برگزاری سمینار رازهای نفوذ و تاثیر گذاری استاد حلت

برگزاری سمینار رازهای نفوذ و تاثیر گذاری استاد حلت | 0 دیدگاه | شنبه ۰۲,مرداد,۱۳۸۹ | 1047 نفر

سمینار رازهای نفوذ و تاثیر گذاری با سخنرانی استاد احمد حلت روز جمعه 1 مرداد 89 در سالن همایش های کانون پرورش فکری برگزار شد.
مراسم ساعت 18:15 با پخش سرود جمهوری اسلامی و آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.
مطابق همیشه ابتدا نما آهنگ مهرآفرین در سالن پخش شد. سپس علیرضا غفاری ، مدیر فنی موسسه مهرآفرین  به روی صحنه آمد و سخنان خود را با شعری زیبا آغاز کرد. وی ضمن خیر مقدم  به  مهمانان به خصوص دوستداران استاد حلت درباره چشم انداز مهرافرین و بچه های کار و خیابان که هدف اصلی موسسه مهرافرین هستند سخن گفت. غفاری با بیان این مطلب که یک بزهکار از بطن مادر بزهکار نیست از مردم خواست تا در ساخت مدرسه ای برای کودکان کار وخیابان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل ، در جهت حرکت به سوی جامعه ای بهتر مهر آفرین را یاری کنند.
او سپس خاطره ای در مورد احمد حلت - از بنیان گذاران تئوری های نوین فکر و اندیشه - برای حضار تعریف کرد. خاطره زمانی که با احمد حلت به دیدار ناصر حجازی اسطوره  دروازه بانی ایران رفتند و از زبان ناصر حجازی نقل کرد که 70 درصد از قهرمانی استقلال سهم استاد حلت بود که در آن زمان با بازیکنان استقلال صحبت می کرد و با نفوذ کلام خود کاری کرد که همه اعضای تیم باور کرده بودند که این تیم باید قهرمان شود. در اینجا غفاری از استاد حلت دعوت کرد تا یه روی صحنه حاضر شود.
احمد حلت با انرژی فراوان به روی صحنه آمد و از همان ابتدا از حضار خواست تا عشق را تنفس کنند و اضطراب و افسردگی را بیرون دهند و با این عمل آرام و آرام تر شوند.
حلت در خصوص ارتباطات چهار گانه انسان با خود ، خدا ، دیگران و طبیعت سخن گفت و اینکه این عوامل چهار راس مربع هستند که باید برای نفوذ و تاثیرگذاری در دیگران به خوبی بر قرار شوند.
او در خصوص قانون جذب ( قانون راز) صحبت کرد  اگر انسان بتواند فقط 18 ثانیه روی چیزی که واقعا می خواهد تمرکز کند یک زنگ بزرگ در کاینات به صدا در می آید که توجه کل هستی را به سمت این شخص جلب میکند و اگر این 18 ثانیه بتواند تا 68 ثانیه ادامه یابد دیگر کار تمام است و کل هستی به تکاپو می افتد تا برای فکر متمرکز شده یک راه حل پیدا کند. اگر آرزوست برآورده اش کند و اگر سوال است برایش جوابی بیابد.
در اینجا استاد حلت از همه خواست تا 18 ثانیه به آرزوهای خود فکر کنند. از همه خواست تا مثبت بیاندیشند چرا که پایه نفوذ در دیگران افکار مثبت است. همچنین خواست که سخن گفتن را اصلاح کنند. برای مثال به جای خسته نباشید از عبارت "شاد باشید" یا "سبز باشید " استفاده نمایند.
حلت در طول سمینار مدام از حضار می خواست تا جملات و عبارات مثبتی را  از قبیل "من خودم را همینطور که هستم دوست دارم و تایید می کنم" ، "از آسمان طلا می بارد" ، "چاره ای جز موفقیت ندارم" ، با صدای بلند تکرار کنند.
پس از یک تنفس 15 دقیقه ای جهت پذیرایی از دوستان ، در بخش دوم برنامه حلت در خصوص مکانیزم های دفاعی انسان از دیدگاه فروید صحبت نمود. این مکانیزم ها عبارتست از  : برون فکنی ، درون فکنی ، همانند سازی ، انکار ، جبران ، جابجایی و توجیه ، که حلت این 7 مورد را از عوامل منفی تاثیر گذار در ارتباط با دیگران دانست و توصیه کرد که برای نفوذ در دیگران سعی کنید که از این مکانیزم ها دوری گزینید.
یکی از بخش های جالب مراسم هنگامی بود که استاد حلت از حاضران خواست که به عزیز ترین فردی که در دنیا دارند فکر کنند و 5 کاری که باعث خوشحالی آنان می شود را نام ببرند. پاسخ هایی که در این بخش داده می شد  با نکته سنجی های استاد حلت همراه بود که باعث به وجود آمدن شور و نشاط خاصی در سالن شد.
اما قسمت پایانی یکی از بهترین بخش های سمینار بود که حضار با همراهی استاد حلت به ریلکس کردن ، مراقبه و نیایش پرداختند. به گفته حلت این مراقبه یکی از زیباترین انواع مراقبه است که کتاب آن در سال 1992 منتشر شده است.
این سه مرحله با موسیقی زیبایی همراه بود که به شدت حاضرین را تحت تاثیر قرار داد و به خصوص هنگام مراقبه و دعا اشک بر چهره افراد بسیاری جاری شد. استاد حلت صلح را برای سراسر جهان آرزو کرد و از همه خواست 68 ثانیه طلایی به آرزوی خود بیاندیشند و آن را مجسم کنند تا کائنات به سمت تحقق آرمان ایشان پیش برود.
پس از اتمام سخنان حلت ، علیرضا غفاری مجددا بر روی صحنه آمد و بعد از تشکر از استاد حلت و حضار ، مراسم را با این شعر زیبا به پایان رساند:


اگر شراب خورى جرعه اى فشان بر خاك        از آن گناه كه نفعى رسد به غير چه باك


در حاشیه مراسم :


پیش از آغاز سمینار قسمت هایی از فیلم دومین مراسم معرفی سفیر مهر آفرین که خرداد سال گذشته در کانون پرورش فکری برگزار شده بود ، برای حاضرین در سالن پخش شد.


به گفته احمد حلت این سمینار پس از یک  سال و نیم ، اولین سمینار حلت است که در تهران برگزار شده است


دکتر عمادالدین فریور مدیر مسئول مجله شادکامی و موفقیت از مهمانان حاضر بود که توسط استاد حلت از حضور ایشان در سمینار قدر دانی شد.


هنگام ورود به سالن بسته هایی حاوی نشریه مهر آفرین و مجله شادکامی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.


در بیرون از سالن همایش غرفه ای مربوط به مجله موفقیت وجود داشت که در آنجا لوح های فشرده و کتاب های استاد حلت و افراد موفقی همچون بهروز فروتن (صنایع غذایی بهروز ) و .....  به فروش گذاشته شده بود.


گل آرایی صحنه توسط گلفروشی بهرام از یاوران خوب مهرآفرین تقبل شده بود.


در انتها افرادی که تمایل به دریافت لوح فشرده مراسم داشتند ثبت نام نمودند.


در صورت تمایل به دریافت لوح فشرده مراسم می توانید با شماره های 88206709 - 88206708  تماس حاصل فرمایید.

  • مهرآفرین
  • رازهای نفوذ و تاثیر گذاری
  • احمد حلت
  • موفقیت
  • مثبت اندیشی
  • مکانیزم دفاعی
  • مراقبه
  • فروید

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟