حضور مهرآفرین در کارگروه ملی مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه

حضور مهرآفرین در کارگروه ملی مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۰۲,اسفند,۱۴۰۲ | 90 نفر
حضور مهرآفرین در کارگروه ملی مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه

مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین، خانم فاطمه دانشور در حکمی از طرف کاظم صادقی، مدیر کل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه به عنوان نماینده نهادهای مردمی کشور جهت عضویت در"کارگروه ملی مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه" به مدت یک سال منصوب شد.
این کارگروه با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، معاون پیشگیری و حقوق عامه دادستانی کل کشور، معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، مدیر کل معاونت امور بین الملل و حقوق بشر، معاون مراکز شوراهای حل اختلاف دادگستری، مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و شش نماینده از نهادهای مردمی تأیید شده کشور برگزار می‌شود که موسسه خیریه مهرآفرین به عنوان یکی از این شش نماینده صاحب کرسی در این کارگروه شد.
این کارگروه به منظور نظام مند، پایدار و دانش بنیان کردن ظرفیت‌ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه سیاستگزاری قضایی و با هدف ایجاد هماهنگی، رفع موانع و تسهیل‌گری میان نهادهای مختلف و قوه قضاییه تشکیل شده است.
در این کار گروه کشوری، فعالیت‌هایی از قبیل آموزش و ارتقای سطح آگاهی مردم، فرهنگسازی در بحث زندانیان، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح و درمان مجرمان، کمک به متهمان، میانجی‌گری و صلح و سازش، حمایت از بزه دیدگان و جبران خسارت در راستای حفظ و احیای حقوق عامه انجام می‌شود.
همچنین با تشکیل این کار گروه اقداماتی در جهت حمایت از بازماندگان تحصیل، حمایت از کودکان، زنان، نوجوانان، ناتوانان جسمی و ذهنی، شناسایی افراد در معرض خطر و بزهکار تسهیل خواهد شد.
از دیگر اهداف این مشارکت، کمک به درمان بیماری‌ها و ترک اعتیاد، برگزاری برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، فراهم نمودن امکان تحصیل، آموزش حرفه و توانمندسازی، برقراری ارتباط بین اعضای خانواده با اقوام و خویشاوندان در خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست است که همگی جزو جامعه هدف موسسه مهرآفرین محسوب می‌شوند و امید است با حضور نماینده مهرآفرین در این کارگروه، حمایت از کودکان بدسرپرست تحت پوشش موسسه و احقاق حقوق آن‌ها تسهیل و تسریع شود.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟