نجات مرجان سه ساله از مرگ

نجات مرجان سه ساله از مرگ | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۴,اسفند,۱۳۹۶ | 1355 نفر
نجات مرجان سه ساله از مرگ
گوشه گیر است و با کسی حرف نمی زند چند سالی است که معتاد شده و در آستانه مرگ هم رفته است.
 
به گزارش خبرنگار موسسه خیریه مهرآفرین ،  پدر و مادرش هر دو معتاد بوده و در خانه‌ای استیجاری در بومهن زندگی می کنند.
مرجان سه ساله به همراه 3 خواهر و دو برادر دیگرش زندگی سختی را طی می‌کنند و پدر و مادر هم به دلیل مصرف مواد توانایی اداره زندگی را ندارند.

به دلیل عدم توان مالی خانواده‌ها، بچه‌ها شرایط خوبی را ندارند و دچارسوء تغذیه هستند و پدر و مادر هم  نه می‌توانند و نه توان مالی برای تامین غذای بچه‌های خود دارند.
اما سرنوشت مرجان بسیار پیچیده و دردناک است و وی به جای بازی کردن با هم سن وسال‌های خود برای رهایی از مواد مخدر مبارزه می‌کند.
الناز زارعی مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین در خصوص شرایط مرجان می گوید: مرجان سه ساله به دلیل مصرف شیرمادر دچار تشنج شدید شد ،با حال بد به اورژانس بیمارستان در بومهن منتقل شد.
وی می افزاید: پس از معاینات اولیه مشخص شد که مرجان معتاد بود و سپس  به مدت 10 روز جهت سم زدایی و ترک اعتیاد بستری شد.
مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین می‌گوید:  طی معاینات و آزمایشات  پزشکی مشخص شد کودک  به متادون معتاد بوده و مادر به دلیل عدم توانایی در تامین شیرخشک مجبور به دادن شیر خودش بوده است.
زارعی با اشاره به شرایط مرجان پس از ترک ،  فقر و اعتیاد خانواده از وی بیان می‌کند: به دلیل نداشتن شغل و درآمد پدر، خانواده تحت حمایت موسسه قرار گرفتند. روزانه بطور میانگین حداقل تولد دو کودک معتاد به موسسه گزارش میشود ، کودکانی که هیچ اختیاری در ابتلای خود به اعتیاد ندارند .
فرزندان و مادرانیکه دچار اعتیادند بدترین اشکال کودک آزری را در سایه غفلت قانون و مسئولین جامعه تجربه می کنند و چنانچه این غفلت ادامه یابد نمی توان آینده روشنی برای این کودکان متصور شد .
مرجان شش خواهر و برادر دیگر دارد که با گرسنگی ، فقر و اعتیاد دست به گریبان هستند و مرجان به شدت به خواهران و برادران خود وابسته است و این وابستگی مددکاران را به این نتیجه رساند که مرجان نزد خانواده برگردد و مددکاران تلاش نمایند تا والدین این کودکان را ترک دهند .
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟