حضور ۷۰۰ کودک در جشنواره تابستانه مهرآفرین/ جشنواره‌ای با هدفِ شکوفایی استعدادها و دورکردن کودکان از کانون آسیب

حضور ۷۰۰ کودک در جشنواره تابستانه مهرآفرین/ جشنواره‌ای با هدفِ شکوفایی استعدادها و دورکردن کودکان از کانون آسیب | 0 دیدگاه | یکشنبه ۲۵,تیر,۱۴۰۲ | 217 نفر
حضور ۷۰۰ کودک در جشنواره تابستانه مهرآفرین/  جشنواره‌ای با هدفِ شکوفایی استعدادها و دورکردن کودکان از کانون آسیب

جشنواره تابستانه مهرآفرین با هدف آموزش و پر کردن اوقات فراغت کودکان ساکن محلات پرخطر تهران، در مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهید معتمدی آغاز به کار کرد. 
مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور تعدادی از کودکان تحت حمایت مهرآفرین به همراه مادرانشان در فضایی پرنشاط همراه با اجرای موسیقی زنده، رقص آذری و نمایش شعبده بازی برگزار شد. تمامی این کودکان طی یک پروسه استعدادیابی چندماهه توسط روانشناسان زبده انتخاب شده‌اند و قرار است در طول تابستان در کلاس‌های متنوع ورزشی که بر اساس علائق و استعدادهایشان در این مجموعه تفریحی ورزشی طراحی شده، شرکت کنند. همچنین قرار است مهارت‌های ده گانه زندگی توسط مربیان روانشناس به این کودکان آموزش داده شود تا مهارت‌هایی را که به دلیل سبک زندگی پرآسیب از آنها بی‌بهره بوده‌اند، یاد بگیرند.
مهدی توسلی، سرپرست واحد فرهنگ و ارتباطات موسسه خیریه مهرآفرین در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی خطاب به مادران و کودکان شرکت کننده گفت: «این جشنواره تابستانی بر اساس طرح استعدادیابی مهرآفرین طراحی شده و طی این پروسه مشخص شد شما استعدادها و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارید که امیدواریم بتوانیم در این تابستان زمینه شکوفا شدن‌شان را فراهم کنیم. اطمینان داریم که با تلاش و بهره بردن از این فرصت می‌توانید بهترین تأثیر ممکن را از خودتان به جا بگذارید.»
دکتر حبیب الله مسعودی فرید، مدیر خدمات اجتماعی و پشتیبانی مهرآفرین نیز در جمع مدعوین حاضر شد و با تأکید بر ارتقای سلامت جسم و روان کودکان در این جشنواره تابستانی گفت:« قرار است حدود 700 دختر و پسر 7 تا 17 سال در این جشنواره شرکت کنند و تلاش ما این است که تابستانی خوب و پرنشاط را برای شما فراهم کنیم. این اولین جشنواره تابستانی مهرآفرین است که در تهران برگزار می‌شود و بناست در آینده این طرح را در استان‌های دیگر نیز انجام دهیم.»
در ادامه مراسم دکتر نسرین کمالی، روانشناس و مدیر پروژه ارزیابی و سنجش استعداد کودکان مهرآفرین که کار ارزیابی روانشناختی این کودکان را بر عهده داشته است خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در جشن گفت: «ما در طول پروسه استعدادیابی شما در کنار هم بودیم و قرار است در طول تعطیلات تابستان هم در کنار یکدیگر یک سری مهارت‌ها را یاد بگیریم؛ ما در وجود تک تک شما استعدادهای خدادادی بسیار خوبی را شناسایی کردیم و امیدواریم که با کمک خودتان بتوانیم این استعدادها را بارور و شکوفا کنیم و آینده را به کمک خودتان برای شما رقم بزنیم.» 
همچنین دکتر ذوالقدر، مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهید معتمدی و یکی از قهرمانان ورزش‌های رزمی در سخنانی خطاب به کودکان مهرآفرین گفت: «مطمئن باشید اگر قرار است در آینده افراد موفق و تأثیرگذاری باشید، باید برای زندگی و آینده‌تان هدفی داشته باشید. هدف می‌تواند برای شما ایجاد انگیزه کند و انگیزه کمک می‌کند تا برای رسیدن به هدف تلاش کنید.»
او تأکید کرد: «ما ورزشکاران یاد گرفته‌ایم برای رسیدن به عنوان قهرمانی ماه‌ها و سال‌ها تلاش کنیم و از پس هر شکستی باز تلاش کنیم. اگر شما عزیزان می‌خواهید در آینده فردی تأثیرگذار و مثمرثمر باشید، باید هدف والایی برای خودتان انتخاب کنید. تحصیل، ورزش، اخلاق و کردار خوب، انسانیت و منش پهلوانی می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. من این قول را به شما می‌دهم که با هدف‌گذاری درست و با انگیزه‌ای که موسسه خیریه مهرآفرین برای شما ایجاد می‌کند اگر در رویدادهای ورزشی ما حضور داشته باشید، هرکدام از شما در آینده می‌توانید یکی از قهرمانان بنام کشورمان باشید.»

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟