حضور چهره‌های اقتصادی در مهمانی مهرآفرین: کمک به راه اندازی خانه های کودک و نوجوان

حضور چهره‌های اقتصادی در مهمانی مهرآفرین: کمک به راه اندازی خانه های کودک و نوجوان | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۳۱,مرداد,۱۴۰۳ | 123 نفر
حضور چهره‌های اقتصادی در مهمانی مهرآفرین: کمک به راه اندازی خانه های کودک و نوجوان

روز دوشنبه 29 مرداد 1403 مهمانی ویژه‌ای با حضور یاوران مهرآفرین و افراد شاخص در حوزه اقتصاد و صنعت و معدن کشور برگزار شد.
هدف از این گردهمایی، کمک به ساخت خانه‌های کودک و نوجوان جهت ساماندهی کودکان بدسرپرست و آسیب دیده اجتماعی بود که با حضور شماری از کارآفرینان ،  چهره‌های اقتصادی و فعالین اجتماعی برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر احمد ترک نژاد، رییس هیأت مدیره موسسه خیریه مهرآفرین در جمع حضار سخنرانی کرد و مسأله فقر را بزرگ‌ترین چالش کشور عنوان کرد و گفت: «متأسفانه بیش از 30 درصد خانوارهای کشور یا زیر خط فقر هستند یا زیر خط فقر مطلق، به خصوص در مناطق روستایی که از حدود شش میلیون خانوار روستایی 2.5 میلیون زیر خط فقر هستند. این تصویر در شأن ایران و هیچ نظام حکومتی نیست اما به هرحال بنگاه‌های اقتصادی هم مسئولیت‌هایی را در مورد مسائل اجتماعی به عهده دارند. ما زمانی می‌توانیم نقش مسئولیت‌های اجتماعی و تأثیرگذاری از مسئولیت‌های اجتماعی را درک کنیم که در یک اقتصاد آزاد فعالیت کنیم اما در ایران شرایط متفاوت است و بنگاه‌های مختلف هر کدام بنا به شرایطی که دارند تلاش می‌کنند در این حوزه مسئولیت‌هایی را به عهده بپذیرند.»
دکتر ترک نژاد در ادامه به نقش موسسه خیریه مهرآفرین در کاهش محرومیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: «خانم دانشور و مهندس اکبریان پس از یک بحران اقتصادی این تصمیم را گرفتند و خوشبختانه در این بیش از دو دهه فعالیت بسیار سازمان یافته و سیستماتیک، منطبق با جامعه و در نهایت شفافیت را در این حوزه داشتند. موسسه خیریه مهرآفرین بخشی از کارش این است که به توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش هم می‌پردازد و به این ترتیب کرامت انسانی را هم انتقال می‌دهد.»
او تأکید کرد: «هدف از این مراسم ایجاد خانه‌های کودک و نوجوان جدید برای نگهداری از کودکان بدسرپرست است که امیدواریم با حمایت مهمانان گرامی به این هدف برسیم و از این طریق گام دیگری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، آخرت سازی و حمایت از این موسسه پیشرو در امر نیکوکاری برداریم.»

همچنین فاطمه دانشور، موسس و مدیرعامل مهرآفرین در سخنانی خطاب به مهمانان به عهد دیرینه خود در پیشگاه خداوند اشاره کرد و گفت: «اکنون 20 سال گذشته و من شاهد دستاورد یک خیر جمعی بزرگ هستم و این برای من بسیار رضایت بخش است که ثمره کار و تلاش بیست ساله ام را در جوانان تحصیل‌کرده‌ و موفقی می بینم که در کودکی سخت ترین آزارها را تحمل کرده اند .»
خانم دانشور در ادامه مأموریت مهرآفرین را این چنین تعریف کرد: «مأموریت مهرآفرین حمایت و توانمندسازی کودکان بدسرپرست یا دچار محرومیت اجتماعی با محوریت باورهای دینی، بومی و ارزش‌های انسانی به هدف تربیت نسلی آگاه، فرهیخته، عزتمند است که خود در آینده منشأ حرکت‌های نیکوکارانه باشد. ما 83 پروژه محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور انجام داده‌ایم ، ۲۶ خانه کودک و نوجوان و مراکز اقامتی راه اندازی کرده ایم ، در بحران ها و بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله حضوری فعال داشته ایم و این به دست نمی آمد مگر با مشارکت اجتماعی . مسائل اجتماعی راهکار اجتماعی می خواهد لذا این مهم در مهرآفرین تحقق یافته است .»
دانشور افزود: «اما مسأله مهم اکنون برای ما این است که چطور می‌توانیم رنج کودکان آسیب دیده را که در بدترین شرایط خانوادگی شاهد خشونت هایی چون قتل خانوادگی ، خودکشی والدین ، آزار و موارد مشابه بوده اند را از بین ببریم؟ خیلی اتفاقات تلخی برای این بچه‌ها به خاطر نقص قوانین می‌افتد. رنج بچه های بدسرپرست خارج از حد تصور  و بسیار بزرگ است و تنها چیزی که از رنج این بچه‌ها کم می‌کند همین خانه‌های کودک و نوجوان هستند . راه‌اندازی این خانه‌ها و اداره آن‌ها بسیار سخت است اما تنها کاری است که می‌شود برای این بچه‌های رنج دیده انجام داد تا از آن کانون آسیب دور شوند، از همدیگر جدا نشوند، محبت ببینند و شرایط رشدشان فراهم شود.
در پایان این مهمانی نزدیک به بیست میلیارد تومان توسط حاضرین تعهد شد که به موضوع خانه های کودک و نوجوان اختصاص داده شود .

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟