عیدی غنچه‌ها/ عموپورنگ: امروز در چهره این بچه‌ها آرامش و امنیت خاطر دیدم

عیدی غنچه‌ها/ عموپورنگ: امروز در چهره این بچه‌ها آرامش و امنیت خاطر دیدم | 0 دیدگاه | سه شنبه ۲۳,اسفند,۱۴۰۱ | 363 نفر
عیدی غنچه‌ها/ عموپورنگ: امروز در چهره این بچه‌ها آرامش و امنیت خاطر دیدم

دومین روز از پویش"عیدی غنچه‌ها" با حضور تعدادی از چهره‌های مطرح فرهنگی و هنری در مهد کودک موسسه خیریه مهرآفرین برگزار شد.
در این جشن نوروزی کامران تفتی بازیگر، باران نیکراه گوینده و مجری، شقایق دهقان بازیگر و علی لهراسبی خواننده پاپ حضور داشتند. همچنین داریوش فرضیایی مشهور به عمو پورنگ نیز در جمع کودکان حاضر شد و دقایقی همراه آنها به شعرخوانی و بازی‌های شاد پرداخت.
فرضیایی درباره دلیل حضورش در پویش عیدی غنچه‌ها گفت:صادقانه بگویم وقتی این بچه‌ها را دیدم و در جریان مشکلاتشان قرار گرفتم خیلی یکه خوردم، ای کاش در جامعه ما این پدیده اینقدر گسترده نبود. چون جامعه ما مدعی است که ارزش‌های انسانی برایش مهم است و ما آدم‌های آرمان‌گرایی هستیم اما وقتی من بچه‌های خیابان یا بچه‌های کار را می‌بینم واقعا دلم می‌لرزد چون آینده این‌ها برای من خیلی مهم است. این که چه اتفاقاتی برایشان می‌افتد، با چه افرادی برخورد دارند و تٲثیر این برخوردها در آینده چطور خودش را نشان می‌دهد؟ در کودکی هر اتفاقی که برای این بچه‌ها می‌افتد در آینده  تٲثیراتش را جامعه خواهد دید. 
مجری محبوب برنامه کودک درباره نقش مهرآفرین در بهبود وضعیت کودکان بدسرپرست گفت:
خوشحالم که موسسه مهرآفرین با توجه به بضاعت و توانایی خودش قدم مثبت و درستی را در این زمینه برداشته است.
من به خاطر موقعیتم هر جایی نمی‌روم اما مهرآفرین را از روی تفحص و تٲمل انتخاب کردم چون این موسسه یکی از خیریه‌هایی است که حداقل برای من مشخص شده جانانه و صادقانه کار می‌کند. 
عمو پورنگ اضافه کرد: چهره بچه‌ها هرگز دروغ نمی‌گوید، من امروز در چهره این بچه‌ها شادی و حضور قلب را دیدم، آرامش را دیدم، و این نشان می‌دهد به این بچه‌ها خوب رسیدگی می‌شود؛ چه از لحاظ مالی چه از لحاظ روانشناسی و این خیلی مهم است. بچه‌هایی که من امروز دیدم یک امنیت خاطر داشتند، معصومانه ابراز محبت می‌کردند و هیچ ترسی از بیان احساسات‌ خود نداشتند. این برمی‌گردد به نوع سرویس‌دهی و خدماتی که به این بچه‌ها می‌دهند. من بعضی جاها که می‌روم در نگاه بچه‌ها متوجه ترس و ارتباط گریزی می‌شوم اما بچه‌های مهرآفرین خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کنند و بانشاط هستند.
فرضیایی در ادامه با دعوت از مردم برای پیوستن به خانواده بزرگ مهرآفرین گفت: من باافتخار دارم تبلیغ جایی را می‌کنم که می‌دانم کارش را صادقانه انجام می‌دهد. مهرآفرین در طول این مدت تعداد زیادی از این بچه‌ها را تحت پوشش قرار داده و در شهرها و استان‌های زیادی هم شعبه دارد که باید این فعالیت‌ها به مردم معرفی شود.
حالا وظیفه ما به عنوان مردم چیست؟ این که حامی این بچه‌ها شویم، نه این که بگوییم بچه را بدهند من نگهداری کنم نه، اما می‌توانیم این بچه‌ها را حمایت مالی کنیم تا مهرآفرین به واسطه حمایت مالی ما بتواند به این بچه‌ها خدمات بدهد. هرازگاهی نیز از حال کودکی که تحت حمایت گرفته‌ایم خبردار شویم و به این شکل ما هم سهم خودمان را در سر و سامان دادن به این کودکان معصوم به درستی ایفا کنیم.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟