جشن میلاد آفتاب پنهان

جشن میلاد آفتاب پنهان | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۲۹,تیر,۱۳۹۰ | 1354 نفر

 

جشن نیمه شعبان با حضور جمعی از نیکوکاران، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان موسسه مهرآفرین روز یکشنبه 26 تیرماه در باغ سبز شمیران برگزار شد.

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی مجریان خوب برنامه ؛ حسین توکلی و علیرضا کربلایی به روی صحنه آمدند و به مهمانان خوشامد و عید مبارک گفتند. همچنین توضیحاتی راجع به موسسه و افراد تحت پوشش برای مهمانان ارائه دادند. این دو بزرگوار، از شرکت "ترنم باران ایرانیان" اجرای مراسم را بر عهده داشتند که به نوعی اسپانسر جشن محسوب می شد.

در قسمت اول برنامه، "باران کمایی" آهنگساز، شاعر و خواننده ی خوب  کشورمان با اجرای ترانه های خود مجلس را رونق بخشید. ترانه هایی که اجرا شد از کودکان گل فروش و فال فروش که در دسته کودکان کار و خیابان قرار می گیرند، می گفت و انتخاب مناسبی بود که از طرف این هنرمند انجام گرفته بود.

پس از اجرای این هنرمند ارزنده، مدیر عامل موسسه مهرآفرین دقایقی با مهمانان درباره مهرآفرین صحبت کرد.

وی با اشاره به نحوه تاسیس موسسه و ضرورت کمک به NGO  ها گفت: من خوشحالم که می بینم موسساتی مثل محک و کهریزک وجود دارند که تنها با کمک مردم به اینجا رسیدند و امروز ما سالمند و معلول رها شده در خیابان نداریم و یا کودک سرطانی را می دانیم کجا ببریم. اما این مسئله در مورد کودکان کار و خیابان و یا کودکان آزار دیده از سرپرست وجود ندارد و باید باز هم با همت مردم کاری کنیم تا این مشکل نیز از میان برداشته شود.

مدیر عامل مهرآفرین در پایان سخنانش گفت : آرزویم این است که دیگر هرگز در روزنامه ها خبری مثل خبر مرگ باربد سه ساله  در اثر آزار و اذیت پدرش نخوانیم. امیدوارم که امشب با پیوستن شما عزیزان به موسسه، حلقه یاوران مجموعه گسترده تر شود.

در بخش بعدی برنامه، مجریان با مقدمه ای درباره تیم های قرمز و آبی و به راه انداختن شوخی های مرسوم، از افشین پیروانی ملی پوش سال های نه چندان دور کشورمان که در میان مهمانان حاضر بود دعوت کردند تا اندکی برای مهمانان صحبت کنند.

پیروانی گفت: امشب بحث قرمز و آبی مطرح نیست. همه ما ایرانی هستیم و باید برای از میان برداشتن مشکلات تلاش کنیم. از خانم دانشور سپاس گزارم که به فکر بچه های بدسرپرست هستند. مردم از ما ورزشکاران توقع دارند و من هم تا جایی که از دستم بر بیاید کوتاهی نمی کنم.

مجریان برنامه از امیدرضا روانخواه دیگر بازیکن خوب فوتبال کشورمان نیز خواستند تا درکنار افشین پیروانی حاضر شود.

وی با ابراز خوشحالی از حضور درجمع نیکوکاران گفت: بسیار خوشحالم که می بینم چنین جاهایی وجود دارد که عملکرد شفافی دارد و می توان خیلی واضح به هم نوع کمک کرد. امیدوارم بتوانم برای مجموعه مفید باشم.

در بخش بعدی گروه موسیقی سنتی اصیل ایرانی "یاران" به سرپرستی "رضا باتقوا"، با اجرایی قطعاتی به هنرنمایی پرداختند.

پس از اجرای موسیقی سنتی به دعوت مجریان دو تن از یاوران درباره نیکوکاری و انگیزه خود از کمک به مهرآفرین صحبت کردند.

سپس نوبت به دعوت از بازیگران حاضر رسید و کوروش سلیمانی، رابعه اسکویی و سولماز آق مقانی ؛ سه هنرمند خوب کشورمان بر روی صحنه آمدند.

رابعه اسکویی ضمن تبریک عید گفت: خوشحالم که در این روز عزیز در این جمع هستم و خوشحال تر می شوم اگر بتوانم برای مردم کشورم کاری انجام دهم.

سولماز آق مقانی نیز اظهار داشت : به همه حاضران تبریک می گویم که دراین موقعیت قرار داریم. هر کدام از ما اگر بتوانیم کار کوچکی برای کودکان این سرزمین انجام دهیم بسیار خوب خواهد بود. بنده هم در خدمتم و هر کاری از من بر بیاید کوتاهی نمی کنم.

کوروش سلیمانی نیز با تبریک میلاد صاحب الزمان گفت: بسیار نیکو است که در این روز خجسته ، این موقعیت پیش آمده تا بتوانیم به هم نوعان خود کمک کنیم. ما مملکت ثروتمندی داریم و امیدوارم روزی حضرت مهدی بیاید و خودش همان طور که عدالت برقرار می کند، نعمت های این سرزمین را به عدالت تقسیم کند.

بازیگر "اتوبوس شب" اضافه کرد: من از چند روز پیش برای یک جشن دیگر در نیمه شعبان دعوت داشتم، اما وقتی مهرآفرین از من دعوت کرد، ترجیح دادم اول به این مراسم بیایم چرا که به حضور در این مجالس نیکوکاران علاقه دارم. امیدوارم هرگز کمک کردن به یکدیگر را فراموش نکنیم.

هنرمندان پس از صحبت کوتاهی درباره کارهای آینده خود، با تشویق حاضران صحنه را ترک کردند.

برای توضیحات بیشتر در مورد نیازمندی های موسسه هومن فیضی مشاور مالی مهرآفرین برای مهمانان گزارشی ارائه کرد.

وی پس از ارائه توضیحات شفافی در مورد هزینه های موسسه –همراه با جدول و نمودار- از یاوران خواست که در تامین هزینه های ستادی موسسه ، به مهرآفرین کمک کنند.

وی اظهار داشت : هزینه نیروی انسانی موظف که در سیستم مهرآفرین همه باهم حرکت می کنند تا به هدف اصلی موسسه که همان خدمات رسانی به شیوه های مختلف و توانمند سازی مددجویان می باشد، 17 درصد کل هزینه های موسسه است که اگر هزینه خدماتی که مستقیم صرف مددجویان می شود، مثل هزینه مددکاری، مشاوره، پزشکی،... را حذف کنیم این رقم به چیزی حدود 8 درصد می رسد که مطابق با استانداردهای SGS است.

در این لحظه فرم های مربوط به کمک های نقدی و غیر نقدی در میان مهمانان توزیع شد و در هنگام پر کردن آن توسط مهمانان، کلیپ زیبایی همرا با دکلمه ای زیبا از مرحوم مجتبی کاشانی که گروه یاوران جوان تهیه کرده بودند ، پخش شد.

پایان بخش مراسم نیز اجرای زنده شاد و پر انرژی از هنرمند و خواننده جوان کشورمان علی فلاح بود که دو ترانه را برای حضار خواند.

اسامی عزیزانی که در این مراسم کمک کردند به شرح زیر است:

حاج آقا سعیدپور،  حاج هوشنگ دهقانی، فرشاد دهقانی، همایون تات، فربد دهقانی، فروغ دهقانی، بهار کوشان، امید رضا روانخواه، مازیار صالحی، سیدرضا صادقی، میثم وزیریان، ناصر حاج هاشمی، معصومه حق دوست، حجت سعادتی، صولت عسگری، صدیقه کیوان، مژگان دریانی، مژگان حبیبی، رضا مقصودی، بهجت رئیسی، شهلا شعباندوست، بهنام بابازاده، فاطمه وهاب زاده، معصومه صالح، فاطمه حق بین، ملیکا حق بین، امیر ترابی، محمدرضا کوهی، طلعت کلاهی، یگانه عاصمی اصفهانی، حسن نصیری، شهربانو دهقانی، اکبر عاصمی، فرزاد حاجی خان، امیر عابدی، مهری صادقی،  یسری مجتهدی، مسعود جارچی، محسن قندان ساز، مهدی غیاثوند، فرحناز محمدی سعادت.

مبلغ کمک های نقدی در مجموع به 295,500,000 ریال رسید.

در حاشیه مراسم:

کتاب های "آشپزخانه رنجبر" (بازیگر سریال آشپز باشی ) که به مهرآفرین اهدا شده بود در بیرون سالن به صورت همت عالی به فروش رسید.

گروه یاوران جوان مهرآفرین همچون مراسم و جشن های قبل به صورت فعال حضور داشتند و از هیچ کمکی دریغ نکردند. آرزوی موفقیت برای این جوانان عزیز داریم.

 

 

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟