پویش "عیدی غنچه ها" / شقایق دهقان : خیریه هایی مثل مهرآفرین سرنوشت کودکان را تغییر می دهند.

پویش "عیدی غنچه ها" / شقایق دهقان : خیریه هایی مثل مهرآفرین سرنوشت کودکان را تغییر می دهند. | 0 دیدگاه | شنبه ۲۷,اسفند,۱۴۰۱ | 407 نفر
پویش

پویش"عیدی غنچه‌ها" که طی دو روز متوالی در مهد مهر تهران برگزار شد میزبان چهره‌های فرهنگی و هنری زیادی بود که لحظاتی شاد و به یادماندنی را در کنار کودکان تحت حمایت مهرآفرین گذراندند و در جشن چهارشنبه سوری با آنها همراه شدند.
یکی از مشهورترین این چهره‌ها شقایق دهقان، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون بود که بچه‌های مهرآفرین او را به خوبی می‌شناختند و در هنگام حضورش در مهد ارتباط خوبی با او برقرار کردند. 
شقایق دهقان که از شنیدن قصه‌های تلخ زندگی این کودکان متٲثر شده بود، درباره تٲثیر وقایع کودکی بر سرنوشت و آینده انسان در بزرگسالی گفت: علم روانشناسی ثابت کرده که هر اتفاقی که در بزرگسالی برای یک آدم رخ دهد؛ این که موفق باشد یا شکست بخورد، آدم آرامی باشد یا مضطرب، خشمگین یا بخشنده به سال‌های اولیه زندگی و نوع تربیت و شرایطی که در آن بزرگ شده بر می‌گردد. خیلی از اوقات در جستجوی خاطرات کودکی، ممکن است حرفی را به یاد بیاوریم که ما را ویران کرده باشد. به همین دلیل هرچقدر هم گذشته باشد، ممکن است از به یاد آوردن آن اتفاق باز حالمان بد شود و به آن فکر کنیم. 
او فرزند داشتن و پرورش کودک را موضوع خطیر مهمی دانست و تٲکید کرد: نکته مهم کودک داشتن و سر و کار داشتن با آن، این است که دائم در نظر بگیریم که ما در حال نگهداری از یک چیز گران‌بهای بسیار حساس هستیم و هر اتفاقی که در این سال‌ها برای آن بیفتد، در آینده و بزرگسالی آن بسیار تاثیرگذار است. وقتی به این صورت به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چقدر مسئولیت خطیر و سنگینی برای تربیت کودک و رفتار با او در هر مقام و سمتی که با او هستیم داریم. 
به عقیده این بازیگر خیریه‌هایی مانند مهرآفرین در کاهش مشکلات کودکان بدسرپرست نقش بسیار مهمی دارند: به هر حال هر کس که وظیفه نگهداری و محافظت از بچه‌ها را می‌پذیرد، روی نسلی که قرار است نسل آینده ایران باشند، سرمایه‌گذاری کرده. همانطور که گفتم، شاید حتی یک کار کوچک بتواند زندگی و سرنوشت کودکی را تغییر دهد. بنابراین این موسسات در حال انجام کار خیلی مهمی هستند. 
شقایق دهقان درباره نحوه آشنایی با موسسه مهرآفرین و حضورش در این جشن گفت: خانم دانشور را از سال‌ها پیش می‌شناسم و کارهایشان را دنبال می‌کنم. می‌دانم که خیلی دلسوز و پیگیر هستند. در این دوره که هر کسی درگیر گرفتاری‌های بسیار است، این که ایشان وقت و انرژی و سرمایه خود را می‌گذارند برای این که از بچه‌های بدسرپرست به این صورت نگهداری و مراقبت کنند، واقعا قابل تقدیر است.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟