طراحی کلاس‌های تابستانی هر کودک؛ مطابق علاقه او

طراحی کلاس‌های تابستانی هر کودک؛ مطابق علاقه او | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۲,مرداد,۱۴۰۳ | 92 نفر
طراحی کلاس‌های تابستانی هر کودک؛ مطابق علاقه او

با شروع فصل تابستان، برگزاری کلاس‌های متنوع تابستانی برای کودکان مهرآفرین در مهدها و خانه‌های تحت نظارت این موسسه آغاز شده است.
کلاس‌هایی مانند زبان انگلیسی، کامپیوتر، موسیقی، شنا، کشتی، والیبال، فوتبال، دو و میدانی، ژیمناستیک، دوخت چرم، سفالگری، نقاشی روی چوب و پارچه، یوگا، تئاتر، ادبیات خلاق و... از جمله این کلاس‌ها هستند که بعضی از آنها داخل مراکز مهرآفرین برگزار و و توسط یاوران موسسه تدریس می‌شود. برخی از کلاس‌ها نیز در آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی خارج از موسسه برگزار می‌شود که کودکان تحت حمایت موسسه خیریه مهرآفرین در این کلاس‌ها ثبت نام شده‌‌اند.
زهرا دانشور نماینده مدیریت در نظارت بر عملکرد خانه‌های کودک و نوجوان مهرآفرین درباره چند و چون این کلاس‌ها می‌گوید: "کلاس‌های تابستانی برای فرزندان ۷ تا ۱۸ سال به صورت فرد به فرد بر اساس علائق و رغبت‌های آنها برنامه ریزی شده، یعنی هر کودک و نوجوانی با توجه به نتایج رغبت سنجی‌هایی که صورت گرفته و علائقی که خودشان ابراز می‌کنند و توانایی‌هایشان برایش کلاسی مختص خود او برنامه ریزی شده است. یعنی این طور نیست که گروهی همه بچه‌ها به کلاس زبان یا نقاشی بروند بلکه هرکودک بر اساس علاقه‌اش به کلاس متفاوتی می‌رود. مثلا یک کودک به شنا علاقه دارد در کلاس شنا ثبت نام شده و یکی دیگر که به کشتی علاقه دارد در کلاس کشتی ثبت نام شده است."
زهرا دانشور تٱکید می‌کند: "هدف از برگزاری کلاس‌ها استفاده مؤثر از اوقات فراغت بچه‌ها در فصل تابستان است اما جنبه مهم‌تر از اوقات فراغت، گستردگی حیطه شناختی بچه‌هاست. یعنی بچه‌ها هرچقدر محیط‌شان غنی‌تر باشد به لحاظ آموزشی، مهارت‌ها را بهتر یاد می‌گیرند و در بزرگسالی عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند."
به گفته او برای کودکان زیر شش سال نیز اردوهای تفریحی متنوعی در طول تابستان برنامه ریزی و تدارک دیده شده است.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟