آکادمی فوتبال مهرآفرین، جایی برای پرورش استعدادها

آکادمی فوتبال مهرآفرین، جایی برای پرورش استعدادها | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۳,مهر,۱۳۹۷ | 2534 نفر
آکادمی فوتبال مهرآفرین، جایی برای پرورش استعدادها
آکادمی فوتبال مهرآفرین با تلاش و پیگیری مسئولان موسسه و حمایت یاوران افتتاح شد. تست‌های سنجش آمادگی نوآموزان از ۲۱ شهریور شروع شده و به زودی تیم فوتبال نونهالان و نوجوانان مهرآفرین تشکیل می‌شود.
مسئول هدایت این آکادمی، یکی از یاوران قدیمی موسسه، ایمان پاپی است. پاپی خود فوتبال را از زمین‌های خاکی شروع کرد. او که در ۱۴ سالگی به سبب مشکلات معیشتی، از زادگاهش در روستای پاپولکِ بروجرد به تهران آمد، روزها بعد از کار با بچه‌ها در کوچه گل کوچک بازی می‌کرد. به تدریج استعداد او توسط شخصی شناسایی شد و به تیم‌های ولایت، استقلال، ملوان تهران، کوثر و قصر یخ راه پیدا کرد.
پاپی که از سال ۸۶ مربی‌گری را شروع کرده و چند عنوان قهرمانی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در کارنامه خود دارد، می‌گوید:"سال ۹۰ مجله موفقیت و مطالب آقای حلت را دنبال می‌کردم. یک روز در حال خواندن مجله، به طور اتفاقی تبلیغ موسسه مهرآفرین را دیدم. از فعالیت‌هایش خیلی خوشم آمد و پیگیر شدم. خلاصه شدیم جزو یاوران مهرآفرین."
او در سال ۹۶ از طریق فصلنامه مهرآفرین که برای تمام یاوران ارسال می‌شود، متوجه شد که موسسه تیم فوتسالی متشکل از مددجویان دارد:" با موسسه تماس گرفتم و گفتم من مربی‌گری Cآسیا دارم. اگر می‌توانم هر کمکی در این زمینه انجام بدهم روی من حساب کنید."
پاپی می گوید روند تبدیل فوتسال به فوتبال حدود ۶ماه طول کشید تا بالاخره ایده راه اندازی آکادمی فوتبال مطرح شد. مدیران موسسه استقبال کردند و فراخوان داده شد.
ایمان پاپی، مسئول آکادمی فوتبال مهرآفرین می گوید:"الان هفته سوم است که کار را شروع کرده‌ایم. از بین کسانی که تست داده اند حدود ۳۰ نفر را جذب کرده‌ایم. رده سنی بچه‌ها بین ۱۰تا ۱۴ سال است که سن بسیار خوبی برای شروع اصولی و آکادمیک فوتبال است. در واقع ما به ۱۱سالگی می گوییم سن طلایی فوتبال و اکثر بچه ها در همین حدود سنی هستند."
به گفته آقای مربی ۵۰-۶۰درصد بچه‌های برگزیده، واقعا بااستعدادند و اگر آموزش ببینند پیشرفت خوبی می‌کنند. خاطره جالب ایمان پاپی در این مپ، ذوق و شوق عجیب بچه‌ها برای ورود به زمین فوتبال در اولین روز تمرین است:" وقتی در باز شد، چنان دویدند داخل زمین که انگار توی عمرشان زمین چمن ندیده‌اند. صحنه قشنگی بود."
او می‌گوید درحال رایزنی برای جلب اسپانسر از بین فوتبالیست‌های بزرگ و کارخانه‌ها هستند تا بخشی از لباس و کفش مورد نیاز بچه ها و حتی توپ و سایر ملزومان را از این طریق تامین کنند.
بجز پاپی سه مربی دیگر هم در کنار او با آکادمی همکاری می‌کنند؛ دکتر حمید روشنی که اولین مربی آقای پاپی بوده و مربی گری مدرسه استقلال و تیم‌های پایه‌ استقلال و راه آهن تهران را در کارنامه‌اش دارد. صابر حسینی که کارش را از آکادمی پرسپولیس شروع کرده و مرتضی میری که دروازه بان تیم ابومسلم خراسان بوده است.
به گفته مسئول آکادمی فوتبال مهرآفرین قرار است در آینده‌ای نزدیک دو تیم نونهالان و نوجوانان تشکیل شود و امید است در سال ۹۸ بتوانند در مسابقات رسمی استان تهران شرکت کنند.
او همچنین امیدوار است با دعوت از بازیکنان مشهور فوتبال کشور و حضور گهگاه آنها در میان بچه‌ها، به انگیزه آنها برای موفقیت و پیشرفت اضافه شود.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟