افتتاح مهد کودک مهرآفرین در یکی از آسیب‌خیزترین مناطق کشور

افتتاح مهد کودک مهرآفرین در یکی از آسیب‌خیزترین مناطق کشور | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۲۷,اردیبهشت,۱۴۰۳ | 178 نفر
افتتاح مهد کودک مهرآفرین در یکی از آسیب‌خیزترین مناطق کشور

مهد کودک جدید موسسه خیریه مهرآفرین تحت عنوان مهد مهر، در یکی از آسیب خیزترین نقاط کشور افتتاح شد. 
در مراسم افتتاحیه این مهد کودک، کودکان تحت حمایت موسسه حضور داشتند و با اجرای عمو حامی و گروه عروسکی‌اش، لحظاتی شاد و پر هیجان را تجربه کردند. اغلب این کودکان از گروه زیر 6 سال بودند که در خانواده‌هایی پر آسیب زندگی می‌کنند و قرار است در مهد کودک مهرآفرین تحت آموزش و مراقبت قرار بگیرند. 
فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین در مراسم افتتاحیه این مهد کودک گفت: «آجر به آجر این ساختمان، از ریال به ریال اهدایی‌های مردمی ساخته شده که به عشق بچه‌ها سال‌هاست که به مهرآفرین کمک می‌کنند. این ساختمان از محل کمک‌های کوچک هزاران نفر از یاوران بزرگ مهرآفرین ساخته شده و طراحی داخلی و نمای آن نیز توسط یکی دیگر از یاوران انجام شده است.»
خانم دانشور در ادامه گفت: «یک روز در دفتر کارم نشسته بودم که خانمی آمد و گفت من طراحم و در حوزه ساختمان و معماری کار می‌کنم و می‌خواهم یک ساختمان بی‌نظیر برای مهرآفرین خلق کنم. او این ساختمان را برای ما طراحی کرد و همه هزینه‌های طراحی نمای ویژه و زیبای این ساختمان را نیز خود این خانم با عشق به کودکان و مهرآفرین پرداخت کرد. ایشان الان مهاجرت کرده‌اند و خودشان حضور ندارند که بهره برداری از این ساختمان را شاهد باشند. عزیزان زیادی کمک کردند تا این ساختمان آماده شد و افتخاری است برای همه ما و امیدواریم از این ساختمان انسان‌های بزرگ تربیت شوند و به جامعه خود خدمت کنند.»
مدیرعامل و بنیانگذار خیریه مهرآفرین خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت: «بچه‌های عزیز همه شما قرار است آینده خوب و درخشانی داشته باشید و زمانی که بزرگ شدید مشابه این ساختمان‌ها را برای آموزش و کمک به کودکان دیگر طراحی کنید و بسازید. من امیدوارم با مشارکت همه ما، زنجیره مهرآفرین مدام گسترده‌تر شود و کودکان بیشتری را در بر بگیرد.»
مهد مهر مهرآفرین تا کنون 12 کودک را پذیرش کرده که اغلب والدین آنها درگیر اعتیاد هستند. این خانواده‌ها از نظر مالی به شدت در مضیقه هستند و از نظر تربیتی، آموزشی، رشد و تغذیه نیز مشکلات جدی دارند. خانواده‌های این کودک در مورد مسائل بهداشتی، درمانی و آموزشی کودکان خود اهمال کارند و فعالیت اصلی مهرآفرین در این زمینه، حمایت آموزشی، بهداشتی، درمانی و روانی از این کودکان است. 
شعبه مهرآفرین در این نقطه از کشور چند سالی است که مشغول فعالیت و خدمات رسانی به کودکان و زنان آسیب دیده است و بالغ بر 150 پرونده فعال در این شعبه جریان دارد.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟