بازداشت زن کودک‌ربا

بازداشت زن کودک‌ربا | 0 دیدگاه | شنبه ۰۷,مرداد,۱۳۹۶ | 1122 نفر
بازداشت زن کودک‌ربا
پسربچه‌ای که چند روز پیش ربوده شده و عکسش در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شده و خانواده‌اش برای پیداکردن او درخواست کمک کرده ‌بودند، پیدا شد و مأموران زن کودک‌ربا را بازداشت کردند. 
ساعت١٩:٣٠ روز ٢٧ تیر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، فقدان پسربچه‌ای سه‌سال‌ونیمه به نام یوسف به کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل گم‌شدن کودک در خیابان ایران‌مهر، پدر و مادر یوسف در اظهارات خود عنوان کردند: برای میهمانی به خانه‌ یکی از بستگان خود در خیابان ایران‌مهر آمدیم. حدود ساعت ۱۹، یوسف تنهایی و درحالی‌که کلاه نقاب‌دار قرمز (طرح مرد عنکبوتی) به ‌سر داشت، از خانه خارج شد. چند دقیقه‌ای از خارج‌شدن یوسف نگذشته بود که برای آوردنش، از خانه خارج شدیم؛ اما او را پیدا نکردیم. 
بر اساس گزارش میزان، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدانی کودک» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
با آغاز تحقیقات میدانی و بررسی تصاویر ده‌ها دوربین مداربسته متعلق به مراکز تجاری و شعبات بانکی در محدوده محل گم‌شدن یوسف، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر خانمی حدودا ۴۰ساله‌ و ملبس به مانتو مشکی و عینک‌آفتابی شدند که اقدام به تعقیب کودک گم‌شده کرده بود. در بررسی دقیق‌تر تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند این خانم پس از تعقیب چندصد‌متری و درحالی‌که کسی مراقب یوسف نبوده، دست او را گرفته و در خلاف مسیر منتهی به محل سکونت بستگان یوسف، محل را به همراه کودک ترک کرده است. 
هم‌زمان با اقدامات پلیسی، خانواده كودك و بستگان آنها نیز تصاویر پسر‌بچه گم‌شده را به همراه شماره تماس خود در محدوده محل ربوده‌شدن یوسف اطلاع‌رسانی کرده بودند. ساعت ٢٠ روز گذشته، خانم ناشناسی در تماس با خانواده‌ یوسف، به آنها اعلام کرد یوسف نزد اوست و او قصد بازگرداندن کودک را دارد که بلافاصله موضوع از طریق خانواده‌ کودک به پلیس اطلاع داده شد. سرانجام با شناسایی محل تردد زن ناشناس در خیابان دماوند در محدوده اتوبان امام‌علی(ع)، این خانم ناشناس درحالی‌که یوسف را همراه خود داشت، شناسایی، دستگیر و یوسف نیز سالم به خانواده‌اش تحویل داده شد. 
متهم در اظهارات اولیه مدعی شد: آن روز برای انجام مصاحبه کاری به پاسداران رفته بودم. حدود ساعت ۱۹ در حال بازگشت به خانه بودم که طفل سه‌ساله را درحالی‌که داشت زیر ماشین می‌رفت، آواره و سرگردان پیدا کردم. فقط به قصد اینکه پدر و مادرش پیدا شده و او را تحویل بدهم و بلایی سر بچه نیاید، او را با خودم بردم. در آن لحظه به عقل من نرسید که به پلیس اطلاع دهم؛ ولی پس از آن، منتظر پیداشدن پدر و مادرش بودم تا اینکه به محض پیداشدن پدر و مادر بچه، تصمیم گرفتم او را تحویل بدهم.
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟