گردهمایی بزرگ کانون جوانان مهرافرین برگزار گردید

گردهمایی بزرگ کانون جوانان مهرافرین برگزار گردید | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۴,آبان,۱۳۹۲ | 1049 نفر
گردهمایی بزرگ کانون جوانان مهرافرین برگزار گردید
گردهمایی بزرگ کانون جوانان مهرافرین برگزار گردید

گردهمایی بزرگ کانون جوانان مهرافرین در روز یکشنبه 12 آبان ماه با  هدف معرفی اهداف کانون در راستای حمایت از کودکان کار و خیابان در مجموعه فرهنگی ورزشی قلهک برگزار گردید. باربد بابایی مجری مراسم با خواندن شعری زیبا درباره کودکان کار و خیابان با اشاره به این اصل مهم که آینده کودکان کار از وضعیت فعلی آنها مهم تر است مراسم را آغاز نمود.
پس از این سخنان ،مجری مراسم از خواننده ای جوان دعوت کرد تا بر روی صحنه بیاید و برنامه جالب توجه  و متفاوت خود را اجرا نماید.تفاوت اجرای مهدی امین لاری با سایر خوانندگان در این بود که تخصص ایشان در بداهه سرایی و بداهه نوازی بود . مهدی امین لاری با اعتقاد بر این که بداهه می تواند لحظات را برای ما ماندگار کند اجرای خود را با کلمات انتخابی حضار آغاز کرد ، به این ترتیب که با پرسیدن کلمات از حضار به صورت بداهه ترانه ای می سرایید و با گیتارش آن را اجرا کرد.
پس از اجرای به یاد ماندنی مهدی لاری  ، نوبت برنده خرس نقره ای جشنواره فیلم برلین بود که بر روی صحنه بیاید ، رضا ناجی بازیگر دوست داشتنی و آذری زبان کشورمان در جمع جوانان مهرآفرین اظهار داشت : " مهرآفرین شروع یک حرکت بی نظیر است که با حمایت جوانان به کودکان کار و خیابان کمک می کنند تا این کودکان به زندگی عادی برگردنند و بتوانند همانند کودکان دیگر تحصیل و زندگی کنند. من دست تک تک شما جوانان را می بوسم که این حرکت زیبا را شروع کرده اید"
دلیل اصلی به روی صحنه آمدن رضا ناجی ، تقدیر و تشکر از بازیگرانی بود که در کودکی شان رنج های کودکان کار و خیابان را مقابل دوربین به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده بودند و امروز کانون جوانان مهرآفرین قصد داشت از آنها تجلیل کنید.
پخش گلچینی از بهترین سکانس های فیلم های بچه های آسمان ، باران و مهر مادری مقدمه دعوت از فرخ هاشمیان ، حسین عابدینی و حسین سلیمانی بود که بر روی صحنه بیایند و در کنار استاد ناجی خاطرات خود را از آن نقش ها بیان کنند.
حسین عابدینی بازیگر فیلم باران با صحبت از  دوران کودکی خود اظهار داشت "من در فضای کودکان کار بزرگ شده ام با دیدن آنها یاد دوران کودکی خود می افتم من از کودکی در میدان کار می کردم این کودکان پاک و زلال هستند و به شدت نیازمند یاری شما مردم هستند روزی برسد که سر چهار راه ها کودکان کار را نبینیم"
پس از آن حسین سلیمانی بازیگر فیلم مهر مادری با یادآوری خاطرات دوران فیلم برداری مهرمادری صحبت هایش را شروع کرد ، حسین سلیمانی هم خودش را از کودکان کار و خیابان پایین شهر می داند . او بازی در فیلم مهرمادری را سر آغاز تغییر مسیر زندگی اش عنوان کرد و یاد آور شد : اگر از من هم حمایت نمی شد شاید الان وضعیتی شبیه به آنها داشتم و مطمئنم اگر حمایتی از کودکان خیابانی صورت بگیرد در آینده آنها هم در همین جایگاهی که امروز من هستم قرار می گیرند ، وی با تشکر از کمال تبریزی ، فاطمه معتمد آریا و رضا ناجی از همه ی کارگردانانی که از کودکان در کارهایشان بازی می گیرند خواست به آینده هنری آنها اهمیت بدهند و بعد از بازی در فیلم شان آنها را فراموش نکند.
 
فرخ هاشمیان بازیگر فیلم تاثیر گذار  "بچه های آسمان"حال و هوای کودکی را در میان حضار زنده کرد . وی با بیان اینکه همه باید از کودکان کار و خیابان حمایت کنند از این کودکان به عنوان ستارگان خیابانی یاد کرد. هر سه این هنرمندان تندیسی را به رسم یادگار و سپاس  از دستان استاد ناجی دریافت کردند.

بعد از مراسم تقدیر از هنرمندان، خواننده و همراه همیشگی مهرآفرین دکتر مهدی زکی زاده با خواندن قطعه جدیدی  به نام مهرافرین حال و هوای مراسم را عوض کرد .
 در پایان مراسم مهرداد زکی زاده به عنوان نماینده کانون جوانان مهرآفرین بر روی صحنه آمد و  ضمن تشکر از بنیان گذار مهرافرین خانم فاطمه دانشور ، توضیحاتی در باره چگونگی شکل گیری کانون جوانان و گزارشی از  فعالیت های پژوهشی و اجرایی کانون را به حضار داد و با تشکر از حضورشان از آنها برای  همکاری با این کانون دعوت کرد.
و بعد از ایشان  مسعود امامی یکی از قطعات دلنشین خود را برای حضار اجرا نمود.
بعد از اتمام مراسم ، کانون جوانان مهرآفرین فعالیت های خود را با توزیع بسته های غذایی در چند نقطه از تهران بین کودکان کار و خیابان آغاز نمود

  • کانون جوانان
  • مهرافرین
  • رضا ناجی
  • فرخ هاشمیان
  • حسین عابدینی
  • حسین سلیمانی
  • کودکان کار

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟