دومین جلسه روانشناسی با موضوع جوانان و ارتباطات اجتماعی، با حضور جمعی از مددجویان مهرآفرین برگزار شد.

دومین جلسه روانشناسی با موضوع جوانان و ارتباطات اجتماعی، با حضور جمعی از مددجویان مهرآفرین برگزار شد. | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۱۱,مرداد,۱۳۹۶ | 1030 نفر
دومین جلسه روانشناسی با موضوع جوانان و ارتباطات اجتماعی، با حضور جمعی از مددجویان مهرآفرین برگزار شد.
کبری فهیمی، کارشناس ارشد روانشناسی، جلسه را با موضوع چگونه رابطه های قبل از ازدواج را مدیریت کنیم، آغاز کرد. این بحث با استقبال قابل توجه مادران و دختران مواجه شد.

فهیمی نیاز به دوست داشتن را نیاز هر انسانی دانست و گفت:" ما مجبور به برقراری رابطه هستیم تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای زندگی مهیا کنیم."

او خطاب به مادران تٲکید کرد تمامی این ارتباطات برای فرزندان شما، چه دختر، چه پسر، مهم و ضرروی  است اما باید رابطه را به درستی مدیریت کرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی خاطر نشان کرد که رابطه قبل از ازدواج نباید طولانی شود و می بایست با اطلاع خانواده ها باشد. او انواع اتفاقات و رفتارهای افراد را در این نوع روابط توضیح داد و گفت:" همیشه در یک ارتباط برای نه گفتن هم آماده باشیم و به هر چیزی بله نگوییم."

او مشاوره قبل از ازدواج را اقدامی مفید و ضروری دانست و در انتها تذکر داد که دختران بسیار آسیب پذیر تر از پسران هستند پس بهتر است تمامی روابط را با اطلاع خانواده برقرار کنند تا دچار مشکل نشوند.

واحد آموزش موسسه خیریه مهرآفرین با برگزاری سلسله نشست های متعدد مشاوره های آموزشی و گروهی توسط اساتید مجرب داوطلب، توانسته است از ورود مددجویان به مرحله بحران پیشگیری کند .آموزش موثر ترین و کم هزینه ترین روش در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است .

آموزش یکی از الزامات فعالیتهای موسسه خیریه مهرآفرین است و همه مددجویان به نسبت سطح شان باید در این دوره ها شرکت کنند تا بتوانند از خدمات حمایتی موسسه برخوردار باشند .
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟