تجاری حضور داشتند و برای انجام مسئولیت اجتماعی خود در این مهمانی حاضر شده بودند. میزبان این مراسم خانم دکتر مینو کلانتری مدیر بخش تخصصی لیزر بیمارستان عرفان بود که کلیه هزینه مراسم را متقبل شده بود.
پس از پخش سرود مهرآفرین در ابتدای مراسم، محمد شهریاری به روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به مهمانان، گفت:  اسفند به معنای بردباری پاک و مقدس است و در فرهنگ ایرانی جای متعالی دارد. در فرهنگ ایرانی وقتی اسفند فرا می رسد همه در تکاپوی سال نو هستند. انشالله با حمایت کردن از یکدیگر بتوانیم کاری کنیم که همه از آمدن عید شاد باشند.
جامعه مثل بازی دومینو است که اگر از هم حمایت کنیم کسی نمی افتد اما اگر یک نفر بیفتد بقیه نیز هرکدام به ترتیبی می افتند زیرا افراد جامعه به هم پیوسته و وابسته هستند. اگر حمایت کردیم بچه ها از ناهنجاری ها جدا شده و افراد مفیدی برای جامعه می شوند و اگر حمایت نکنیم آن ها بیش از پیش دچار ناهنجاری می شوند و این بر زندگی همه ی ما به عنوان عضوی از جامعه تاثیر گذار است.
شهریاری افزود: از خانم دانشور بنیان گذار موسسه سپاس گزارم که کار به این بزرگی را انجام داده است. مهمانی فصلی زمستان مهم تر از دیگر مهمانی هاست زیرا نزدیک عید است و موسسه سعی دارد تا بچه های تحت پوشش، هنگام عید تا جایی که امکان دارد خوشحال باشند.
در ادامه محمود شهریاری از دکتر کلانتری بانی مراسم خواست که با مهمانان صحبتی داشته باشد. دکتر کلانتری در سخنانی کوتاه گفت: خوشحالم که میزبان شما هستم و امیدوارم بتوانیم دل تعدادی از بچه ها را شاد کنیم.
پس از صحبت های دکتر کلانتری  فیلمی از مناطق محروم جنوب کشور پخش شد. گروه تصویربردار مهرآفرین به این نواحی سفر کرده بود و زندگی و مشکلات زنان سرپرست خانوار و کودکان این منطقه را به تصویر کشیده بود.
هرکدام از این زنان سرپرست خانوار کوهی از مشکلات (از نداشتن حمام و دستشویی و آب آشامیدنی گرفته تا بیماری های گوناگون و نداشتن درآمد کافی برای معالجه و درمان ) را بر دوش می کشند و نهایت آرزوهایشان این است که دخترشان به خاطر جهیزیه نزد خانواده ی شوهر سرافکنده نباشد.
در ادامه ی برنامه مدیر واحد یاوران ، بهزاد سراج در مورد نحوه ی جلب کمک های مردمی گفت : به شیوه های مختلفی می توان به موسسه کمک کرد. یکی از این راه ها سرپرستی است که کمک های نقدی به حساب مستقیم شخص یا خانواده ی خاصی واریز می شود. 
نوع دوم اعضای مهرآفرین هستند که به صورت ماهیانه به مهرآفرین کمک می کنند و کمک های آن ها صرف تامین نیازهای خانواده ها می شود.
نوع سوم عضویت گروهی است که اعضای شرکت ها با حق عضویت پایین به صورت گروهی عضو می شوند و می تواند در راستای افزایش درآمد پایدار موثر باشد.
نوع چهارم ایجاد اشتغال است. برای مثال در روستای کتیج از توابع سیستان و بلوچستان که خیلی محروم هستند امکان تولید خرما وجود دارد، اما نمی توانند آن را به فروش برسانند. در مناطقی که ما دیده بان داریم می توانیم فرصت ها را شناسایی کنیم و افراد نیکوکار سرمایه گذاری کنند.
نوع پنجم تبلیغات برای مهرآفرین است. این موسسه 3 سال است فعالیت خود را اغاز کرده، جامعه شناخت کمی دارد و تبلیغات هزینه ی بالایی دارد. اگر کسی بتواند به عنوان اسپانسر در کنار ما باشد یا مهرآفرین را در کنار تبلیغاتش قرار دهد کمک بزرگی انجام داده است.
بخش بعدی برنامه اجرای حمید ماه صفت هنرمند خوب کشورمان بود. وی پیش از آغاز برنامه اش گفت: من با این موسسه آشنا نبودم و به دعوت آقای شهریاری در جمع شما حاضر شدم اما خواهشمندم از امشب مرا جزو یاوران مهرآفرین قرار دهید.
پس اجرای حمید ماهی صفت، بنیان گذار موسسه مهرآفرین به دعوت محمود شهریاری روی صحنه آمد.
وی خطاب به مهمانان گفت : به خداوند اعتماد کنید. در قرآن خود می فرماید : آنان که اموال خود را انفاق می کنند مثل آنها مثل گندمی است که یک دانه می کارند و 70 دانه درو می کنند. بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بانک خداست و من به این مسئله ایمان دارم.
وی افزود: وجود 5 میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل منجر به توسعه نیافتگی می شود و این تعداد بازمانده خبر از تعداد زیادی سرپرست بد می دهد. اساس موسسه ما بر آموزش است.
وی تصریح کرد: ما سمیناری را کمتر از دو ماه پیش برگزار کردیم و با صاحب نظران بسیاری صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مانند کشورهای پیشرفته باید نهادی جهت حمایت از کودک تاسیس شود. زیرا در حال حاضر این نهاد وجود ندارد و سرپرست بد می تواند حتی کودکی که به بهزیستی سپرده شده را پس بگیرد. ما از دفتر ریاست جمهوری نامه موافقت گرفتیم تا وزارت رفاه مجوز تشکیل این نهاد را بدهد اما هزینه ی آن باید توسط بخش خصوصی تامین شود. به هر شکلی می توانید به ما کمک کنید تا رسالت خود را جامه عمل بپوشانیم. دست خدا با جماعت است.
فاطمه دانشور در پایان سخنانش نیز تقدیر نامه ای را به مینو کلانتری، میزبان مراسم به همراه یک شاخه گل رز از گل های درون گلدان روی سن را تقدیم کرد.
در این قسمت نوبت به اعلام نیاز مندی های موسسه و سخاوتمندی مهمانان رسید.
کمک ها در 5 گروه زیر دسته بندی شده بود :
1) خرید عید برای کودکان تحت پوشش (50 میلیون تومان)
2) بسته خواربار و ارزاق (20 میلیون تومان)
3) اسپانسر مهمانی های فصب بهار و تابستان
4) اسپانسر تیم فوتسال مهرآفرین
5) اسپانسر تبلیغاتی مهرآفرین
محمود شهریاری خود اولین نفری بود که 300 هزار تومان برای عیدی بچه ها کمک کرد.
بین مهمانان فرم هایی توزیع شده بود که میزان مصرف و محل هزینه شدن را در آن ثبت می کردند. به هر فردی که در سالن کمک می کرد یک شاخه گل رز از گلدان روی سن همراه با یک گل سنبل تزئینی برای هفت سین هدیه داده می شد.
ایرج سبحانی مدیر عامل شرکت اوراسیا میزبان مهمانی  فصل بهار شد و خانم موسوی از یاوران نیز میزبانی مراسم برای تابستان را بر عهده گرفت.
مهرداد اکبریان رئیس هیئت مدیره ی شرکت سپهر آسیا و بزرگ ترین حامی مالی مهرآفرین، پرداخت هزینه ی 20 میلیون تومانی خواربار شب عید را بر عهده گرفت
علی محمد قلی ها به طور کامل حامی تیم فوتسال مهرآفرین شد.
مدیر عامل چشمک چند کارتن دستمال کاغذی و هدایایی برای بچه های تحت پوشش  را بر عهده گرفت
مرجان قانع سردبیر نشریه مسکن سازان برای یک سال درج آگهی رایگان موسسه در نشریه را عهده دار شد.
ایرج زهری استاد نمایش ایران، آموزش بچه های مستعد تئاتر را برای اجرای یک نمایش بر عهده گرفت.
رضا پدیدار و سعید وجدان پاک، هنرنمایی خود را به هرآفرین تقدیم کردند.
سروش فیاضی تامین نور و صدای مراسم  دیگر مهرآفرین را برعهده گرفت.
خانم عباسی یکی از عکاسان مراسم نیز کار خود را به مهرآفرین هدیه کرد.
اسامی عزیزانی که برای  هزینه های عیدی بچه ها کمک کردند به شرح زیر است:
کیمیا هاشمی
منوچهر اسماعیل ناد
یلدا لایقی
فاطمه رجبی
انعام الله کریمی
محمد هاشمی
شهراد وثوقی (برادر چنگیز و بهروز وثوقی)
داریوش تمدنی
احمد هاشمی
خانواده ی مهاجر
شهریار روزبه
مهدی بهبودی
هما بهبودی (به یاد علیرضا فرزند از دست رفته اش برای لباس عید کودکی به نام علیرضا)
امیر ترابی
علی ماهی صفت
سارا ماهی صفت
میلاد
خام و آقای هنری
شکروی
همسر آقای حمید ماهی صفت
میترا حسینی
مینا فاطمی صدر
هما بهبودی
حسن علیپور
امینه زهرا چوبلی
سعید صالحی
جورابچی
زهرا زارعی
خانم دکتر کاردان
رضا قنبری
سعید ظریف
علی اکبر مواسات
آذین رمضانی
تمنا استاد
داریوش دولتی
علی مستاجران
سروش فیاضی
رادوین هدایتی
امیر چمن آرا
بهزاد سراج
رژین اکبریان
نسترن موسوی زاده
هوشنگ دهقانی
فرشاد دهقانی
در مجموع مبلغ 45 میلیون تومان از هزینه ی لباس شب عید کودکان تامین شد.
در انتهای مراسم نیز رضا پدیدار و سعید وجدان پاک با همنوازی دف و نی به هنرنمایی پرداختند.


امروز در مزرعه عشق، بذر نیکوکاری می پاشند، تا فردا در بهار دل ها، گل های معنویّت شکفته شود. سرسبزی فردا مدیونِ همّت مردان و زنانی است که شادی های خود را بر کویر نیازهای هم وطنانِ خود می پاشند. فرخنده باد این شور.....



  • مسئولیت اجتماعی
  • حمید ماهی صفت
  • محمود شهریاری
  • اسپانسر

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟