سفر زیارتی جمعی از مادران مهرآفرین

سفر زیارتی جمعی از مادران مهرآفرین | 0 دیدگاه | شنبه ۰۹,آبان,۱۳۹۴ | 1189 نفر
سفر زیارتی جمعی از مادران مهرآفرین
جایی برای تسکین دردها
بغض گلویش را گرفته بود؛ پاهایش می‌لرزید؛ ایستادن در آستان گنبدطلایِ روبه‌رویش، برایش مثل یک رویا بود. همیشه این منظره را روی صفحه تلویزیون با حسرت و اندوه تماشا کرده بود. حالا اما دعاها و نذرهایش مستجاب شده بود و می‌توانست عظمت و تقدس این مکان را با چشم‌های خودش، از نزدیک ببیند. در آستانه چهل سالگی، آقا او را برای اولین بار ‌طلبیده بود. قلبش لبریز از شوق و قدردانی شد. دست دخترکوچکش را گرفت و هردو به سمت حرم امام رضا(ع) ‌رفتند.
م.الف، یکی از مادرانی است که در روزهای تاسوعا و عاشورا، توسط موسسه مهرآفرین به همراه فرزندان‌شان روانه مشهد مقدس شدند. برای این گروه که اولین بار بود به زیارت حرم امام رضا(ع) نائل می‌شدند، این سفر تجربه‌ای معنوی و پرشور بود.
فاطمه.ص می‌گوید:«من همیشه آرزو داشتم که بروم زیارت امام هشتم ولی هیچ‌وقت امکانش را نداشتم. مشکلات زندگی جایی برای مسافرت نمی‌گذاشت. روز ولادت امام رضا پای تلویزیون خیلی گریه کردم؛ گفتم آقا این همه خارجی از راه‌های دور می‌آیند پابوس شما، یعنی من اینقدر بی‌لیاقتم؟ باورم نمی‌شد آقا صدایم را بشنود و به این زودی جواب بدهد. وقتی از مهرآفرین تماس گرفتند و گفتند قرار است شما را بفرستیم مشهد، از خوشحالی بال درآوردم، خدا خیرشان بدهد که مثل همیشه بانی خیر شدند.»
برای م.الف هم این سفر، آرامش روحی و روانی قابل‌توجهی به ارمغان آورده‌است. او زیارت امام رضا(ع) را تجربه‌ای زیبا و به‌یادماندنی توصیف می‌کند و می‌گوید:« از این که ایام عاشورا و تاسوعای امسال را در مشهد گذراندم خیلی خوشحالم. همه چیز عالی بود و به همه ما خوش گذشت. با قطار رفتیم و برگشتیم و محل اقامت‌مان زائرسرایی با بهترین امکانات بود. از همه مهم‌تر این که بچه‌هایمان در کنارمان بودند و خیالمان بابت همه‌چیز راحت بود.»
مسئولان و یاوران مهرآفرین، این سفر سه روزه را با هدف تقویت پیوندهای معنوی و اعتقادیِ مددجویان تدارک دیدند چرا که طبق نظر روانشناسان، باورهای عمیق مذهبی، افراد را در مقابل دشواری‌ها و ناملایمات زندگی مقاوم‌تر می‌کند. عبادت، دعا و زیارت اماکن مقدس، با ایجاد حالت اتصال به منشاء هستی، نقش انکارناپذیری در قدرتمند کردن روان انسان و تقویت ارزش‌هایی همچون صبر و بردباری دارد
IMG_20151031_151944

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟