جشن ميلاد مهر و روز پدر

جشن ميلاد مهر و روز پدر | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۰۳,تیر,۱۳۸۹ | 1466 نفر


اگر در خانقه افتم وگر در ميكده خفتم
به هر معموره و ويران علي گويم علي جويم

جشن میلاد مهر درتاریخ 2 تیر 88 به مناسبت ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر در فرهنگسرای ارسباران  برگزار شد.
مراسم از ساعت 18 با پخش تلاوتی از آیات قرآن کریم و سپس پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. مجری مراسم آقای محمدی از گویندگان خوب کشور ، ضمن خیر مقدم به مهمانان در ابتدا از خانم دانشور مدیرعامل موسسه مهرآفرین دعوت به سخنرانی نمودند.
خانم دانشور با بیان این که نام خداوند یعنی مهرآفرین را بر این  موسسه  نهاده است از کودکان کار و خیابان و دانش آموزان باز مانده از تحصیل سخن گفت. وی ماجرای خواهران چوپان 8 ساله را تعریف کرد. دخترانی که پدر آنها به دلیل اینکه از کار کردن آنها سالیانه 150 هزار تومان در آمد داشت ، جلوی تحصیل آن دو را گرفته و هر کدام را به کار چوپانی گماشته بود. اما مهرآفرین با پرداخت همین مبلغ و همچنین هزینه تحصیل دختران وی را راضی کرد تا فرزندانش را به مدرسه بفرستد. این دو دختر هم اکنون کلاس چهارم ابتدایی را به پایان رسانده اند و نمرات خوبی نیز در امتحانات کسب کرده اند.
پس از سخنان خانم دانشور گروه موسیقی نوا  با سازهای سنتی ایرانی سنتور و نی فلوت و دف شروع به هنر نمایی  نمودند وپس از اجرای 3 قطعه ، مجری  اعضای گروه را معرفی کرد. سپس از سید علی آل یاسینی دعوت کرد که برای اجرا و همراهی با گروه به روی صحنه بیاید.  آل یاسینی هنرمند خوب کشورمان پس از تبریک و خیر مقدم به حضار با همراهی گروه 4 قطعه زیبا از جمله آهنگ زیبای سریال امام علی را هنرمندانه اجرا کرد و مورد تشویق قرار گرفت.
پس از پایان برنامه گروه موسیقی نوا ، محمدی مجری برنامه به روی صحنه آمد و با اشاره به 4 میلیون دانش آموز باز مانده از تحصیل که عمدتا به  دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی موفق به ادامه تحصیل نمی شوند گفت : امشب میلاد فرزند امام رضا (ع) است و از همین جا با کسب اجازه از خانم دانشور نذری برای مهرآفرین می کنم که در سال آینده همین موقع هر تعداد از این کودکان که با کمک مهرآفرین دوباره به محیط درس و مدرسه بازگشتند ، به پابوس آن حضرت بروند.
مهندس اکبریان رئیس هیئت مدیره شرکت سیاحان سپهر آسیا و همسر خانم دانشور نیز اعلام کرد که هزینه این سفر را متقبل خواهد شد.
سپس محمدی از علیرضا غفاری از گویندگان توانای صدا و سیما و مدیر فنی موسسه مهرآفرین برای سخنرانی دعوت کرد.
غفاری ابتدا شعر زیبای (تو دلیل وجود خدای منی ) در مدح علی (ع) را  با صدای گیرای خود دکلمه کرد و سپس از کودکان کار و خیابان سخن گفت. کودکانی که از سنین پایین در مظان همه نوع بزهکاری هستند و اغلب آنها پس از یک بار گرفتار شدن به دلیل بزهی که مرتکب شده اند به کانون اصلاح و تربیت رفته و پس از بازگشت به  یک متخصص حرفه ای کارهای خلاف تبدیل خواهند شد. کسانی که در آینده نه چندان دور انحراف آنان از مسیر درست زندگی و ناهنجاری های اجتماعی که به وجود می آورند ، مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی تک تک ما اثر خواهد گذاشت. وی با اشاره به این که  گروه هدف موسسه را عمدتا کودکان و زنان بدسرپرست و بی سرپرست تشکیل می دهند ، حکایت زیبایی در رابطه با یکی از مددجویان مهرآفرین بیان کرد. داستان زنی آسیب خورده که که با زندانی شدن شوهرش زندگی اش در آستانه فروپاشی کامل قرار داشت. اما با کمک های مهرآفرین دوباره به زندگی بازگشت و همچنین موفق به یافتن شغلی برای خود و کسب درآمد شد به نحوی که اکنون هم بدهی های شوهر را که در زندان است پرداخت می کند و هم زندگی را می گرداند. غفاری گفت که این خانم به تازگی برای تشکر به موسسه آمده بود و دیدن  کرامتی که از سرتا پای  این بانو می بارید –بانویی که چندی پیش همه زندگی خود را بر باد می دید -  به قدری  زیبا بود که با هیچ ثروت دیگری قبال معاوضه نیست . این بانو می گفت از سال آینده که بدهی هایم را پرداخت کردم ، خود یاور مهرآفرین می شوم و هزینه سرپرستی یک کودک را برعهده می گیرم .........
غفاری در پایان صحبت هایش یکی از سروده های زیبای خودش با نام نقاش را به زیبایی برای حضار خواند و پس از آن سرود مهرآفرین در سالن پخش شد.

بخش بعدی برنامه  اجرای گروه موسیقی آذربایجانی آیدا به سرپرستی استاد فصیحی بود که با اجرای ترانه های زیبا و مشهور آذری حال و هوای دیگری به برنامه داد  و به خصوص آذری زبانان حاضر در سالن را به شور و شادی واداشت. استقبال به حدی بود که با وجود اینکه زمان اتمام برنامه و تحویل سالن نزدیک می شد اما حضار همچنان خواستار ادامه برنامه توسط این گروه بودند.
در انتهای برنامه نوبت به گلریزان سخاوت حاضران در سالن رسید که بدون اغراق باید نشان زیبا ترین اجرا در این شب را به آنان اهدا کرد  که کمک های خود را در طبق اخلاص در سبد گلریزان مهرآفرین  قرار دارند.
درود بر قلب های پاکشان. بر دستان مهربانشان بوسه می زنیم......
در حاشیه مراسم :
در محوطه بیرونی فرهنگسرای ارسباران ، بازارچه ای به نفع کودکان مهرآفرین بر پا شده بود که محصولات اهدایی شرکت گلستان و فومن شیمی ، و همچنین غذاهای تهیه شده توسط  گروه بانوان نیکوکار مهرآفرین   به فروش می رسید که پس از پایان مراسم با استقبال خوبی روبرو شد.
یکی از زیباترین صحنه های این برنامه حضور یک فرد معلول در مراسم بود که همراه با جمعیت سالن در حالی که مجله مهرآفرین را در دست داشت به شادمانی می پرداخت

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟