یاسر هاشمی رفسنجانی از کانون نخبگان نسل طلایی ایران بازدید کرد.

یاسر هاشمی رفسنجانی از کانون نخبگان نسل طلایی ایران بازدید کرد. | 0 دیدگاه | شنبه ۱۵,مهر,۱۳۹۶ | 1396 نفر
یاسر هاشمی رفسنجانی از کانون نخبگان نسل طلایی ایران بازدید کرد.

یاسر هاشمی فرزند آیت ا... هاشمی رفسنجانی به همراه همسر و فرزندانشان از کانون نخبگان نسل طلایی دیدن کردند .

در این بازدید ، ضمن معرفی این مجموعه به یاسر هاشمی و همسر و دخترشان، اعضای کانون نخبگان، اعم از کودک و نوجوان و دانشجو، در فضایی صمیمی و خودمانی، درباره اهداف و آرزوهایشان صحبت کردند. آنها درباره تغییراتی که پس از ورود به کانون نخبگان در وضعیت فکری، روانی و تحصیلی‌شان به وجود آمده صحبت کردند و از کانون به عنوان نقطه عطفی در زندگی خود نام بردند.

یکی از نوجوانان عضو کانون نخبگان، ورود به کانون را آشنایی با یک تفکر نو دانست و گفت:«تنها دو درصد مردم در زندگی خود هدف دارند و ما اکنون جزو آن دو درصد هستیم. ما در کلاس آینده‌پژوهی پلن 10 ساله‌ای برای زندگی‌مان کشیده‌ایم و مشخص کرده‌ایم در زمینه‌های مختلف شغلی، تحصیلی، هنری، ورزشی و خانوادگی چه اهداف و زمان‌بندی‌هایی داریم.»

آنها درباره مشاغلی که قرار است در آینده انتخاب کنند حرف زدند و از حرفه‌های متنوعی مانند متخصص مغز و اعصاب، فیلمساز سینما و فیزیکدان برتر دنیا نام بردند.

یاسر هاشمی نیز در این جلسه و خطاب به بچه‌ها گفت:« خداوند درون هر فردی یک استعداد ویژه گذاشته است. محال است هر فردی در هر طبقه اجتماعی خالی از استعداد باشد؛ بلکه فقط کشف و شکوفا شدن این استعداد مهم است. به خاطر شرایط فعلی کشور و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شاید خیلی ها نتوانند علاقه‌ و استعدادشان را پرورش دهند.»

او در ادامه ابراز خوشحالی کرد که در کانون نخبگان شرایط و زمینه شناسایی و شکوفایی استعداد بخشی از جامعه فراهم شده است و افزود:«بچه‌هایی که زمانی اصلا نمی‌دانستند چه آرزویی دارند امروز در کانون نخبگان، به این زیبایی درباره آروزها و اهداف خود صحبت می‌کنند. بسیار خوشحال کننده است که با وجود این همه بیکاری و فقر و اعتیاد، در گوشه‌ای از این شهر آدم‌های خیری پیدا می‌شوند که چنین فرصت‌هایی را ایجاد می‌کنند و البته که پشتکار و تلاش خود بچه‌ها باعث این شکوفایی شده است.»

فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه مهرآفرین نیز در این زمینه گفت:«همیشه ساخت بنای فکری جامعه هدف موسسه ماموریت ما بوده است و حالا میخواهیم در کانون نخبگان، روی هوش معنوی بچه‌ها کار کنیم تا بدانند قابلیت‌هایی بسیار بیشتراز چیزی که فکرش را می کنند دارند و می‌توانید منشا اثربزرگی در کشورمان باشند.»

گفتنی است اولین دوره 4ساله کانون نخبگان به اتمام رسیده و بچه ها بعد از این در ادامه مسیر وارد کانون دانشجویی و کانون آموزش کسب و کار مهرآفرین می شوند. 

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟