خانه مهر ماهنوش افتتاح شد

خانه مهر ماهنوش افتتاح شد | 0 دیدگاه | یکشنبه ۲۷,آذر,۱۴۰۱ | 656 نفر
خانه مهر ماهنوش افتتاح شد
خانه مهر ماهنوش با هدف مراقبت، نگهداری، آموزش و درمانِ جسم و روان کودکان بدسرپرست 3 تا 6 ساله شهر  رفسنجان استان کرمان، در تاریخ 27 آبان 1401 در این شهرستان افتتاح شد.
این مرکز محلی برای نگهداری شبانه‌روزی از فرزندان پسر و دختری است که دارای والدین ناکارآمد، غیرموثر و البته آسیب‌زا هستند و اگر در محیط خانه باقی بمانند به طور قطع دچار خطرات و آسیب‌های جسمی و روانی متعدد خواهند شد. جای خالی چنین مرکزی پیش از این در رفسنجان احساس می‌شد چرا که اگر کودکی از وجود پدر و مادر بی‌بهره بود، توسط بهزیستی به شهرهای دیگر استان جهت نگهداری فرستاده می‌شد.
مساحت خانه ماهنوش حدود سیصد متر مربع و شامل کلیه امکانات رفاهی و آموزشی، با ظرفیت 20 کودک است که در حال حاضر نیز  5 کودک شامل 4 پسر و یک دختر در این مرکز پذیرش شده‌اند.
مراسم افتتاحیه خانه ماهنوش در روز 27 آبان، مقارن با تولد مرحومه ماهنوش اسماعیلی در محل مرکز با حضور فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه مهرآفرین، مهندس مهرداد اکبریان، عضو هیأت مدیره موسسه و خانواده ماهنوش و جمعی از یاوران برگزار شد. مهندس ماهنوش اسماعیلی، دانش آموخته رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد و اهل رفسنجان بود که پس از 3 سال مبارزه سخت با سرطان، در سن 31 سالگی درگذشت. خانواده ماهنوش به یاد دختر جوان خود، برای ماندگار شدن نام و یاد ماهنوش که در زمان حیات دغدغه کودکان بی سرپرست را داشت، این خانه را ساختند و به مهرآفرین سپردند تا محلی برای نگهداری نوباوگان بی سرپناه رفسنجان باشد. همچنین همسر ماهنوش، جهیزیه نوعروس خود را به این مرکز منتقل کرد. دیگر اقلام و لوازم ضروری کودکان مانند تشک تخت‌خوابها، ملحفه‌ها، تجهیز کل فضا به دوربین و رنگ آمیزی کلیه فضاها با مشارکت یاوران تأمین شد.
خانه مهر ماهنوش قرار است مأوای کودکان بدسرپرست 3 تا 6 ساله رفسنجان باشد و راه اندازی مراکز نگهداری دختران و پسران 7 تا 12 سال این شهرستان نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارد و از برنامه‌های آتی مهرآفرین برای پذیرش خروجی‌های خانه مهر ماهنوش است.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟