کلاس‌های متنوع جشنواره تابستانه مهرآفرین برای ۷۰۰ کودک

کلاس‌های متنوع جشنواره تابستانه مهرآفرین برای ۷۰۰ کودک | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۲۵,مرداد,۱۴۰۲ | 146 نفر
کلاس‌های متنوع جشنواره تابستانه مهرآفرین برای ۷۰۰ کودک

وارد راهروهای تو در توی ورزشگاه شهید معتمدی که می‌شوی، صدای خنده و هیاهوی بچه‌ها را می‌شنوی. ساعت استراحت‌شان است و دو نفر از پرسنل مشغول توزیع کیک و آبمیوه بین آن‌ها هستند.
امروز نوبت بچه‌های مرکز پرتو است؛ بچه‌هایی که اغلب کودکِ کارند، یا قبلا کودک کار بوده‌اند و با حمایت‌های موسسه خیریه مهرآفرین از چرخه کار خارج شده‌اند.
در هر کلاس به تفکیک گروه سنی، تعدادی از بچه‌ها حضور دارند.
کلاس اول مختص کودکان زیر ۶ سال است؛ کارگاه خلاقیت دارند و با خمیربازی، چوب کبریت و لوبیا مشغول طراحی سناریوهای ذهنی مختلف و اجرای آنها هستند. یکی از بچه‌ها با استفاده از همین ابزار، برای شخصیت خیالی‌اش باشگاه بدنسازی و دمبل ساخته و او را در حال ورزش به تصویر کشیده است. به گفته مربی هدف از این کلاس تقویت خلاقیت و قوه تخیل در این کودکان است که مانند کودکان عادی از انواع اسباب‌بازی و امکانات تفریحی برخوردار نیستند تا قوه تخیلشان در قالب بازی‌های مختلف پرورش یابد.
کلاس بعدی متعلق به کودکان ۷ تا ۱۰ سال است. کلاس تقویت مهارت‌های ذهنی که روی دقت و تمرکز، حافظه دیداری و شنیداری، خلاقیت و سرعت عمل متمرکز است و برای این گروه سنی چون اکثرا هنوز تسلط ذهنی بر روی مهارت نوشتن ندارند، بیشتر تمرینات تصویری انتخاب می‌شود.
اما کلاس بعدی که مختص نوجوانان بالای ۱۱ سال است، تمرینات و جزوه‌های متفاوتی دارد. اکثر دختران و پسرانی که در این کلاس هستند، تجربه کار در سنین پایین را دارند. تعدادی از آنها دستفروشی در مترو و بعضی دیگر در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کفش و لباس کار می‌کنند.
در سالن اصلی ورزشگاه هم کلاسی برای مادران برقرار است. مادرها همگی دور مربی حلقه زده‌اند و با دقت به حرف‌هایش گوش می‌دهند. این کلاس آموزش مهارت‌های زندگی است که برای مادرانی که همراه فرزندان کوچک خود به ورزشگاه آمده‌اند، تدارک دیده شده است.
مربیان کارگاه‌های جشنواره تابستانه، روانشناسان کلینیک تدبیر راه نو خاورمیانه هستند که در پروسه استعدادیابی کودکان مهرآفرین، موسسه را همراهی کرده‌اند و اکنون در ادامه این این فرایند نیز اجرای طرح را بر عهده دارند.
یکی از مربیان می‌گوید: «تمام کودکانی که در قالب جشنواره تابستانی مهرآفرین به ورزشگاه شهید معتمدی می‌آیند، آزمون‌های استعدادیابی را گذرانده و  تست هوش وکسلر ۵ از آنها گرفته شده است. این کلاس‌ها بر اساس تفسیر آن آزمون‌ها و با علم بر نقاط قوت و ضعف بچه‌ها طراحی شده است. اکنون در مرحله کار بر روی مهارتهای ذهنی بچه‌ها هستیم و برای هر گروه سنی آموزش‌ها و تمرینات خاصی را اجرا می‌کنیم تا نقاط ضعف‌شان در این زمینه برطرف شود.
بعد از پایان مهارت‌های ذهنی، آموزش مهارت‌های ده گانه یعنی کنترل خشم، کنترل هیجان، توانایی حل مساله و... آغاز می‌شود.»
همچنین قرار است کلاس‌های ورزشی کودکان از این هفته آغاز شود و تا پایان تابستان ادامه پیدا کند.
در این جشنواره تابستانه که به همت واحد آموزش موسسه خیریه مهرآفرین برگزار می‌شود بیش از ۷۰۰ کودک شرکت کرده‌اند و از امکانات آموزشی این جشنواره بهره می‌برند.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟