عشقِ فرزند مادرِ جوان را از باتلاق اعتیاد بیرون کشید/ گزارش بهبودی یاسمن و حمایت مهرآفرین از این مادر

عشقِ فرزند مادرِ جوان را از باتلاق اعتیاد بیرون کشید/ گزارش بهبودی یاسمن و حمایت مهرآفرین از این مادر | 0 دیدگاه | یکشنبه ۲۷,مهر,۱۳۹۹ | 734 نفر
عشقِ فرزند مادرِ جوان را از باتلاق اعتیاد بیرون کشید/ گزارش بهبودی یاسمن و حمایت مهرآفرین از این مادر
یاسمن، یکی از موفق‌ترین مددجوهای بهبود یافته مهرآفرین، زندگی پرفراز و نشیبی داشته است. این زن ۲۷ ساله که در سن پایین ازدواج کرده و بچه‌دار شده، امروز مادر دو فرزند است: کسری ۷ ساله و پرستش ۴ ساله.
یاسمن از زمانی که ازدواج کرد درگیر اعتیاد شد. او همراه همسرش شیشه مصرف می‌کرد و به تدریج اعتیادش شدت گرفت تا جایی که مدتی همراه پسرش کسری در پارک هرندی بی‌خانمان و آواره بود. بالاخره کسری توسط اورژانس اجتماعی از مادر جدا و به مراکز نگهداری بهزیستی ارجاع داده شد.
این اتفاق برای یاسمن، که وابستگی زیادی به کودکش داشت، ضربه سختی بود و تصمیم گرفت اعتیادش را ترک کند. او درحالی که فرزند دومش را حامله بود، به کمپ ترک اعتیاد رفت و بدون ارائه توضیحی درباره بارداری‌اش، ۱۰ روز در آنجا بستری شد.
پس از ترخیص از کمپ، یاسمن به همراه همسرش که او نیز اعتیادش را ترک کرده بود در منزل یکی از اقوام ساکن شدند. آنها مصمم بودند که فرزند کوچکشان را از بهزیستی پس بگیرند.
سرانجام در بهمن ماه سال ۹۵، فرزند دوم آنها پرستش در یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران متولد شد. سپس در اسفند ماه همان سال، کسری از بهزیستی ترخیص و به پدر و مادر تحویل داده شد.
مهرآفرین که شاهد تلاش این مادر برای سر و سامان دادن به زندگی‌اش بود، این خانواده را در خانه مهر موسسه اسکان داد. یاسمن به مدت سه سال در تمام کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی موسسه شرکت کرده و برای ارتقای سطح آگاهی خودش، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.
بالاخره در تیر ماه امسال و با توجه به پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی این خانواده، مسکن مستقلی با ودیعه ۳۰ میلیون تومان برای آنها اجاره شد و اکنون یاسمن در کنار همسر و دو فرزندش، فصل جدید زندگی را آغاز کرده است.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟