مراسم ضیافت مهر ، سفره آسمانی افطار

مراسم ضیافت مهر ، سفره آسمانی افطار | 0 دیدگاه | دوشنبه ۲۹,شهریور,۱۳۸۹ | 1226 نفر

مراسم ضیافت مهر ، سفره آسمانی افطار با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 3  و موسسه مهر آفرین برگزار شد. مدعوین این مراسم، مددجویان تحت پوشش مهرآفرین و مددجویان بهزیستی بودند.
بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی، مجری مراسم مهران امامیه هنرمند صدا و سیما - که بیشتر او را با نقش دوست داشتنی سق سیاه به خاطر دارند- به روی صحنه آمد و مراسم را با شعری زیبا آغاز کرد.
وی گفت : عزیزان زحمتکش در موسسه مهرآفرین برای برگزاری مراسم تلاش زیادی کردند و من خوشحالم که الان در این جمع هستم و این شور و اشتیاق را در خانواده گرانقدر مهرآفرین می بینم. از معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه  6 منطقه 3 شهرداری تهران و همچنین هنرستان آزادی که این مکان را در اختیار ما قرار دادند صمیمانه سپاسگزارم.
وی سپس از علیرضا غفاری دعوت کرد که به روی صحنه حاضر شود و برای مددجویان سخن بگوید.
غفاری مدیر فنی موسسه گفت : من اکنون حس بسیار خوبی دارم که خداوند این توفیق را به من داده که هر سال در این ماه مبارک در خدمت شما عزیزان باشم. ماه رمضان ماه عزیزی است که ما خود را مرور می کنیم و به فرموده رسول اکرم خوشا به حال کسانی که برای خدا گرسنه و تشنه شده اند، آنها در روز قیامت سیر می شوند.
ایشان سپس حکایتی با عنوان "بز خود را بکشیم " برای حضار نقل کرد که در واقع اشاره به اهمیت تلاش برای رسیدن به جایگاهی بالاتر و راضی نبودن به زندگی سخت و کمک های اندک دیگران داشت.
وی از حضار خواست که به  کمک های مهرآفرین قناعت نکنند ، تلاش کنند و با شکوه و قدرتمند عبور کنند.
غفاری افزود: پیامبر فرموده است اگر دانش در ثریا هم باشد، مردمانی از سرزمین پارس به آن دست می یابند. من یقین دارم و مثل آینه می بینم که آینده مال همین بچه هاست. همه شما را دوست دارند و در آینده رویای ایرانی آباد با دست های شما محقق خواهد شد.
سپس مهران امامیه به روی صحنه آمد با گفتن لطیفه هایی همراه با موزیک زنده  که توسط مهندس بهنام رحیمی اجرا می شد و تشویق های پیوسته حضار ، فضای شادی را در سالن به وجود آورد.
برنامه بعدی اجرای موسیقی سنتی با نی و دف بود که آقایان پدیدار و حداد به زیبایی این برنامه را اجرا نمودند.
سپس نوبت به برنامه شعبده بازی و تردستی  با اجرای هنرمند خوب کشورمان محمد فارانوس رسید.
بخش هایی از این برنامه با حضور کودکان مهرآفرین روی صحنه برگزار شد و در پایان نیز مسابقه شادی برای همین کودکان ترتیب داده شد و فارانوس به هرکدام جوایزی اهدا کرد.
بعد از برنامه تردستی و با نزدیک شدن به اذان، گروه پیرامید آل طه به روی صحنه حاضر شدند و برنامه خود را برای حضار اجرا کردند. در پایان با شنیدن اذان با صدای آقای اصغری روزه داران افطار کردند.
صحبت های مددجویان
بعد از پایان مراسم مددجویان حاضر در سالن برای تشکر نزد خانم دانشور می آمدند که حرف های برخی از آنها شنیدنی است:

  • مهرآفرین از خانواده به ما نزدیک تر است. امیدواریم خداوند اجر دو چندان به شما بدهد. ما سعی می کنیم به حرف های آقای غفاری گوش کنیم و "بز خود را بکشیم".
  • من سال ها بود علاوه بر مشکلاتی که با آنها دست به گریبان بودم از بیماری افسردگی و وسواس رنج می بردم. تا اینکه به مهرآفرین معرفی شدم و تحت نظر دکتر شاهمیری  دوره درمان را طی کردم و الان یک سال است که به طور کامل درمان شده ام. خیلی ممنونم.
  • دوست دارم با کمک مهرآفرین به جایی برسم که روزی خودم قادر باشم سرپرستی یک کودک را برعهده بگیرم.

 

  • برگزاری
  • مددجویان
  • افظاری
  • جشن
  • ضیافت

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟