کودک ۴ ساله که قربانی والدین معتاد شد

کودک ۴ ساله که قربانی والدین معتاد شد | 0 دیدگاه | شنبه ۰۴,شهریور,۱۳۹۶ | 1537 نفر
کودک ۴ ساله  که قربانی والدین معتاد شد
علیرضا پسر بچه 4 ساله ای است که به دلیل زندگی با والدینی معتاد، خیابان خوابی را تجربه کرد و هم اکنون به بهزیستی منتقل شده است.
وقتی که شب دست های پاک فرزند معصوم خود را در دست گرفته اید کدام قصه را وقت خوابیدن برایش بازگو می کنید؟
حتما به زبان شیرین کودکی برای او لالایی می خوانید و انگشت های کوچکش را میان انگشت هایتان قفل می کنید تا دلش از حضورتان قرص شود و آرام بخوابد؟
شاید هم عروسک و اسباب بازی مورد علاقه او را برایش می‌آورید و وقتی که خیالش از بودنتان راحت شد، چشم هایش را می بوسید و کنارش آرام می گیرید.
خلاصه حواستان جمع است تا آب توی دل فرزند دلبندتان تکان نخورد و کسی به او حرفی نازک تر از گل نگوید.
روزگار کودکی برای برخی از کودکان به شکل دیگری می گذرد. علیرضا یکی از کودکانی است که تا همین چند روز پیش، در بند پدری معتاد و مادری شکنجه گر بود. به جای لالایی آرامبخش شبانه و بوسه پر مهر پدر و مادر بر پیشانی علیرضا، شب و روزش با کتک و اذیت و آزار سپری می شد و در 4 سالگی می شود کودک خیابان خواب. کودکی که جسم نحیف و ضعیفش رد زخم دارد و چشم هایش لبریز اشکی است که هیچ آغوش با محبتی را برای آرام شدن پیدا نکرده است.


والدین معتاد، علیرضا را از خانه بیرون انداخته بودند
داوود امیدی مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین که بطور مستقیم پیگیر این پرونده کودک آزاری بوده است گفت:  در ساعت 12 نیمه شب چهارشنبه 25 مرداد ماه سال جاری، نگهبان یکی از پارک های جنوب شهر تهران، از حضور کودکی 4 ساله در آن محدوده خبر داده است.
وی افزود: پس از تماس با کلانتری 159 بی سیم، مبنی بر حضور چند روزه پسر بچه، ماموران در حالی علیرضای 4 ساله را پیدا می‌کنند که آثار ضرب و شتم بر جسم او کاملا مشهود است.
این مددکار اجتماعی اظهار داشت: ماموران کلانتری علیرضا را به منزل او برده و تحویل پدر و مادری می دهند که به گفته شاهدان عینی، پدر به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارد و مادر به طور مداوم کودک را مورد اذیت و آزار جسمی قرار می دهد و منزل آن ها پاتوق مصرف کنندگان و خرید و فروش مواد مخدر است.
امیدی تصریح کرد: آثار زخم بر صورت و شکم علیرضا مشهود است و گویا بیش از 2 روز بوده است که به دور از پدر و مادر خود در پارک شب را به صبح رسانده است.
وی خاطرنشان کرد: به گفته پزشک حاضر در پزشکی قانونی، بخشی از آثار باقی مانده بر جسم ضعیف علیرضا ناشی از تنبیه بدنی است و همچنین به دلیل اینکه کودک بدون لباس مناسب در روی زمین و در واقع روی سنگ می خوابیده است.
مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین افزود: پس از گذشت دو ساعت از تحویل علیرضا به والدینش، دوباره گزارشی برای پلیس ارسال شده بود مبنی بر اینکه پدر و مادر دوباره کودک بی گناه را به همان پارک برگردانده و او را در همانجا رها کرده اند.
امیدی ادامه داد: ماموران کلانتری 159 بی سیم بار دیگر، علیرضا را به خانه او می برند تا تحویل پدر و مادر بدهند. این بار اما هر چه زنگ در را به صدا درآوردند، کسی درب خانه را به روی علیرضا باز نکرد.
وی یادآور شد: ماموران پس از وقوع این اتفاق، موضوع را با یکی از خیریه های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی به نام موسسه مهرآفرین، در میان می گذارند. یکی از مددکاران این موسسه خیریه امور اداری واگذاری علیرضا به بهزیستی را پیگیری می کند و سرانجام او را به بهزیستی منتقل می کنند.
این مددکار اجتماعی اضافه کرد: دو روز پس از انتقال علیرضا به بهزیستی، پدر و مادر به کلانتری مراجعه کردند تا کودک خود را تحویل بگیرند که رییس کلانتری در پاسخ به آن ها می گوید که فرزندشان به بهزیستی منتقل شده است.
امیدی افزود: در نهایت پدر و مادر علیرضا به دادسرا مراجعه کردند تا فرزند خود را تحویل بگیرند اما با پاسخ منفی مسئول پرونده او مواجه می شوند. زیرا علیرضا پیش از این جریان هم از سوی والدین خود مورد اذیت و آزار واقع شده بود و به همین دلیل قاضی کودک را به آن ها تحویل نمی دهد.


بلاتکلیفی لایحه حمایت از کودکان در بازی های سیاسی
اکنون علیرضا روزهای کودکی خود را در جمع دیگر کودکان بدسرپرست و بی سرپرست بهزیستی سپری می کند.
روزهایی که می شود بهتر سپری شود و کار به خیابان خوابی کودک 4 ساله ناتوانی چون او نرسد.
سرنوشت علیرضا و دیگر کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، مدتهاست در پیچ و خم سیاست و انتخابات و دیگر بهانه های واهی و در انتظار تصویب نهایی قانون حمایت از کودکان معلق مانده است.
به راستی کدامیک از مسئولان می توانند عدم امنیت و سلامت فرزندان خود را تاب بیاورند که اینگونه دست روی دست گذاشته اند؟
هر روز بر تعداد کودکان قربانی کودک آزاری افزوده می شود. یکی توسط پدر و مادر معتاد مورد اذیت و آزار قرار می گیرد و دیگری مورد بی مهری و ناملایمات بیماران روانی و مجرمان فرصت طلب واقع می شود.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟